Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Προσλήψεις για την Παράλληλη Στήριξη και διασφάλιση δικαιωμάτων εκπαιδευτικών ζητούνται με Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Προσλήψεις για την Παράλληλη Στήριξη και διασφάλιση δικαιωμάτων εκπαιδευτικών ζητούνται από τον Υπουργό Παιδείας με Ερώτηση στη Βουλή του Προέδρου της Ελληνικής Λύσης κου Κυριάκου Βελόπουλου.

Προσλήψεις για την Παράλληλη Στήριξη

Να καλύψει με προσλήψεις αναπληρωτών τα πραγματικά κενά των σχολείων όλης της χώρας σε Παράλληλη Στήριξη των μαθητών που χρήζουν αυτής της ανάγκης, ζητά με Επερώτηση στη Βουλή ο Πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης κος Κυριάκος Βελόπουλος.

Επιπροσθέτως ζητά να πληροφορηθεί από τον Υπουργό ΠΑΙΘΑ πως προβλέπεται να διασφαλίσθούν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης που έχουν ήδη προσληφθεί, “όταν στην κάθε σχολική μονάδα η οποία έχει 3, 4 ή και περισσότερα τμήματα με παιδιά με αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα έχει ελάχιστους εκπαιδευτικούς παράλληλης να μοιράζονται στα τμήματα και στα παιδιά αυτά”.

Ακολουθεί η Ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Θεσσαλονίκη, 15/11/2023

Του: Κυριάκου Βελόπουλου, Προέδρου του Κόμματος, Βουλευτή Β3′ Νότιου Τομέα Αθηνών

ΠΡΟΣ: Τoν κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

ΘΕΜΑ: «Πρόσληψη ικανού αριθμού αναπληρωτών Παράλληλης Στήριξης για κάλυψη των πραγματικών κενών στα σχολεία για το σχολικό έτος 2023 – 2024»

Κύριε Υπουργέ,

Σύμφωνα με εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ (αριθμ. 88588/ΓΔ5/04-08-2023 ) προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, κλήθηκαν οι Διευθυντές Εκπαίδευσης να μειώσουν τον αριθμό των κενών σε παράλληλες στηρίξεις.

Όπως ορίζεται στο συγκεκριμένο έγγραφο, «Σε τμήμα σχολείου στο οποίο υπάρχει απόφαση έγκρισης ΠΣ-Σ για περισσότερους από έναν/μια μαθητή /τρια, αναλαμβάνει ένας/μία εκπαιδευτικός ΕΑΕ ΠΣ-Σ συνολικά την υποστήριξή τους. Σε εξαιρετικές μόνο περιπτώσεις το ΚΕΔΑΣΥ, κατά την εισήγησή του προς τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης θα τεκμηριώνει με ειδική μνεία την αναγκαιότητα της ταυτόχρονης παρουσίας δύο (2) εκπαιδευτικών ΠΣ-Σ στο ίδιο τμήμα σχολείου».

Όπως καταφαίνεται, ο σχεδιασμός του Υπουργείου ακολουθεί πρόγραμμα λιτότητας των μορφωτικών αναγκών των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στοχοποιώντας το πιο ευαίσθητο τμήμα του μαθητικού πληθυσμού. Επιπλέον, δυσχεραίνουν οι συνθήκες μάθησης όχι μόνον των παιδιών αυτών αλλά και των υπολοίπων παιδιών του τμήματος, καθώς και των εκπαιδευτικών που προσπαθούν να καλύψουν το κενό αυτό. Η αντιεκπαιδευτική πολιτική του Υπουργείου στοχεύει να αφήσει εκατοντάδες μαθητές/τριες με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με ελλιπή ή και χωρίς ειδική εκπαιδευτική υποστήριξη, ενώ αντίστοιχα εκπαιδευτικοί που υπηρετούν το Δημόσιο Σχολείο θα βρεθούν στην ανεργία.

Παράλληλα, δημιουργούνται ισχυρές προϋποθέσεις να ιδιωτικοποιηθούν πλευρές της εκπαίδευσης, μεταθέτοντας τις ευθύνες στις οικογένειες που θα μπορούν (και φυσικά δεν θα μπορούν όλες) να προσλάβουν ιδιώτες ειδικούς βοηθούς, ανασφάλιστους και αποκομμένους από τον συλλογικό εκπαιδευτικό σχεδιασμό του σχολείου, αφού θα λογοδοτούν στον γονέα και όχι στον Σύλλογο Διδασκόντων.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, ώστε να καλύψετε με προσλήψεις αναπληρωτών τα πραγματικά κενά των σχολείων όλης της χώρας σε Παράλληλη Στήριξη των μαθητών που χρήζουν αυτής της ανάγκης;

2. Πώς προβλέπεται να διασφαλίσετε τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης που έχετε ήδη προσλάβει, όταν στην κάθε σχολική μονάδα η οποία έχει 3, 4 ή και περισσότερα τμήματα με παιδιά με αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα έχει ελάχιστους εκπαιδευτικούς παράλληλης να μοιράζονται στα τμήματα και στα παιδιά αυτά;

Ο ερωτών Βουλευτής

ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ

Δείτε επίσης

Η κατανομή 17.008 προσλήψεων στο Δημόσιο: Εγγραφο του Υπ. Εσωτερικών με την Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου

Οι 8.240 προσλήψεις αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ έως 14.11.2023 ανά κλάδο, δομή και Φάση πρόσληψης 

Προτάσεις από ΟΟΣΑ για σύστημα διορισμών-αξιολόγησης εκπ/κών και για όλες τις βαθμίδες εκπ/σης ζήτησε το Υπ. Παιδείας 

Ενταξη Συμβούλων Σταδιοδρομίας & Επαγγελματικού Προσανατολισμού στο μητρώο ΕΟΠΠΕΠ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση