Πρωθυπουργική ανασκόπηση: Τι προστέθηκε στο θεσμό των Ωνασείων Σχολείων-Υποτροφία για ΑΙ-Μετάλλια στην Εθνική Ομάδα Ρομποτικής.
Πρωθυπουργική ανασκόπηση
Στα Ωνάσεια Σχολεία και στις νέες παραμέτρους που προστέθηκαν στον θεσμό που ψηφίστηκε στη Βουλή, στο Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Harvard που προσφέρει μία ερευνητική υποτροφία 12 μηνών σε μεταδιδακτορικό ερευνητή ή ερευνήτρια για τη διεξαγωγή πρωτότυπης έρευνας σε θέματα που αφορούν στην Ηθική της Τεχνητής Νοημοσύνης και στην Εθνική Ομάδα Ρομποτικής, που κατέκτησε συνολικά 8 μετάλλια στην 26η Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής στη Νότια Κορέα, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την σημερινή κυριακάτικη ανασκόπησή του για το κυβερνητικό έργο.
Αναλυτικά τι ανέφερε ο Πρωθυπουργός
Ωνάσεια Σχολεία
“Η σύμβαση για την ίδρυση των Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων κυρώθηκε από τη Βουλή, μαζί με νέες παραμέτρους που προστέθηκαν στον θεσμό και διευρύνουν την πρόσβαση των μαθητών, διασφαλίζοντας παράλληλα τη σταθερότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Έτσι λοιπόν, πρώτον, εισάγεται κριτήριο εντοπιότητας, ώστε στην τελική κατάταξη των μαθητών στα ΔΗΜ.Ω.Σ. να προηγούνται με ποσοστό 40% έως 60% τα παιδιά των περιοχών γύρω από τα σχολεία.
Δεύτερον, διευκολύνεται η εισαγωγή μικρότερων αδελφών μαθητών που φοιτούν ήδη σε αυτές τις εκπαιδευτικές μονάδες. Η σχετική ρύθμιση ισχύει και στα Πειραματικά σχολεία, προβλέποντας συγκεκριμένα τη δυνατότητα εισαγωγής νεότερων αδερφιών, ακόμα και αν δεν έχουν επιτύχει την απαιτούμενη βαθμολογία μέχρι συμπλήρωσης του ανώτατου αριθμού μαθητών.
Τρίτον, οι εκπαιδευτικοί και οι υποδιευθυντές των σχολείων που θα μετεξελιχθουν σε ΔΗ.ΜΩ.Σ. θα μπορούν να παραμείνουν στις θέσεις τους για δύο χρόνια, με τη διασφάλιση της οργανικότητας των θέσεων. Μετά τη διετία θα έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν, εφόσον παρακολουθήσουν επιτυχώς προγράμματα επιμόρφωσης.
Μέχρι τις 17 Φεβρουαρίου θα αποφασιστεί η χρονική σειρά με την οποία θα λειτουργήσει το σύνολο των νέων Ωνάσειων Δημόσιων Σχολείων. Θα το ξαναπώ: πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική πρωτοβουλία που εμπλουτίζει και στηρίζει τη δημόσια εκπαίδευση, διευρύνει και αυξάνει τις ευκαιρίες για όλους”.
Ηθική της Τεχνητής Νοημοσύνης – Υποτροφία
“Από τον χώρο της εκπαίδευσης και το επόμενο θέμα που αφορά μία από τις μεγάλες προκλήσεις του καιρού μας, την Τεχνητή Νοημοσύνη. Το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Harvard προσφέρει μία ερευνητική υποτροφία 12 μηνών σε μεταδιδακτορικό ερευνητή ή ερευνήτρια από οποιοδήποτε επιστημονικό πεδίο για τη διεξαγωγή πρωτότυπης έρευνας σε θέματα που αφορούν την Ηθική της Τεχνητής Νοημοσύνης. Σε μια εποχή όπου η τεχνολογία εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς, τέτοιες πρωτοβουλίες είναι πιο σημαντικές από ποτέ.
Με τη μεσολάβηση της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής και Τεχνοηθικής που έχουμε συστήσει από τον Απρίλιο του 2021, το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Harvard προσφέρει υποτροφίες και σε διδακτορικούς φοιτητές για να ερευνήσουν τις ηθικές, κοινωνικές και φιλοσοφικές επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης και το πώς αυτή επηρεάζει όλο και περισσότερες πτυχές της ζωής μας. Αυτή η πρωτοβουλία είναι σημαντική, γιατί αναδεικνύει τον ρόλο που μπορεί να παίξει η Ελλάδα σε έναν τομέα που διαμορφώνει το μέλλον.
Η έρευνα γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη δεν αφορά μόνο την τεχνολογία, αλλά και τις αρχές και τις αξίες που τη συνοδεύουν. Και είναι κρίσιμο να έχουμε λόγο σε αυτή τη συζήτηση”.
Η Εθνική Ομάδα Ρομποτικής κατέκτησε συνολικά 8 μετάλλια
“Πάντως, έμψυχο δυναμικό υπάρχει και το αποδεικνύουν μια σειρά από επιτυχίες των μαθητών και των φοιτητών μας σε υψηλών απαιτήσεων διεθνείς διαγωνισμούς. Πιο πρόσφατο παράδειγμα, η Εθνική Ομάδα Ρομποτικής, που κατέκτησε συνολικά 8 μετάλλια -ένα χρυσό μετάλλιο και επτά Technical Awards- στην 26η Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής στη Νότια Κορέα. Στον διαγωνισμό -έναν από τους πιο καταξιωμένους διεθνώς- συμμετείχαν συνολικά 60 ομάδες από όλο τον κόσμο. Αυτή η εξαιρετική επίδοση χάρισε στην ελληνική αποστολή την κορυφαία θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών. Μπράβο στο Νικόλα Λεϊμονή, τον Αλέξανδρο Γουάιντερ, τον Φίλιππο Κατή, τη Βασιλική Κελάνδρια, τη Μαρία Ισαβέλλα Βογιατζή και την Καλλιρόη Αναστασίου”.
Δείτε επίσης
Διευκρινίσεις για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε Πρότυπα/Πειραματικά Σχολεία
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/prothipourgiki-anaskpopisi-ti-prostethike-sto-thesmo-ton-onaseion-scholeion-ipotrofia-gia-ai-metallia-sti-rompotiki/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.