Τρίτη, 24 Νοεμβρίου 2020

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια: 3.643 περισσότεροι εισακτέοι φέτος στα ΑΕΙ – 78.335 το σύνολο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια: 3.643 περισσότεροι εισακτέοι φέτος στα ΑΕΙ. 78.335 το σύνολο. Δύο στους δέκα έχουν δυνατότητα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια: 3.643 περισσότεροι εισακτέοι φέτος στα ΑΕΙ – 78.335 το σύνολο

Της Αννας Ανδριτσάκη

Χρονιά που θυμίζει τις παλιές καλές εποχές για όσους φιλοδοξούσαν να σπουδάσουν μετά το λύκειο προδιαγράφεται η φετινή.

Αυξάνοντας κατά 3.643 τις θέσεις στα ΑΕΙ της χώρας, το υπουργείο Παιδείας ανεβάζει τον αριθμό εισακτέων στις 78.335, σημειώνοντας ρεκόρ οκταετίας, ενώ για πρώτη φορά μειώνεται τόσο πολύ η απόσταση από τους δείκτες της προηγούμενης δεκαετίας, οι οποίοι, βέβαια, παραμένουν άπιαστοι, αφού ξεπερνούσαν τις 80.000 θέσεις.

Πάντως, πλέον οι ευκαιρίες είναι πολλαπλασιασμένες. Σχεδόν δύο στους δέκα έχουν δυνατότητα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Δείτε επίσης:

Το Πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2019

Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια: 3.643 περισσότεροι εισακτέοι φέτος στα ΑΕΙ – 78.335 το σύνολο

Η κατανομή των θέσεων

Βέβαια, με μια προσεκτική ανάγνωση, μπορεί να γίνει αντιληπτή η προσπάθεια μιας κατανομής που θα δώσει μεν ευκαιρίες εισαγωγής στα πανεπιστήμια της χώρας σε μεγαλύτερο από κάθε άλλη φορά αριθμό υποψηφίων μετά το 2010, αλλά όχι όπου τύχει.

Σύμφωνα με την αναλυτική παρουσίαση του αριθμού των εισακτέων:

● Οι υψηλόβαθμες και περιζήτητες Ιατρικές, Νομικές, Πολυτεχνικές δεν θα δεχτούν ούτε έναν παραπάνω εισακτέο, κρατώντας το επίπεδο αριστείας υψηλό και φυσικά απαιτητικό για τους ενδιαφερόμενους. Ο ανταγωνισμός παραμένει σκληρός.

● Αντιθέτως, οι σχολές με τα επαγγέλματα που γνωρίζουν όλο και μεγαλύτερη ζήτηση, λόγω σύνδεσης με ένα συνεχώς αναβαθμιζόμενο κομμάτι της αγοράς εργασίας, σχολές δηλαδή όπως οι Οικονομικές, Χρηματοοικονομικές, Διοίκησης Επιχειρήσεων και Ναυτιλιακές, ανοίγουν σχεδόν διάπλατα τις πόρτες τους.

Ειδικά τα Οικονομικά τμήματα σημειώνουν τη σημαντικότερη αύξηση θέσεων (35-50). Σε όλα ανεξαιρέτως τα ιδρύματα!

Δείτε:

Αριθμός εισακτέων στις Σχολές και τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το 2019-2020

● Με αυξημένες θέσεις και τα ΤΕΦΑΑ, τα τμήματα Πληροφορικής, Τουρισμού, καθώς και τμήματα αγροτικής ανάπτυξης, γεωπονίας, γεωλογίας και άλλων ειδικοτήτων παραγωγικών τομέων.

● Ενισχυμένα και τα νέα ιδρύματα που προέκυψαν από τις συνενώσεις πανεπιστημίων και ΤΕΙ, κυρίως δε στην περιφέρεια. Δέχτηκαν και προσφέρουν τις περισσότερες θέσεις.

Στόχος, να προσελκύσουν υποψηφίους σε ειδικότητες είτε (όπως άλλοτε έτσι και τώρα) τεχνολογικές είτε νέες, αμφότερες με αναβαθμισμένο προφίλ. Μην ξεχνάμε πως ΤΕΙ δεν υπάρχουν πια.

Η «ενίσχυση» των νέων ιδρυμάτων περιλαμβάνει και τα τμήματα Οικονομίας και άλλων νέων τμημάτων με συγγενή γνωστικά αντικείμενα. Η διασύνδεση με την αγορά εργασίας αποτελεί σημαντικό άξονα και των νέων δομών.

● Αύξηση -αλλά όχι μεγάλη- και σε τμήματα ιδρυμάτων του κέντρου που ενσωμάτωσαν ΤΕΙ, όπως Γεωπονικό, ΕΚΠΑ και Δυτικής Αττικής (εκ συνενώσεως).

● Η περιφέρεια εξακολουθεί να δέχεται τις περισσότερες θέσεις έναντι των αστικών κέντρων, σύμφωνα με τον κανόνα των τελευταίων χρόνων.

Δείτε:

Πανελλαδικές ΕΠΑΛ: Από 06.06.2019 μέχρι και 20.6.2019 – Εγκύκλιος

Σε αριθμούς:

■ Από τα 424 φετινά τμήματα, στα 121 ο αριθμός των θέσεων παραμένει ίδιος.

■ Στα 125 νέα τμήματα που θα λειτουργήσουν το έτος 2019-2020, οι εισακτέοι ανέρχονται στις 25.123.

■ Ο συνολικός αριθμός εισακτέων για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 ανέρχεται στις 78.335 και είναι αυξημένος κατά 3.643 από τον περσινό, που είχε φθάσει τις 74.692.

Αναλυτικότερα:

■ Οι θεωρητικές σχολές και αυτές των Φυσικών Επιστημών (οι λεγόμενες καθηγητικές) δέχτηκαν αύξηση, αλλά μικρή. Το ίδιο τα Παιδαγωγικά και οι Νοσηλευτικές, ενώ Ιατρικές, Φαρμακευτικές και Πολυτεχνικές έμειναν ανέγγιχτες.

■ Το ΕΜΠ κράτησε όλες τις σχολές του ακριβώς στα ίδια επίπεδα. Το ίδιο και το Πολυτεχνείο Κρήτης.

■ Αντιθέτως, όλο το Οικονομικό Πανεπιστήμιο δέχτηκε σημαντική αύξηση θέσεων (17 έως 39) σε όλα τα τμήματά του, πλην ενός που πήρε μόνο 5 θέσεις επιπλέον.

Υψηλότερη αύξηση παρατηρείται στα τμήματα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (+39 θέσεις), Οικονομικής Επιστήμης (+33), Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής (+32).

■ Ιδια εικόνα στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Σε όλα οι θέσεις αυξήθηκαν σημαντικά, πλην ενός τμήματος όπου διατηρήθηκε ο ίδιος αριθμός.

Η αύξηση κυμαίνεται από 12 (ένα μόνο τμήμα) έως 47 θέσεις, με τα περισσότερα τμήματα να καταγράφουν υψηλές αυξήσεις.

■ Αυξήσεις στη συντριπτική πλειονότητα των τμημάτων του παρουσιάζει και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, όχι όμως της ίδιας τάξης σε όλα.

Η αύξηση διακυμαίνεται. Ξεκινάει από έξι και φθάνει τις 51 θέσεις, που αποτελεί και ρεκόρ αύξησης στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Το ίδιο ρεκόρ σημειώνει και το τμήμα Οικονομικών Επιστημών στο Αριστοτέλειο.

Δείτε:

Πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – Η Εγκύκλιος

■ Αυξήσεις σε όλα τα τμήματά τους και το Γεωπονικό και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

■ Στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (συνενωμένων ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά) τα περισσότερα τμήματα παραμένουν περίπου στα ίδια επίπεδα.

■ Καμία αύξηση φέτος για τις εκκλησιαστικές σχολές.

■ Παρά τις αλλαγές και τα νέα τμήματα, το φετινό μηχανογραφικό θα περιλαμβάνει λιγότερα τμήματα σε σχέση με πέρυσι. Τούτο, λόγω των συνεργειών και της «εξαφάνισης» των ΤΕΙ.

Φέτος, λοιπόν, όπως έχει ανακοινώσει το υπουργείο Παιδείας, τα τμήματα είναι 424 (εκτός των στρατιωτικών σχολών, αστυνομικών, εκκλησιαστικών κ.ά.), ενώ το 2018 ήταν 430 και το 2017 443.

Για το 2020, το βέβαιο είναι πως έχει αποφασιστεί να λειτουργήσουν άλλα 37 από τα 162 που έχει ανακοινώσει το υπουργείο (τα 125 ξεκινούν τον Σεπτέμβρη).

Ωστόσο, ο τελικός αριθμός θα εξαρτηθεί από τις δυνατότητες των ίδιων των ιδρυμάτων και τις αποφάσεις των Συγκλήτων τους.

Δείτε:

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2019: Πρόγραμμα Ειδικών – Μουσικών μαθημάτων και ΤΕΦΑΑ

■ Οι αλλαγές αφορούν τα Πανεπιστήμια Ιωαννίνων, Θεσσαλίας, Ιόνιο, Διεθνές, Δυτικής Μακεδονίας, Πελοποννήσου, Πατρών, Γεωπονικό και ΕΚΠΑ. Ιδρύθηκαν το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, το Μεσογειακό Πανεπιστήμιο, ενώ ξεκινά και η Σχολή Δημόσιας Υγείας στο πρώτο.

Αννα Ανδριτσάκη

www.efsyn.gr

Δείτε επίσης:

Εξεταστικά Κέντρα Πανελλαδικών ΓΕΛ 2019

Ορισμός Εξεταστικών Κέντρων για τις Πανελλαδικές εξετάσεις ΕΠΑΛ, έτους 2019

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση