Δευτέρα, 17 Μαρτίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πρότυπα σχολεία Αττικής: Να ενταχθούν στο πρόγραμμα δωρεάν μεταφοράς μαθητών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πρότυπα σχολεία Αττικής: Να ενταχθούν στο πρόγραμμα δωρεάν μεταφοράς μαθητών της Περιφέρειας Αττικής-Επερώτηση στη Βουλή.

Για τα Πρότυπα Σχολεία της Αττικής, τα οποία δεν έχουν μέχρι και σήμερα ενταχθεί στο πρόγραμμα δωρεάν μεταφοράς μαθητών της Περιφέρειας Αττικής, κατέθεσε Ερώτηση στη Βουλή η Βουλευτής της Ελληνικής Λύσης κα Σ. Ασημακοπούλου.

Η Βουλευτής ρωτά την Υπουργό ΠΑΙΘ:
  • Αν σκοπεύει να αναλάβει όλες τις απαραίτητες πρωτοβουλίες που απαιτούνται, προκειμένου να ενταχθούν άμεσα τα Πρότυπα Σχολεία της Αττικής στο πρόγραμμα της δωρεάν μεταφοράς μαθητών της Περιφέρειας Αττικής με σχολικά λεωφορεία.
  • Αν προτίθεται να προβεί  στην επιδότηση των μαθητών βάσει της χιλιομετρικής (μονής διαδρομής) απόστασης της κατοικίας τους από το σχολείο.
H ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 17-02-2022

Της: ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑΣ – ΧΑΪΔΩΣ Βουλευτού Β’ Πειραιώς

ΠΡΟΣ: Την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: “Τα Πρότυπα Σχολεία της Αττικής δεν έχουν μέχρι και σήμερα ενταχθεί στο πρόγραμμα δωρεάν μεταφοράς μαθητών της Περιφέρειας Αττικής”

Κυρία Υπουργέ,

Σύμφωνα με σχετική επιστολή των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Προτύπων Σχολείων της Αττικής, με την περ. ε, του άρθρου 64, του Ν.4692/2020, καταργήθηκε, μεταξύ άλλων, η παρ. 4, του άρθρου 90, του Νόμου 4610/2019 (ΦΕΚ Α 70/7.5.2019), όπου προβλεπόταν ότι η επιλογή των μαθητών στα Πρότυπα Σχολεία γίνεται ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής τους και ότι η ευθύνη και τα έξοδα μετακίνησης των μαθητών βαρύνουν τους ασκούντες την γονική τους μέριμνα, τόσο για την πλήρη φοίτησή τους, όσο και για τη φοίτησή τους στους ομίλους.

Με βάση την ως άνω διάταξη του άρ. 90, του Ν.4610/2019, τα Πρότυπα Σχολεία δεν είχαν ενταχθεί στο πρόγραμμα δωρεάν μεταφοράς μαθητών/τριών και επομένως, μετά την κατάργησή της, πλέον, προβλέφθηκε η ένταξη και των Προτύπων Σχολείων στο πρόγραμμα της δωρεάν μεταφοράς μαθητών των δημόσιων σχολείων, από την οικία τους στο σχολείο και αντίστροφα, που διέπεται, σήμερα, από τις διατάξεις της υπ’ αρ. 50025/19-9-2018 Κοινής Υπουργικής Απόφασης «Μεταφορά μαθητών δημοσίων σχολείων από τις περιφέρειες» (ΦΕΚ Β ́ 4217).

Η ως άνω διάταξη, του αρ. 90, παρ. 4, του Ν. 4610/2019, μέχρι την κατάργησή της, αποτελούσε τη νομική βάση της Περιφέρειας Αττικής (Διεύθυνση Παιδείας – Γεν. Δ/ νση Εσωτερικής Λειτουργίας) για τη μη δυνατότητα δωρεάν μετακίνησης των μαθητών των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (βλ. ΑΠ: 846845/19-12-2019 έγγραφο της Διεύθυνσης Παιδείας της Περιφέρειας Αττικής).

Μολονότι, ωστόσο, έχει ήδη παρέλθει ενάμισι έτος από τη δημοσίευση του Νόμου 4692/2020 και ήδη, βρισκόμαστε στα μισά του τρέχοντος διδακτικού έτους, τα Πρότυπα Σχολεία της Αττικής δεν έχουν, μέχρι και σήμερα, ενταχθεί στο πρόγραμμα δωρεάν μεταφοράς μαθητών της Περιφέρειας Αττικής, παρά τις εξαγγελίες ότι θα επιλυθεί διοικητικά το ζήτημα με συνεργασία των καθ’ ύλην αρμόδιων Υπουργών Παιδείας, Εσωτερικών και Οικονομικών και της Περιφέρειας Αττικής.

Ταυτόχρονα, καμία μέριμνα δεν έχει ληφθεί για την καταβολή από την οικεία Περιφέρεια του προβλεπόμενου στο άρθρο 3, της υπ’ αρ. 50025/26.0.2018 Υπουργικής Απόφασης επιδόματος, υπολογιζόμενου βάσει της χιλιομετρικής απόστασης της κατοικίας της κάθε οικογένειας από το σχολείο, έως την ολοκλήρωση των διαδικασιών ανάθεσης της μεταφοράς των μαθητών, που πρέπει να ακολουθηθούν.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, Ερωτάται η κ. Υπουργός:

Σκοπεύετε να αναλάβετε όλες τις απαραίτητες πρωτοβουλίες που απαιτούνται, προκειμένου να ενταχθούν άμεσα τα Πρότυπα Σχολεία της Αττικής στο πρόγραμμα της δωρεάν μεταφοράς μαθητών της Περιφέρειας Αττικής με σχολικά λεωφορεία (άρθρο 2, της ΚΥΑ 50025/2018), άλλως – και μέχρι την κατάρτιση των συμβάσεων των δρομολογίων μεταφοράς μαθητών με δημόσια σύμβαση υπηρεσιών – προτίθεσθε να προβείτε στην επιδότηση των μαθητών βάσει της χιλιομετρικής (μονής διαδρομής) απόστασης της κατοικίας τους από το σχολείο (άρθρο 3, της ΚΥΑ 50025/2018);

Δείτε επίσης

Αναγνώριση προϋπηρεσίας στο Ηνωμένο Βασίλειο μετά την έξοδό του από την Ε.Ε-Ερώτηση στη Βουλή 

Ερώτηση για ΕΝΕΕΝΥΛ Πύργου στη Βουλή: Ανάγκη Σχολικού Νοσηλευτή και ασθενοφόρου στην περιοχή 

Αίτημα ΕΣΑμεΑ για τοποθετήσεις εκπαιδευτικών ΑμεΑ-Αναφορά στη Βουλή

Δικαίωμα μετάθεσης νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στον τόπο κατοικίας τους-Στη Βουλή επιστολή της Ομοσπονδίας Θαλασσαιμίας 

Εγκαιρο άνοιγμα πινάκων Ειδικής Αγωγής: Ψήφισμα εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ κατατέθηκε ως Αναφορά στη Βουλή 

Iδρυση νέων τμημάτων ένταξης: Ερώτηση στη Βουλή 29 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply