Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Προτάσεις για τις οικογένειες παιδιών που ανήκουν σε κοινωνικά ευάλωτες ομάδες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Προτάσεις: Για την υποστήριξή τους στο σπίτι κατά την περίοδο του περιορισμού λόγω της πανδημίας του ιού COVID-19. Από το Εργαστήριο Ειδικής Αγωγής και Συμβουλευτικής της Οικογένειας του ΕΚΠΑ.

Προτάσεις

To Εργαστήριο Ειδικής Αγωγής και Συμβουλευτικής της Οικογένειας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ προσφέρει συμβουλές σε γονείς με παιδιά που ανήκουν σε Ευάλωτες Κοινωνικές Ομάδες, για να αντιμετωπίσουν την επιβάρυνση που ενδέχεται να αισθάνονται κατά την περίοδο της πανδημίας του ιού COVID-19.

Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς

Θα ήταν βοηθητικό να:

– ξεκουράζεστε αφιερώνοντας χρόνο σε κάτι που σας ενδιαφέρει και σας ψυχαγωγεί.

– τρώτε υγιεινά και να ασκείστε όσο μπορείτε.

– πάρετε αποστάσεις από καταστάσεις που σας προκαλούν συναισθηματική φόρτιση.

– αναγνωρίσετε τα όρια του ρόλου σας και λειτουργείστε ως γονείς. Όταν ο γονιός λειτουργεί με επάρκεια στο γονικό ρόλο (π.χ. κατανοεί τις ανάγκες του παιδιού, στηρίζει και θέτει όρια κ.ά.) ενισχύει την ψυχική ανθεκτικότητα του παιδιού του.

– επικοινωνήσετε τους προβληματισμούς σας και τις ανησυχίες σας με το παιδί σας. (Αντιμετωπίσετε την ανησυχία και το άγχος με δραστηριότητες που προτείνονται στον εν λόγω σύνδεσμο. Αναζητήσετε βοήθεια από ειδικό ψυχικής υγείας σε περίπτωση που ο φόβος, το άγχος ή η θλίψη σας δεν σας επιτρέπουν να αντιμετωπίσετε τις προκλήσεις της πραγματικότητας με συνέπεια).

– συμβάλετε σε εκδηλώσεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς που ενισχύουν αισθήματα συλλογικής αντιμετώπισης των δυσκολιών, γεγονός που περιορίζει την αίσθηση μοναξιάς και αποκλεισμού για σας και για το παιδί σας.

– αναγνωρίστε τις προσπάθειές σας, αλλά και αυτές του παιδιού σας, έτσι ενισχύεται και η δική σας αυτό-εκτίμηση και του παιδιού σας.

– βρείτε τρόπους να νιώσετε ασφαλείς, σωματικά και συναισθηματικά: Εντοπίζοντας αυτά που αναπτερώνουν τις ελπίδες σας, αντιλαμβανόμενοι παράλληλα ότι είναι φυσιολογικό να υπάρχουν συναισθηματικές διακυμάνσεις.

Ενημέρωση γονέων και παιδιών

Θα ήταν βοηθητικό να:

– Ενημερωθείτε για την πανδημία και ξεκινήστε εσείς τη συζήτηση για την υγειονομική κρίση. Ακούστε και εντοπίστε τις αντιλήψεις του παιδιού και ενημερώστε το σχετικά.

– Ρωτήστε και ανακεφαλαιώστε μέχρι να έχετε πλήρη μια εικόνα για το τι έχει κατανοήσει το παιδί σας.

– Αποφύγετε τις έντονα-φορτισμένες συναισθηματικές εκφράσεις και την υπερπληροφόρηση.

– Επιλέξτε τι θα δείτε, τι θα διαβάσετε ή τι θ’ ακούσετε μαζί με το παιδί.

Προτάσεις

Οργάνωση γονέων και παιδιών

Θα ήταν βοηθητικό να:

– εδραιώσετε μια ρουτίνα στην καθημερινότητά τους (π.χ. στον ύπνο, στο φαγητό, στους κανόνες πειθαρχίας και στις δραστηριότητες της οικογένειας).

– δημιουργήστε προσωπικό χώρο για τον καθένα, ώστε να αποσύρεται το παιδί στο χώρο του όταν έχει την ανάγκη να βρεθεί μόνο του.

– ενημερώνετε, σε περίπτωση απουσίας σας, για το σκοπό της απουσίας και την ώρα επιστροφής, ώστε να το παιδί σας να νιώθει ασφαλές κατά την απουσία σας.

– προσφέρετε ευκαιρίες επίτευξης μικρών στόχων και συμμετοχής σε οικογενειακές αποφάσεις.

Συν-δεδεμένοι γονείς και παιδιά

– δημιουργήστε σταθερό και ποιοτικό υποστηρικτικό δίκτυο από φίλους, συναδέλφους, ειδικούς ώστε να μπορείτε να αντλείτε στήριξη και να επικοινωνείτε τακτικά.

– ενταχθείτε σε μία ομάδα ή σε ένα ιστότοπο επικοινωνίας με κοινά ενδιαφέροντα.

– μοιραστείτε τις ανησυχίες σας με συναδέλφους ή άλλους γονείς.

Μπορείτε να βρείτε εδώ περισσότερες πληροφορίες με νέους ηλεκτρονικούς συνδέσμους.

Εργαστήριο Ειδικής Αγωγής και Συμβουλευτικής της Οικογένειας

Διευθύντρια Εργαστηρίου: Καθηγήτρια Αγγελική Γενά

Συνεργάτες: Επίκ. Καθηγήτρια Φαίη Αντωνίου & Πέτρος Γαλάνης, ΕΔΙΠ

Δείτε επίσης

Δραστηριότητες φωνολογικής επίγνωσης σε μαθητές με Φωνολογική Διαταραχή για το σχολείο και το σπίτι 

Ψυχολογική στήριξη λόγω κορονοϊού: ΕΚΠΑ και Αιγινήτειο υποστηρίζουν τους πολίτες 

Υποστήριξη ασθενών με νευρολογικά νοσήματα: Άλλη μία πρωτοβουλία από ΕΚΠΑ και Αιγινήτειο

Γραμμή ψυχολογικής στήριξης από τη Μονάδα Ανακουφιστικής Αγωγής «Τζένη Καρέζη» του ΕΚΠΑ

Οδηγίες προς καθηγητές για τους φοιτητές τους με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Tελειόφοιτος φοιτητής του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Με τη δημοσιογραφία ασχολείται από το πρώτο έτος του πανεπιστημίου, όταν δημιούργησε την ερασιτεχνική ιστοσελίδα grislands στο πλαίσιο προπτυχιακού μαθήματος, ενώ στη συνέχεια αρθρογραφούσε στην αθλητική ιστοσελίδα Sportscasters, που δημιουργήθηκε από συμφοιτητές για τον ίδιο σκοπό. Το καλοκαίρι του 2019 εργάσθηκε για τρεις μήνες στην δημοσιογραφική ιστοσελίδα The Press Project, στο πλαίσιο της πρακτικής του άσκησης.

Γράψτε μία απάντηση