Τρίτη, 21 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Προσβασιμότητα στα σχολεία της χώρας: Ανακοίνωση ΣΑΤΕΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Προσβασιμότητα στα σχολεία της χώρας: Ανακοίνωση του Συλλόγου Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ)-Καλεί το ΥΠΑΙΘ να θέσει το θέμα σε προτεραιότητα.

Προσβασιμότητα στα σχολεία

Το θέμα της προσβασιμότητας ΑμεΑ στους σχολικούς χώρους αναδεικνύει με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ), ο οποίος καλεί το ΥΠΑΙΘ να θέσει θέματα όπως η προσβασιμότητα ως προτεραιότητα.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΣΑΤΕΑ)

Θεσσαλονίκη, 12-09-2022

ΘΕΜΑ: «Προσβασιμότητα ή μη στα σχολεία της χώρας (;)»

Εν έτη 2022 ως Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) δεχτήκαμε ενημέρωση από εκπαιδευτικό που μετακινείται με αμαξίδιο και υπηρετεί σε σχολείο της επικρατείας μας, πως η πρόσβαση στους σχολικούς χώρους είναι αδύνατη, και φυσικά δεν είναι η πρώτη φορά που αυτό συμβαίνει σε συνάδελφο/-ισσα με αναπηρία ή το πρώτο σχολείο που έχει ελλείψεις προσβασιμότητας. Θα λέγαμε μάλιστα ότι είναι ο κανόνας.

Μέχρι και πριν λίγες ημέρες, το ίδιο άτομο είχε έρθει αντιμέτωπο με αντιστάσεις και άρνηση αναφορικά με τη δημιουργία υποδομών πρόσβασης (ράμπα, αναπηρική τουαλέτα, ανελκυστήρας ή αναβατόριο για μετακίνηση από όροφο σε όροφο στις διάφορες αίθουσες) στο σχολείο που τότε υπηρετούσε.

Ο αριθμός των μαθητών που δέχονται τα σχολεία της χώρας μας κάθε χρόνο ξεπερνά κυριολεκτικά το εκατομμύριο καθώς επίσης εργάζονται σε αυτά χιλιάδες εκπαιδευτικοί.

Αν αναλογιστεί μάλιστα κανείς την υποχρεωτικότητα της εκπαίδευσης καθώς και την πραγματική ουσία του σχολείου, γίνεται σαφές πως οφείλουν να είναι χώροι στους οποίους θα μπορεί να προσέρχεται απρόσκοπτα ολόκληρη η εκπαιδευτική κοινότητα.

Ως ΣΑΤΕΑ υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών με αναπηρία στο δημόσιο και ιδιωτικό βίο, υποστηρίζοντας το δικαίωμα στην προσβασιμότητα και την εργασία που λαμβάνει χώρα εντός και εκτός του σχολικού πλαισίου.

Ειδικότερα, αναφερόμαστε το ΥΠΑΙΘ που μέσω προσοντολογίου εξαναγκάζει τους εκπαιδευτικούς στην απόκτηση ακαδημαϊκών και επαγγελματικών προσόντων με πρόφαση την αναβάθμιση της ποιότητας του δημόσιου σχολείου, αλλά στην ουσία δεν επιτρέπει στους ανάπηρους συναδέλφους/-ισσες να εισέρχονται στη σχολική μονάδα για να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους.

Επιπλέον, ενώ η αξιολόγηση σχολικών μονάδων επιβάλλεται στους εκπαιδευτικούς, την ίδια ώρα δεν γίνεται καμία αξιολόγηση για την προσβασιμότητα των σχολικών κτιρίων, ενώ η χρηματοδότηση τους παραμένει ανεπαρκής για τη συντήρηση και μετατροπή τους σε προσβάσιμους χώρους εργασίας και εκπαίδευσης.

Η προσβασιμότητα στην εκπαίδευση είτε μέσω των σχολικών εγκαταστάσεων είτε μέσω του διδακτικού υλικού είτε με οποιοδήποτε άλλο τρόπο, αποτελεί πάγιο αίτημά μας ως ΣΑΤΕΑ.

Αγωνιζόμαστε με γνώμονα το αναφαίρετο δικαίωμα κάθε παιδιού στην εκπαίδευση και κάθε εκπαιδευτικού στην εργασία. Συμπορευόμαστε με κάθε ομάδα ή ατομικότητα που στηρίζει το δίκαιο αυτό αίτημα.

Το ΥΠΑΙΘ οφείλει να θέσει θέματα όπως η προσβασιμότητα ως προτεραιότητα.

Με εκτίμηση,

Το Δ.Σ. του ΣΑΤΕΑ

Δείτε επίσης

ΟΠΕΚΑ-παροχές ΑμεΑ: Αντιστοίχιση προϋποθέσεων για απονομή προνοιακών παροχών σε χρήμα 

1ο Εργαστηριακό Κέντρο Κιάτου: “Αντιμετωπίζοντας το φαινόμενο της Μαθητικής Διαρροής: το παράδειγμα της Πορτογαλίας” 

Επίδομα πληροφορικής στο Δημόσιο: Το δικαιούνται μόνον όσοι ανήκουν οργανικά σε κλάδους πληροφορικής 

Να ιδρυθούν τα Τμήματα Ενταξης: Αναφορά στη Βουλή από το ΚΚΕ 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση