Κυριακή, 22 Ιουνίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Προσωπικό για τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ζητά ο ΣΥΠΥΥΠ για τις ανάγκες των Προκηρύξεων ΑΣΕΠ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Προσωπικό για τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ζητά ο ΣΥΠΥΥΠ για τις ανάγκες των Προκηρύξεων ΑΣΕΠ για την Ειδική Αγωγή – Επιστολή στο Υπουργείο Παιδείας.

Προσωπικό για τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ζητά ο ΣΥΠΥΥΠ

Τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης με κάλυψη όλων των αναγκών σε προσωπικό, εν όψει του ελέγχου και της επικύρωσης δικαιολογητικών στο πλαίσιο της διαδικασίας ένταξης των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και μελών ΕΕΠ/ΕΒΠ στους νέους Αξιολογικούς Πίνακες ΑΣΕΠ για τις προσλήψεις αναπληρωτών του νέου σχολικού έτους, ζητά ο Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφερειακών Υπηρεσιών ΥΠΠΕΘ (ΣΥΠΥΥΠ).

Ακολουθεί η σχετική επιστολή προς το ΥΠΑΙΘΑ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΠ.Π.Ε.Θ. (ΣΥΠΥΥΠ)

Διεύθυνση: Α. Παπανδρέου 37, Μαρούσι – Ιστοσελίδα: www.sypyp.gr – Ε-mail: sypyyp@gmail.com

Αθήνα 21/05/2025

Aρ. Πρωτ.: 378

Προς: – Υπουργό ΠΑΙΘΑ κ. Σ. Ζαχαράκη – Γ. Γραμματέα ΥΠΑΙΘΑ κ. Ι. Κατσαρό

Κοιν.: – Μέλη μας

Άμεση κάλυψη όλων των αναγκών των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης σε προσωπικό!

Απόσπαση εκπαιδευτικών για παροχή διοικητικού έργου – Διαγωνισμός Α.Σ.Ε.Π.

κ. Υπουργέ, κ. Γενικέ,

Εν αναμονή των επικείμενων αποσπάσεων εκπαιδευτικών για παροχή διοικητικού έργου στις Περιφερειακές Υπηρεσίες Εκπαίδευσης, ο Σ.Υ.Π.Υ.Υ.Π. επικοινωνεί μαζί σας προκειμένου να τονίσει την αδήριτη ανάγκη ενίσχυσης των υποστελεχωμένων υπηρεσιών μας.

Ως γνωστόν, η εύρυθμη λειτουργία κάθε υπηρεσίας, εδράζεται κατά πρώτο λόγο στην επαρκή στελέχωσή της με μόνιμο προσωπικό. Ωστόσο, από την έκδοση του Π.Δ. 18/2018, που καθόρισε τις οργανικές θέσεις στις Περιφερειακές Υπηρεσίες Εκπαίδευσης, δεν έχει αναληφθεί καμία ουσιαστική πρωτοβουλία για την κάλυψη της πληθώρας των κενών οργανικών θέσεων. Αποτέλεσμα αυτού, αφενός η εργασιακή εξουθένωση των διοικητικών υπαλλήλων, οι οποίοι καλούνται να διεκπεραιώσουν δυσανάλογο όγκο εργασίας εντός ασφυκτικών χρονοδιαγραμμάτων και αφετέρου, ο κίνδυνος για την εύρυθμη λειτουργία κάθε υπηρεσίας.

Η άμεση θεραπεία για τη στελέχωση των υπηρεσιών μας έγκειται στη διεξαγωγή διαγωνισμού Α.Σ.Ε.Π. για διορισμό μόνιμων διοικητικών υπαλλήλων, γεγονός που θα διασφαλίσει οριστικά τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας κάθε υπηρεσίας. Έπεται η στελέχωση μέσω του Ε.Σ.Κ., ενώ μέχρι την πλήρωση όλων των κενών οργανικών θέσεων, το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. οφείλει να μεριμνά για την κάλυψη του συνόλου των λειτουργικών αναγκών μέσω αποσπάσεων.

Φυσικά, η διεξαγωγή διαγωνισμού Α.Σ.Ε.Π. για την πλήρωση όλων ή τουλάχιστον κρίσιμου μέρους των ανωτέρω κενών οργανικών θέσεων αποτελεί ακόμη το ζητούμενο, με τους διορισμούς μόνιμου διοικητικού προσωπικού να είναι σχεδόν μηδενικοί μέχρι και σήμερα, ενώ στην επόμενη πενταετία αναμένεται η αποχώρηση εκατοντάδων συναδέλφων μας λόγω συνταξιοδότησης.

Επιπλέον, ο Α΄ Κύκλος Κινητικότητας 2025 ολοκληρώνεται με την επικείμενη έκδοση ελάχιστων αποφάσεων μετάταξης προσωπικού στις υπηρεσίες μας, καθώς το ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε αποδείχθηκε για άλλη μία φορά εξαιρετικά περιορισμένο. Η μη ικανοποίηση του κριτηρίου πλήρωσης συγκεκριμένου ποσοστού των οργανικών θέσεων στην πλειοψηφία των φορέων προέλευσης των υποψηφίων, το περιορισμένο ενδιαφέρον, κυρίως όμως η εξαίρεση των εκπαιδευτικών από το πεδίο εφαρμογής του Ε.Σ.Κ., καθιστά πλέον το μηχανισμό της κινητικότητας μη πρόσφορο για την πλήρωση της πληθώρας των κενών οργανικών θέσεων των υπηρεσιών μας. Έχουμε τονίσει επανειλημμένως ότι οι εκπαιδευτικοί, αποτελούσαν μέχρι πρότινος την κύρια δεξαμενή στελέχωσης των υπηρεσιών μας, με την πλειοψηφία τους να είναι ήδη αποσπασμένοι, συχνά επί μακρόν, στις υπηρεσίες μας, διαθέτοντας ήδη την κατάρτιση, την τεχνογνωσία και την εμπειρία επί διοικητικών θεμάτων. Η εξαίρεσή τους από το Ε.Σ.Κ., τη στιγμή που τα τελευταία χρόνια, πραγματοποιούνται χιλιάδες διορισμοί εκπαιδευτικών, αποτελεί αναιτιολόγητη και αντιφατική πολιτική επιλογή καθώς δεν έχει ληφθεί μέριμνα ώστε να επιτρέπεται η μετάταξή τους τουλάχιστον σε υπηρεσίες και φορείς του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., όπως έχουμε ήδη προτείνει.

Μέχρι τη μόνιμη στελέχωση όλων των κενών οργανικών θέσεων, κρίνεται επιτακτική η κάλυψη όλων των λειτουργικών αναγκών κάθε Περιφερειακής Υπηρεσίας Εκπαίδευσης με την πραγματοποίηση ικανού αριθμού αποσπάσεων εκπαιδευτικών για παροχή διοικητικού έργου, με βάση τον αριθμό των κενών οργανικών θέσεων και τις πραγματικές ανάγκες κάθε υπηρεσίας.

Υπενθυμίζουμε ότι ο εξαιρετικά περιορισμένος αριθμός αποσπάσεων εκπαιδευτικών που πραγματοποιήθηκε σε πλήθος υπηρεσιών μας το προηγούμενο έτος, σε συνδυασμό με τον συνεχώς αυξανόμενο όγκο εργασιών και τα ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα, επιδείνωσε την ήδη οριακή κατάσταση και  οδήγησε στην αγανάκτηση και την εξουθένωση των συναδέλφων μας. Η αστοχία αυτή ως προς την επαρκή κάλυψη των διοικητικών αναγκών, οδήγησε σε πολλές περιπτώσεις στην «ευκαιριακή» λύση της αξιοποίησης διατιθέμενων εκπαιδευτικών, οι οποίοι όμως έχοντας εργασιακό ωράριο και άδειες σχολείου, απουσιάζουν από τις υπηρεσίες μας κατά τις περιόδους ιδιαίτερα αυξημένου φόρτου εργασίας, όπως κατά τη θερινή περίοδο, όπου λαμβάνουν χώρα όλες οι απαιτητικές διαδικασίες για την έναρξη του νέου σχολικού έτους.

Ειδικότερα το φετινό καλοκαίρι, οι συνάδελφοί μας σε υπηρεσίες με ελάχιστον αριθμό αποσπασμένων εκπαιδευτικών, θα κληθούν να επωμιστούν επιπλέον το βάρος του ελέγχου και της επικύρωσης δικαιολογητικών στο πλαίσιο της διαδικασίας ένταξης των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και μελών Ε.Ε.Π./Ε.Β.Π. στους νέους πίνακες για τις προσλήψεις αναπληρωτών του νέου σχολικού έτους, καθώς η έκδοση των σχετικών προκηρύξεων του Α.Σ.Ε.Π. καθυστερεί υπέρμετρα με ευθύνη του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., εδώ και μήνες, επιτείνοντας την πίεση στο ήδη εξαντλημένο προσωπικό μας.

Πλήθος Περιφερειακών Υπηρεσιών Εκπαίδευσης αντιμετωπίζει ήδη σοβαρά προβλήματα στην λειτουργία του καθώς οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών το προηγούμενο έτος ήταν περιορισμένες και σίγουρα δυσανάλογες των λειτουργικών αναγκών και των κενών οργανικών θέσεων.

Για τους λόγους αυτούς στο πλαίσιο της επικείμενης διενέργειας αποσπάσεων εκπαιδευτικών για το νέο σχολικό έτος, σας καλούμε για την πραγματοποίηση ικανού αριθμού αποσπάσεων σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες και τον αριθμό των κενών οργανικών θέσεων κάθε υπηρεσίας.

Τέλος, επισημαίνουμε και πάλι ότι με ανύπαρκτους διορισμούς διοικητικών υπαλλήλων και με την εξαίρεση των εκπαιδευτικών από το πεδίο εφαρμογής του Ε.Σ.Κ., κλονίζεται σοβαρά η προοπτική μόνιμης στελέχωσης των υπηρεσιών μας, με κίνδυνο το υφιστάμενο καθεστώς αποσπάσεων και διαθέσεων εκπαιδευτικών για παροχή διοικητικού έργου να διαιωνίζεται.

Για το λόγο αυτό, ο Σ.Υ.Π.Υ.Υ.Π. σας καλεί να ανταποκριθείτε άμεσα και αποφασιστικά δίνοντας λύση στο μείζον πρόβλημα της υποστελέχωσης των Περιφερειακών Υπηρεσιών Εκπαίδευσης. Η ανάγκη στελέχωσης με μόνιμο προσωπικό και η διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας των υπηρεσιών μας είναι επιτακτική, απαιτεί όραμα, ολοκληρωμένο σχέδιο και συντονισμό, αλλά πρώτα απ’ όλα, βούληση!

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο Πρόεδρος                      Ο Γ. Γραμματέας

Νώντας Αθανασιάδης   Αντώνης Στεφανογιάννης

Δείτε επίσης

Xρονοδιάγραμμα και διαδικασία αιτήσεων για τις Προκηρύξεις ΑΣΕΠ Ειδ. Αγωγής-Ολες οι λεπτομέρειες 

Επικαιροποίηση οργανικών θέσεων ζήτησε το Υπουργείο Παιδείας από τις Διευθύνσεις ενόψει των διορισμών 

Μαρινάκης για άρση μονιμότητας στο Δημόσιο και αξιολόγηση: H κοινωνία ζητάει επίμονα πολύ μεγάλες αλλαγές

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply