Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Προτεραιότητα εμβολιασμού εκπαιδευτικών-άνοιγμα σχολείων: Τι απάντησαν οι ειδικοί στη σημερινή ενημέρωση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Προτεραιότητα εμβολιασμού εκπαιδευτικών-άνοιγμα σχολείων: Τι απάντησαν οι ειδικοί στη σημερινή ενημέρωση του Υπουργείου Υγείας

Προτεραιότητα εμβολιασμού εκπαιδευτικών

Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης διαπιστευμένων συντακτών Υπουργείου Υγείας από τον Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας Νίκο Χαρδαλιά, την Καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας Βάνα Παπαευαγγέλου & τον Επίκουρο Καθηγητή Γκίκα Μαγιορκίνη, ετέθησαν ερωτήματα αναφορικά με:

1ον. Το αν θα υπάρξει προτεραιότητα στον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών και

2ον. Το γιατί από τη στιγμή που δεν υπήρξε μείωση στις μετακινήσεις των πολιτών μετά το κλείσιμο των εκπαιδευτικών δομών, αυτές δεν επαναλειτουργούν.

Για το πρώτο ερώτημα

περί προτεραιότητας στον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών απάντησε η Καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας Βάνα Παπαευαγγέλου, η οποία ανέφερε πως οι εκπαιδευτικοί είναι πολύ σημαντικοί λειτουργοί και οι άνθρωποι που διδάσκουν τα παιδιά μας και στους εμβολιασμούς θα ισχύσουν οι προτεραιότητες τις οποίες έχει θέσει η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών και ο εμβολιασμός των ευπαθών ομάδων.

Για το δεύτερο ερώτημα

σχετικά με την επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών δομών ο Επίκουρος Καθηγητής Γκίκας Μαγιορκίνης είπε πως εξετάζονται τα επιδημιολογικά δεδομένα όλης της χώρας και υψηλή προτεραιότητα αποτελεί η επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών δομών.

Επίσης ανέφερε πως πολλές χώρες αντιμετώπισαν επιτυχώς το 2ο κύμα πανδημίας κορονοϊού χωρίς να “ακρωτηριασθεί” η εκπαιδευτική διαδικασία, χωρίς να κλείσουν τα σχολεία.

Την ίδια θέση

για τη σημαντικότητα λειτουργίας των σχολείων πήρε και η Καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας Βάνα Παπαευαγγέλου, η οποία προσέθεσε πως εκτός των μαθησιακών ζητημάτων η επαναλειτουργία των σχολείων είναι πολύ σημαντική και για λόγους ψυχικής υγείας.

_______________________

Προτεραιότητα εμβολιασμού εκπαιδευτικών
Δείτε αναλυτικά τις ερωτήσεις και απαντήσεις
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Κυρία Παπαευαγγέλου και κύριε Μαγιορκίνη, δεδομένου ότι η αναστολή της λειτουργίας των δομών όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων στην χώρα μας δεν μείωσε ουσιαστικά την κινητικότητα των πολιτών, όπως αποδεικνύει και η καθημερινή κοινωνική εμπειρία όλων μας, γιατί υπάρχει τέτοια δυσκολία προκειμένου να προσδιοριστεί με ακρίβεια η συγκεκριμένη ημέρα για την επανεκκίνηση των λειτουργίας των σχολείων;

ΓΚ. ΜΑΓΙΟΡΚΙΝΗΣ:

Κατ’ αρχήν καμία απόφαση δεν γίνεται ελαφρά την καρδία, γίνεται με πολύ κόπο από την Επιτροπή όπου γίνεται ανάλυση όλων των επιδημιολογικών δεδομένων, καθώς έρχονται από όλες τις Περιφέρειες της χώρας και αφού εξετάζουμε όλη την επικράτεια γίνονται οι αποφάσεις.

Έχοντας πει αυτό, παραμένει υψηλή προτεραιότητα, όπως το έχουμε πει, το άνοιγμα των σχολείων. Οπότε θα είναι από τα πρώτα πράγματα που θα επανεκκινήσουμε.

………………………………………………………………………..

Στα πλαίσια του δεύτερου κύματος θα πρέπει να τονίσουμε ότι η πλειοψηφία των κρατών στη δυτική Ευρώπη δεν έκλεισε τα σχολεία και είχε επιτυχή συρρίκνωση του δεύτερου κύματος με άλλου είδους μέτρα.

Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν αρκετά πια ισχυρά δεδομένα για το ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί η μετάδοση του κορονοϊού, χωρίς να χρειάζεται να πηγαίνουμε στον ακρωτηριασμό με το κλείσιμο των σχολείων.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Επειδή πλησιάζει η ώρα της επαναλειτουργίας της χώρας με την άρση του lockdown, υπάρχει αυτή την στιγμή κάποιο πλάνο για την επόμενη μέρα; Αναμένοντας τις αποφάσεις για την ημερομηνία της επιστροφής των μαθητών στις σχολικές τάξεις, κάτι εξαιρετικά σημαντικό για την διαφύλαξη της ψυχικής υγείας των παιδιών, ποια είναι η εισήγηση της Επιτροπής για τους όρους αυτής της επιστροφής; Υπάρχει σχέδιο εμβολιασμού των εκπαιδευτικών; Τον θεωρείτε απαραίτητο;

Β. ΠΑΠΑΕΥΑΓΓΕΛΟΥ:

Νομίζω ότι στο πρώτο σκέλος της ερώτησης αναφέρθηκε ήδη ο κύριος Μαγιορκίνης. Θα τονίσω κι εγώ με την σειρά μου, ότι η επαναλειτουργία των σχολείων δεν αποτελεί μόνο στόχο για εκπαιδευτικούς λόγους, αλλά γενικότερα για την ψυχολογία και για την υγεία των παιδιών μας.

Αναφορικά τώρα με τους εμβολιασμούς των εκπαιδευτικών, θέλω να τονίσω ότι οι εκπαιδευτικοί αποτελούν για μας πολύ σημαντικούς λειτουργούς για την κοινωνία μας. Φροντίζουν τα παιδιά μας. Και θα εμβολιαστούν σαφέστατα, σύμφωνα με την προτεραιοποίηση που έχουμε κάνει στην Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών.

Τονίζω, βέβαια, ότι πρώτη προτεραιότητα αποτελούν οι ευπαθείς ομάδες, δηλαδή οι άνθρωποι οι οποίοι έχουν υψηλό κίνδυνο για σοβαρή νόσηση. Και αυτές οι ομάδες περιλαμβάνουν τα άτομα άνω των 70 ετών, καθώς και άτομα με σοβαρά υποκείμενα νοσήματα, όπως είναι οι καρκινοπαθείς, οι μεταμοσχευμένοι και οι αιμοκαθαιρούμενοι.

_______________________

Δηλώσεις Ματίνας Παγώνη

Λίγο αργότερα στο Δελτίο Ειδήσεων της ΕΡΤ η Πρόεδρος των νοσοκομειακών ιατρών Αθήνας-Πειραιά, Ματίνα Παγώνη δήλωσε πως με τα πάνω από 1.000 σημερινά κρούσματα και με αυτό των αριθμό νοσηλευομένων και διασωληνωμένων στις ΜΕΘ, πρέπει γύρω στις 4 του μηνός Ιανουαρίου να ληφθεί η απόφαση για τα σχολεία, συνεκτιμώντας τον τότε αριθμό κρουσμάτων, τους νοσηλευόμενους και τους διασωληνωμένους στις ΜΕΘ.

_______________________

Τηλεδιάσκεψη Κεραμέως-ειδικών

Υπενθυμίζουμε πως πραγματοποιείται, σήμερα Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2020, η συζήτηση μέσω Τηλεδιάσκεψης της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Νίκης Κεραμέως και της Επιτροπής των ειδικών -εμπειρογνωμόνων του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ).

Θέμα της συζήτησης είναι το πότε θα επαναλειτουργήσουν τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, τα οποία παραμένουν κλειστά εξαιτίας της πανδημίας κορονοϊού.

Δείτε τι αποφασίσθηκε ΕΔΩ

Δείτε επίσης

Ανοιγμα σχολείων 8 Ιανουαρίου: Οι συναθροίσεις των εορτών θα το κρίνουν

Δείτε ακόμη

Απάντηση ΕΟΔΥ για λειτουργία ειδικών σχολείων στην ΠΟΣΕΕΠΕΑ
Εμβολιασμοί: Ξεκίνησαν με Πρόεδρο Δημοκρατίας-Πρωθυπουργό-Γ. Βαρουφάκη-Σ. Τσιόδρα-Δηλώσεις Κεραμέως
 Εμβόλιο κορονοϊού: 26 ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με τον εμβολιασμό

Πριν φύγετε

Διδακτικά βιβλία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2021-2022
 Χριστούγεννα στα Αναγνωστικά από το 1920 έως το 1980
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση