Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Προσλήψεις αναπληρωτών ψηφιακά: Για πρώτη φορά με πλήρως ψηφιοποιημένες διαδικασίες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Προσλήψεις αναπληρωτών ψηφιακά: Για πρώτη φορά με πλήρως ψηφιοποιημένες διαδικασίες με στόχο την έγκαιρη στελέχωση των σχολικών μονάδων.

Προσλήψεις αναπληρωτών ψηφιακά

Στις ψηφιοποιημένες διαδικασίες στις προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικώνΕΕΠΕΒΠ αναφέρεται το ΥΠΑΙΘ τονίζοντας πως εφαρμόζονται για πρώτη φορά κατά το σχολικό έτος 2021-22.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση

Καθιερώθηκαν σημαντικές ψηφιακές καινοτομίες για τους αναπληρωτές και τις διοικητικές δομές, με στόχο την έγκαιρη στελέχωση των σχολικών μονάδων, μέσω της στενής συνεργασίας της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως και του Υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη.

Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται
  • απλούστευση της διαδικασίας,
  • ενίσχυση της διαφάνειας, καθώς επίσης και η
  • άμεση ενημέρωση των εκπαιδευτικών για τον βέλτιστο προγραμματισμό τους, λαμβανομένων υπόψη των προτιμήσεών τους.
Το νέο σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών,

σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ, αποτελεί τμήμα του σχεδιασμού για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης και είχε συμπεριληφθεί στη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού, στοχεύοντας στην αξιοποίηση της τεχνολογίας και τη βελτίωση διαδικασιών στον τομέα της εκπαίδευσης.

________________

Αναλυτικά
Α. Αναπτύχθηκαν σημαντικές διαλειτουργικότητες

σε κεντρικές εφαρμογές του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως το ΟΠΣΥΔ και το myschool.

Β. Βελτιστοποιούνται και αυτοματοποιούνται διεργασίες

για την πρόσληψη και τοποθέτηση αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ).

Γ. Απαλλάσσονται από χρονοβόρες διαδικασίες

τόσο οι ίδιοι οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί όσο και τα διοικητικά όργανα, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, οι Περιφέρειες και η Κεντρική Υπηρεσία και, παράλληλα, ενισχύεται η διαφάνεια της διαδικασίας και η αδιαβλητότητα του συστήματος.

Δ. Για πρώτη φορά οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί

είχαν τη δυνατότητα να καταχωρίσουν ψηφιακά τις προτιμήσεις τους για τα σχολεία αλλά και να τοποθετηθούν ψηφιακά, με απόλυτη διαφάνεια, χάρη στη νέα αλγοριθμική διαδικασία που αναπτύχθηκε σε συνεργασία των κεντρικών υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ με το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε. – GRNET) και το ΙΤΥΕ Διόφαντος.

Ε. Η ψηφιακή ροή τοποθέτησης

διενεργήθηκε την Τρίτη 31 Αυγούστου και άμεσα, εντός λίγων λεπτών, ενημερώθηκαν οι προσλαμβανόμενοι μέσω γραπτού μηνύματος SMS στο κινητό τους, για τη σχολική μονάδα ανάληψης υπηρεσίας τους.

ΣΤ. Επιπλέον, σημαντική καινοτομία στη διαδικασία ανάληψης υπηρεσίας

αποτελεί η σύναψη ψηφιακής σύμβασης που διενεργείται μέσω της εφαρμογής anaplirotes.gov.gr και ενεργοποιήθηκε σήμερα, πρώτη ημέρα ανάληψης υπηρεσίας των εκπαιδευτικών.

Ζ. Οι προσλαμβανόμενοι έχουν τη δυνατότητα να διαβάσουν

και να αποδεχτούν ψηφιακά τη σύμβασή τους και στη συνέχεια να λάβουν έγκυρο αντίγραφο αυτής, που θα φέρει την προηγμένη ηλεκτρονική σφραγίδα (advanced electronic seal) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, μειώνοντας δραστικά την περιττή γραφειοκρατία και τον χρόνο που απαιτείται για την κατάρτιση της σύμβασης.

Τέλος, σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ, ορόσημο του έργου αποτελεί

και η αυτοματοποιημένη διαδικασία δήλωσης και ανάρτησης των σχετικών συμβάσεων στα πληροφοριακά συστήματα «Εργάνη» και «Διαύγεια».

Η συγκεκριμένη καινοτομία αναμένεται να εξοικονομήσει σημαντικούς πόρους της Δημόσιας Διοίκησης, ψηφιοποιώντας και απλοποιώντας χρονοβόρες διαδικασίες ετών.

________________

Η Νίκη Κεραμέως δήλωσε:

“Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί αποτελούν ένα εξαιρετικά πολύτιμο τμήμα του ανθρώπινου δυναμικού μας, συμβάλλοντας καθοριστικά στην εύρυθμη λειτουργία του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Στο πλαίσιο αυτό, το διοικητικό έργο των στελεχών εκπαίδευσης για έγκαιρο προγραμματισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας αποτελούσε, μέχρι πρόσφατα, ένα δύσκολο και χρονοβόρο εγχείρημα.

Με την ψηφιακή δράση της αναδιοργάνωσης της πρόσληψης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, και σε εξαιρετική συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αξιοποιούμε ψηφιακά εργαλεία και υπηρεσίες που έρχονται να υποστηρίξουν και τα δύο μέρη, εκπαιδευτικούς και διοίκηση, υλοποιώντας μία αυτονόητη ευελιξία που κάνει πράξη ο ψηφιακός μετασχηματισμός.

Την 1η Σεπτεμβρίου, περισσότεροι από 22.000 αναπληρωτές θα είναι οι πρώτοι που θα συνάψουν ψηφιακή σύμβαση, εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια, ενώ ταυτόχρονα, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης θα απαλλαγούν από το άχθος της ανάρτησης μεμονωμένων εγγράφων σε συστήματα όπως η Εργάνη και η Διαύγεια. Βελτιώνουμε δημόσιες υπηρεσίες προς όφελος των εκπαιδευτικών μας και ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας”.

________________

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε:

“Μέσα από την εφαρμογή anaplirotes.gov.gr μειώνουμε τη γραφειοκρατία, διευκολύνοντας ταυτόχρονα καθηγητές και διοίκηση σε όλα τα στάδια της επιλογής αναπληρωτών.

Διασυνδέοντας τα κατάλληλα μητρώα, η νέα διαδικασία είναι πιο απλή, πιο γρήγορη και πιο αξιόπιστη. Έτσι, η ψηφιακή αναδιοργάνωση της πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών εξυπηρετεί τόσο τους ίδιους τους διδάσκοντες, όσο και την ομαλή λειτουργία των σχολείων.

Η πρωτοβουλία αυτή ευθυγραμμίζεται προς τον στόχο που έχουμε θέσει από κοινού με το Υπουργείο Παιδείας να αξιοποιούμε τα τεχνολογικά μέσα σε όλες τις βαθμίδες για να αναβαθμίσουμε τόσο την ίδια την εκπαίδευση, όσο και την καθημερινότητα των εκπαιδευτικών μονάδων”.

Δείτε επίσης

Προσέλευση στα σχολεία-εκπαιδευτικοί: Τι θα ισχύσει έως 13 Σεπτεμβρίου 2021
Τοποθέτηση-ανάληψη υπηρεσίας αναπληρωτών: Νέες διευκρινίσεις από το ΥΠΑΙΘ
Ανάληψη υπηρεσίας αναπληρωτών: Με rapid ή PCR test οι ανεμβολίαστοι-Συμπληρωματικές οδηγίες προς προσλαμβανόμενους
Κεραμέως-κρούσμα στο σχολείο: Κατεύθυνση είναι να μην κλείνει το Τμήμα αλλά να γίνονται πολλά εργαστηριακά τεστ
Αναπληρωτές-προσλήψεις: 10 απλά βήματα για τη διαδικασία που ακολουθεί την πρόσληψη
Με ποια τεστ πρέπει να προσέλθουν οι εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ-ΕΒΠ την 1η Σεπτεμβρίου στα σχολεία τελικά;
 Ανοιγμα σχολείων Δευτέρα 13.09.2021-Πως θα προσέρχονται εκπαιδευτικοί και μαθητές-Τι θα ισχύσει στα ΑΕΙ
Μέτρα για ανεμβολίαστους: Τι ισχύει για εκπαιδευτικούς-μαθητές-φοιτητές-ακαδημαϊκούς

Πριν φύγετε

Ενημέρωση για προσλήψεις Α Φάσης ΕΕΠ-ΕΒΠ: Περισσότερες από πέρυσι-Διαδικασία δήλωσης κενών-Μη αποδοχή θέσης
Αναπληρωτές Α Φάσης: Τι θα ακολουθήσει από εδώ και πέρα-4 βήματα
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση