Δευτέρα, 17 Μαρτίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Προτάσεις Ενωσης Διευθυντών για αριθμό μαθητών ανά Τμήμα, οργανικές στην Παράλληλη, επέκταση ΕΔΥ, Τεστ Σχολικής Ετοιμότητας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Προτάσεις Ενωσης Διευθυντών για αριθμό μαθητών ανά Τμήμα, οργανικές στην Παράλληλη Στήριξη, επέκταση ΕΔΥ, υποχρεωτικό Τεστ Σχολικής Ετοιμότητας κ.α. 

Προτάσεις Ενωσης Διευθυντών

Επιστολή κοινοποίησε το ΔΣ της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία απευθύνεται προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ, και αφορά στην πρότασή του για μέγιστο αριθμό 20 μαθητών/τριών ανά τμήμα στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά σχολεία, αλλά και στην κατάθεση και άλλων σημαντικών προτάσεων που θα συμβάλλουν στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου που επιτελείται στα δημόσια σχολεία, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται η επέκταση της λειτουργίας Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης(ΕΔΥ), με Ψυχολόγο και Κοινωνικό Λειτουργό, σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας, η δημιουργία οργανικών θέσεων σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης για εκπαιδευτικούς Παράλληλης Στήριξης-Συνεκπαίδευσης, Σχολικούς Νοσηλευτές και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) και το υποχρεωτικό Τεστ Σχολικής Ετοιμότητας.

Ακολουθεί η επιστολή

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ/ΝΤΡΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ Π.Ε.

Κομοτηνής 14 —- 115 26 Αθήνα – www.panenosi.gr – panenosi@gmail.com

Αθήνα, 12-02-2025

Αρ. Πρωτ.: 5

Προς: 1. Τoν Υπουργό Παιδείας κ. Κυριάκο Πιερρακάκη

2. Την Υφυπουργό Παιδείας κ. Ζωή Μακρή

3. Τoν Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας κ. Ιωάννη Κατσαρό

Θέμα: «Πρόταση για μέγιστο αριθμό 20 μαθητών/τριών ανά τμήμα, και άλλες προτάσεις για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου»

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με αφορμή την επικείμενη έκδοση των εγκυκλίων για τις εγγραφές μαθητών/τριών στα νηπιαγωγεία και την  Α’ τάξη των δημοτικών σχολείων  της χώρας, και  λαμβάνοντας υπόψη:

α. τη μείωση του αριθμού των  εγγραφών μαθητών/τριών στα νηπιαγωγεία και την  Α’ τάξη των δημοτικών σχολείων  της χώρας, που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια,

β. τη συνεχή  αύξηση του αριθμού των μαθητών/τριών που λαμβάνουν γνωματεύσεις για αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,

γ. τις σχετικές έρευνες που αποδεικνύουν πως τμήματα νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων με αριθμό μαθητών/τριών που υπερβαίνει τους/τις 20 δυσχεραίνουν, σε κάθε περίπτωση, την εκπαιδευτική διαδικασία, την παιδαγωγική οργάνωσή της και, τελικά, την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων,

επανακαταθέτει προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τις παρακάτω  προτάσεις, με στόχο τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου:

  1. Θεσμοθέτηση μέγιστου αριθμού ανά τμήμα τους/τις 20 μαθητές/τριες, και ελάχιστου αριθμού ανά τμήμα τους/τις 12 μαθητές/τριες για τις εγγραφές του σχολικού έτους 2025-2026, που θα πραγματοποιηθούν στα νηπιαγωγεία και την Α’ τάξη των δημοτικών σχολείων τον Μάρτιο του 2025. Με τον τρόπο αυτό, σε βάθος εξαετίας, και συγκεκριμένα από το σχολικό έτος 2030-2031 και μετά, σε κανένα τμήμα των νηπιαγωγείων  και των δημοτικών σχολείων της χώρας δεν θα φοιτούν πάνω  από 20 μαθητές/τριες.

Η μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών σε 20 ανά τμήμα, μπορεί να συμβάλει σημαντικά, ώστε να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις, οι δυνατότητες, τα ενδιαφέροντα και, γενικά, οι ανάγκες και οι ιδιαιτερότητες του/της  κάθε μαθητή/τριας στο σχολείο, από άποψη γλωσσική, γνωστική, νοητική, συναισθηματική, πολιτισμική και κοινωνική, μέσω της  δυνατότητας των εκπαιδευτικών για εξατομικευμένη παιδαγωγική και διδακτική παρέμβαση.

  1. Επαναπροσδιορισμό της ηλικίας εγγραφής στην Α’ δημοτικού από την ηλικία των πέντε(5) ετών και οκτώ(8) μηνών που ισχύει τώρα, στην ηλικία των έξι(6) συμπληρωμένων ετών, δεδομένου ότι ένα ποσοστό μαθητών/τριών δεν έχουν κατακτήσει την απαιτουμένη «σχολική ετοιμότητα».
  2. Θεσμοθέτηση υποχρεωτικού Τεστ Σχολικής Ετοιμότητας για όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες των νηπιαγωγείων που πρόκειται να φοιτήσουν  στην Α’ Δημοτικού, όπως εφαρμόζεται εδώ  και χρόνια σε πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
  3. Θεσμοθέτηση θέσης δεύτερου/ης νηπιαγωγού-δασκάλου/ας σε όλες τις τάξεις σχολικών μονάδων που λειτουργούν σε υποβαθμισμένες περιοχές με ευάλωτο πληθυσμό.
  4. Επέκταση της λειτουργίας Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης(Ε.Δ.Υ.), με Ψυχολόγο και Κοινωνικό Λειτουργό, σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας.
  5. Δημιουργία οργανικών θέσεων σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης για εκπαιδευτικούς Παράλληλης Στήριξης-Συνεκπαίδευσης, Σχολικούς Νοσηλευτές και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό(ΕΒΠ), ώστε να διασφαλιστεί η σταθερή και συνεχή υποστήριξη των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Διευθυντών/ντριών     H Γενική Γραμματέας

Κουντούρης Τηλέμαχος                                              Κουτσαντώνη    Παρασκευή

Δείτε σχετικά

Γραφειοκρατία σχολικών μονάδων: Προτάσεις για την καταπολέμησή της από την Ενωση Διευθυντών 

Πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου»: 100 εκ. ευρώ από τις 4 συστημικές Τράπεζες για τη βελτίωση σχολικών υποδομών 

 Ανιση μεταχείριση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών ειδικών κατηγοριών – Ερώτηση στη Βουλή

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply