Παρασκευή, 30 Ιουλίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Προτεραιότητα εμβολιασμού ενήλικων μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών ειδικών σχολείων ζητά η ΠΟΣΓΚΑμεΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Προτεραιότητα εμβολιασμού ενήλικων μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών ειδικών σχολείων ζητά η ΠΟΣΓΚΑμεΑ με επιστολή της σε Υπουργούς Υγείας και Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Προτεραιότητα εμβολιασμού

Με επιστολή της προς την Υπουργό Υγείας κο Βασίλη Κικίλια και την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως η ΠΟΣΓΚΑμεΑ ζητά τη συμπερίληψη στον προαιρετικό εμβολιασμό έναντι του ιού SARS-CoV-2 των ενηλίκων μαθητών/τριών με αναπηρία και του προσωπικού των ΣΜΕΑΕ, κατά σχετική προτεραιότητα.

Συγκεκριμένα

η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία (ΠΟΣΓΚΑμεΑ) ζητά την συνδρομή των Υπουργών, ούτως ώστε να δοθεί σχετική προτεραιότητα στον προαιρετικό εμβολιασμό έναντι της λοίμωξης Covid-19

  • για τους/τις ενήλικες μαθητές/τριες με αναπηρία που φοιτούν στα ειδικά εκπαιδευτικά πλαίσια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
  • καθώς και για το προσωπικό των ΣΜΕΑΕ όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων (εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, ειδικό βοηθητικό και λοιπό προσωπικό).

Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ επισημαίνει πως εξυπακούεται ότι η προτεραιότητα αυτή θα ακολουθεί τις πληθυσμιακές ομάδες που κατά κοινή ομολογία πρέπει να προηγηθούν.

Αναλυτικά η επιστολή της ΠΟΣΓΚΑμεΑ
Προτεραιότητα εμβολιασμού

ΠΡΟΣ:    Υπουργό Υγείας, κ.Β.Κικίλια

Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ.Ν.Κεραμέως

ΚΟΙΝ:   – Πρόεδρο της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμού, κ.Μ.Θεοδωρίδου

– Πρόεδρο ΕΟΔΥ, κ. Π. Αρκουμανέα

– ΕΣΑμεΑ

– Φορείς – Μέλη ΠΟΣΓΚΑμεΑ

ΘΕΜΑ: «Αίτημα της ΠΟΣΓΚΑμεΑ για τη συμπερίληψη στον προαιρετικό εμβολιασμό έναντι του ιού SARS-CoV-2 των ενηλίκων μαθητών/τριών με αναπηρία και του προσωπικού των ΣΜΕΑΕ, κατά σχετική προτεραιότητα»   

Αξιότιμοι κύριε και κυρία Υπουργέ,

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία (Π.Ο.Σ.Γ.Κ.ΑμεΑ) αποτελεί το δευτεροβάθμιο όργανο του αναπηρικού κινήματος, που εκπροσωπεί τα άτομα με νοητική αναπηρία, αυτισμό, σύνδρομο down, εγκεφαλική παράλυση, βαριές και πολλαπλές αναπηρίες και τις οικογένειές τους, μέσω των Σωματείων Γονέων – Κηδεμόνων στην ελληνική επικράτεια, έχοντας ως αποστολή τη διεκδίκηση και προστασία των δικαιωμάτων τους.

Με το παρόν έγγραφό της, η ΠΟΣΓΚΑμεΑ

επιθυμεί να θέσει υπόψη σας ένα ζήτημα που αφορά τις ανωτέρω κατηγορίες αναπηρίας που εκπροσωπεί, όπως προκύπτει στο πλαίσιο του εν εξελίξει απαιτητικού εγχειρήματος του εμβολιασμού του ενήλικου πληθυσμού της χώρας για την αναχαίτιση της πανδημίας από τον ιό SARS-CoV-2.

Ειδικότερα, στο σχέδιο προτεραιοποίησης πληθυσμιακών ομάδων

και την κατανομή των εμβολίων της αρχικής φάσης εμβολιασμού του πληθυσμού της χώρας, δεν έχει διαπιστωθεί από την πλευρά μας οποιαδήποτε αναφορά στον μαθητικό πληθυσμό των δομών της δημόσιας δευτεροβάθμιας ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και δη των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. και ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ., στα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα των οποίων προβλέπονται, με ειδικές διατάξεις, οι δυνατότητες παραμονής των μαθητών/τριών με αναπηρία για ευρύτερα χρονικά διαστήματα έναντι του λοιπού μαθητικού πληθυσμού και εκ των πραγμάτων φοιτούν μαθητές/τριες με βαριές αναπηρίες ηλικίας άνω των 18 ετών.

Υπενθυμίζουμε πως, ήδη,

στην πρώτη φάση εμβολιασμού του πληθυσμού, συμμετέχουν, μεταξύ άλλων, σύμφωνα με τα κριτήρια και τις κατηγορίες που προτάθηκαν από την Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών, οι εργαζόμενοι/ες και ωφελούμενοι/ες των δομών που παρέχουν υπηρεσίες ανοικτής φροντίδας σε ανήλικα και, κατά κύριο λόγο, σε ενήλικα άτομα με αναπηρία (ΚΔΑΠμεΑ, Κ.Δ.-Η.Φ. ΑμεΑ), αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Προσέτι, υπενθυμίζουμε πως,

εν μέσω της οριζόντιας αναστολής δραστηριοτήτων του τρέχοντος διαστήματος, την απόφαση της αδιάλειπτης δια ζώσης λειτουργίας των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τροφοδότησε σημαντικά το δεδομένο πως η παρουσία των μαθητών/τριών με αναπηρία στις εκπαιδευτικές διαδικασίες είναι αυτονόητα απαραίτητη για την κοινωνική και συναισθηματική τους στήριξη, καθώς και για τη σωματική και ψυχική τους υγεία, συνθήκες που, στην περίπτωση του μαθητικού αυτού πληθυσμού, αδυνατεί να προσεγγίσει η εφαρμογή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

Ασφαλώς, σε όλο αυτό το διάστημα,

συνοδοιπόροι και πρόσωπα αναφοράς που, με υπερένταση δυνάμεων, στήριξαν τα ενδεικνυόμενα μέτρα από τον ΕΟΔΥ, με τις όποιες εξαιρέσεις προβλέφθηκαν λόγω της φύσης των αναγκών συγκεκριμένων κατηγοριών αναπηρίας, όπως και όλες τις ενδεδειγμένες ενέργειες για την προσέγγιση του απαιτούμενου επιπέδου προστασίας και ασφάλειας των μαθητών/τριών με αναπηρία στους κόλπους λειτουργίας των ΣΜΕΑΕ, υπήρξαν τα μέλη των διαφόρων ειδικοτήτων προσωπικού που εξυπηρετούν τους σκοπούς τους (εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό), στα πρόσωπα των οποίων, εμείς, οι γονείς και κηδεμόνες των ατόμων με βαριές και πολλαπλές αναπηρίες, οφείλουμε να εκφράσουμε, για άλλη μια φορά, την εμπιστοσύνη και τις ευχαριστίες μας για την υπεύθυνη στάση τους.

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, η ΠΟΣΓΚΑμεΑ,

σταθμίζοντας τη σημασία της απρόσκοπτης  λειτουργίας των ΣΜΕΑΕ που, και στην παρούσα φάση διαχείρισης της πανδημικής κρίσης, βασίζεται εν πολλοίς στην προστασία της υγείας των ενηλίκων φυσικών προσώπων που αλληλεπιδρούν στους κόλπους τους,

ζητά τη συνδρομή σας ώστε

να δοθεί σχετική προτεραιότητα στον προαιρετικό εμβολιασμό έναντι της λοίμωξης Covid-19 για τους/τις ενήλικες μαθητές/τριες με αναπηρία που φοιτούν στα ειδικά εκπαιδευτικά πλαίσια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και για το προσωπικό των ΣΜΕΑΕ όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων (εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, ειδικό βοηθητικό και λοιπό προσωπικό), η οποία εξυπακούεται ότι θα ακολουθεί τις πληθυσμιακές ομάδες που κατά κοινή ομολογία πρέπει να προηγηθούν.

Κύριε και κυρία Υπουργοί,

Πολύμηνα κινούμενοι/ες

στο πλαίσιο της ασύλληπτα ρευστής και ευμετάβλητης κατάστασης της πανδημίας, η εκδήλωση ωριμότητας και η συσπείρωση δυνάμεων για την κατά το δυνατόν ευρύτερη συμμετοχή του πληθυσμού στον εμβολιασμό έναντι της νόσου Covid-19, αποτελεί τουλάχιστον θετική ένδειξη για να εξέλθουμε από αυτή την ισχυρή δοκιμασία.

Γνωρίζοντας τη θετική συμβολή σας

στην προστασία των ατόμων με αναπηρία από την έναρξη και καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημικής κρίσης, και διατηρώντας ως δεδομένο πως οι ευπαθείς ομάδες, μεταξύ των οποίων τα άτομα με αναπηρία και το υποστηρικτικό τους περιβάλλον, πρέπει να αποτελέσουν πρωταρχικό πληθυσμό – στόχο του εμβολιασμού, ευελπιστούμε για την κατανόηση του αιτήματός μας και ζητούμε την προσωπική σας παρέμβαση για την ικανοποίησή του.

Σε αναμονή των ενεργειών και οδηγιών σας,

η Ομοσπονδία διαβεβαιώνει για την αμέριστη υποστήριξή της στην κατεύθυνση των προσπαθειών που καταβάλλονται για την προσέγγιση της καθ’ όλα επιθυμητής έκβασης του απαιτητικού εγχειρήματος του εμβολιασμού και την αποφυγή δυσμενέστερων εξελίξεων στο υγειονομικό τοπίο της χώρας.

Με εκτίμηση,

Για την ΠΟΣΓΚΑμεΑ,

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Ιωάννης Μοσχολιός

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Φωτεινή Ζαφειροπούλου

Δείτε επίσης

Ενημέρωση εμβολίων: Δεν κινδυνεύουν περισσότερο οι εκπαιδευτικοί συγκριτικά με άλλες ομάδες
Πότε εμβολιάζονται οι εκπαιδευτικοί: Τι είπε ο Υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας
Προτεραιότητα εμβολιασμού στους εκπαιδευτικούς ειδικών σχολείων: Τι είπε η Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών

Δείτε επίσης

Ερωτηματολόγιο για εκπαιδευτικούς-ΕΕΠ-ΕΒΠ Ειδικών σχολείων Β/θμιας για τη λειτουργία τους στην πανδημία
Webinar: “Ψυχοεκπαίδευση, Covid 19 και Χρόνια Νόσος: Ο Διαβήτης σήμερα”-Σάββατο 06.02.2021
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Βασίλης Βούγιας

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση