Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πρόβλημα στέγης εκπαιδευτικών: Ο Γολγοθάς για ένα σπίτι στο νησί

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πρόβλημα στέγης εκπαιδευτικών: “Εκατοντάδες εκπαιδευτικοί αντί να προετοιμάζονται για τη διδακτέα ύλη, εκλιπαρούν για ένα κατάλυμα”.

Πρόβλημα στέγης εκπαιδευτικών

Στο πρόβλημα εξεύρεσης στέγης εκπαιδευτικών κυρίως σε νησιωτικές περιοχές αναφέρεται δημοσίευμα της “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ” και της δημοσιογράφου Ιωάννας Φωτιάδη, όπου γίνεται λόγος για εβδομάδα των “παθών” των εκπαιδευτικών από τις αρχές Σεπτεμβρίου που γνωστοποιήθηκαν οι τοποθετήσεις τους, καθότι με μισθούς από 736 έως 885 ευρώ καλούνται στις τουριστικές περιοχές να πληρώσουν ενοίκια από τα 400 ευρώ και άνω.

“Δυσμενείς” τοποθετήσεις, επομένως, θεωρούνται πλέον οι Κυκλάδες, σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι οποίες εξαιτίας της αυξημένης τουριστικής κίνησης δεν διαθέτουν καταλύματα στους άρτι αφιχθέντες δημοσίους υπαλλήλους.

Η άνοδος, ωστόσο, στα μισθώματα καθιστά και άλλους προορισμούς απλησίαστους και ακολούθως παρατίθεται στο δημοσίευμα περιστατικά εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ.

“Από την Καστοριά ξεκίνησε για τη Σαντορίνη η ψυχολόγος Αναστασία Τακαντζιά, που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες πέντε σχολείων. «Εκανα αμέτρητα τηλεφωνήματα, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες μου έλεγαν να τους ξαναπάρω τον Νοέμβριο». Το πρώτο σπίτι που βλέπει η 27χρονη είναι χωρίς παράθυρο και με πολλή υγρασία. «Το ενοίκιο ήταν 600 ευρώ, οπότε σκεφθήκαμε με μια συνάδελφο να συγκατοικήσουμε, πράγμα μάλλον δύσκολο γιατί ο χώρος ήταν ενιαίος». Το οίκημα προοριζόταν για πλήρη ανακαίνιση, ωστόσο η ιδιοκτήτρια έκρινε ότι ήταν κατάλληλο για να μείνουν οι δύο νεαρές γυναίκες. Η Αναστασία θεωρεί ότι στάθηκε τυχερή, γιατί τελικά θα μείνει έναντι 280 ευρώ σε δωμάτιο ξενοδοχείου, από τα τέλη του μήνα. Αλλοι μένουν στο Ι.Χ. τους ή σε κάμπινγκ, ενώ πολλοί συγκατοικούν περιμένοντας να χειμωνιάσει για να αδειάσει κάποιο διαμέρισμα. Υπάρχουν σπιτονοικοκύρηδες που τονίζουν ότι τα σπίτια τους είναι «μόνο για κοπέλες», άλλοι κλείνουν απευθείας το τηλέφωνο όταν ακούνε ότι ο ενδιαφερόμενος είναι εκπαιδευτικός, «κάποιος αντιπρότεινε για να ρίξει το ενοίκιο από τα 500 ευρώ να του πουλήσει μια δασκάλα παλιά, προσωπικά της αντικείμενα». Χάρη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να αλληλοβοηθηθούν. «Κάποια στιγμή προτάθηκε να αποχωρήσουμε όλοι από τη Σαντορίνη, αλλά τελικά δεν βρήκαμε το σθένος να το κάνουμε, γιατί θα ακυρώναμε προσπάθειες και αναμονές ετών», σχολιάζει άλλος”.

«Αποφάσισα να μην παρουσιαστώ ως αναπληρώτρια στη Μύκονο, γιατί δεν έχω την οικονομική δυνατότητα», λέει στην «Κ» η Παναγιώτα Βούσουλα, νηπιαγωγός από την Αντίπαρο. «Την προηγούμενη χρονιά πήγα στην Ιο αφήνοντας πίσω μου δύο μικρά παιδιά, αυτή τη φορά σκόπευα να μετακομίσω μαζί τους και με τη μητέρα μου, όμως κάτι τέτοιο στη Μύκονο κοστίζει πανάκριβα». Η ίδια ήλπιζε να βρεθεί στην Πάρο, όπου άλλες νηπιαγωγοί παλεύουν για να βρουν σπίτι. «Δεν υπάρχει πλέον νομοθετικά η δυνατότητα “βελτίωσης θέσης”, ούτε συνυπολογίζεται η εντοπιότητα».

Φόρτωσε όλα τα πράγματά της στο αυτοκίνητο η 31χρονη Ιωάννα Χονδρού και μαζί με τη μητέρα της έφυγαν… ανυποψίαστες για τη Μύκονο. «Οταν παρουσιάστηκα για να κάνω την πράξη ανάληψης υπηρεσίας στο σχολείο, ενημερώθηκα ότι η θέση μου ήταν άνευ αντικειμένου, καθώς θα εργαζόμουν στο διευρυμένο ωράριο, για το οποίο οι γονείς δεν έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον». Εκτοτε η Ιωάννα παραμένει εγκλωβισμένη στο κοσμοπολίτικο νησί, περιμένοντας να ξεκαθαρίσει το τοπίο και πληρώνοντας 100 ευρώ την ημέρα στο ξενοδοχείο.

Δεν είναι, ωστόσο, πιο εύκολη η εγκατάσταση σε μέρη λιγότερο προβεβλημένα. «Τα ενοίκια στην περιοχή μας, που εσχάτως έχει γίνει χειμερινός τουριστικός προορισμός, έχουν ανέβει πολύ λόγω Airbnb» αναφέρει διευθύντρια σχολικής μονάδας στην Αρκαδία. «Δεν μπορεί κανείς να βρει σπίτι με λιγότερο από 300-350 ευρώ». Τα τελευταία χρόνια έχουν αναγκαστεί εκπαιδευτικοί με οικογένεια αντί να μετακομίσουν εκεί, να πηγαινοέρχονται με ΚΤΕΛ από άλλους νομούς της Πελοποννήσου. «Ξυπνούν από τις 4 το πρωί, είναι εξαντλημένοι και κατάκοποι όλη τη σχολική χρονιά».

Οι ενδιαφερόμενοι στρέφουν το βλέμμα τους προς την τοπική αυτοδιοίκηση, αναφέρει η δημοσιογράφος.

«Εμείς ως δήμος αξιοποιήσαμε τη δυνατότητα που μας έδωσε ο νόμος το 2017», αναφέρει από την πλευρά του ο δήμαρχος Μυκόνου Κώστας Κουκάς, «από δικούς μας πόρους δίναμε βοήθημα 1.200 ευρώ στους εκπαιδευτικούς, μια δυνατότητα που δεν έχουμε πλέον, γιατί τώρα η οδηγία του υπουργείου Εσωτερικών είναι το βοήθημα να είναι μόνο σε είδος, κάτι που παλεύουμε μέσω ΚΕΔΕ να αλλάξουμε».

Στη Μύκονο λειτουργεί ένας δημοτικός κοιτώνας για εκπαιδευτικούς, χωρητικότητας 25 ατόμων, ενώ ένα άλλο οίκημα έχει παραχωρηθεί από ιδιώτη στους διδάσκοντες στο γυμνάσιο της Ανω Μεράς.

«Δεν μπορούμε να πιέσουμε τους ντόπιους να παραχωρήσουν σπίτια, είναι προσωπική απόφαση», απαντάει στο εύλογο ερώτημα ο δήμαρχος. Αντίθετα, στη Λευκάδα η τοπική κοινωνία πήρε το… μήνυμα. Σύμφωνα με ανακοίνωση του δήμου, πάνω από 60 καταλύματα διατίθενται στους εκπαιδευτικούς.

Ανάλογα μέτρα στήριξης επεξεργάζεται και η Κυβέρνηση, για να διευκολύνει τη μετεγκατάσταση και να δώσει κίνητρα στους εκπαιδευτικούς.

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως, σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε την Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2022, ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς απάντησε σε ερωτήσεις, ανάμεσα στις οποίες ήταν και κάποιες σχετικές με την δυσκολία στέγασης των αναπληρωτών, όπου λόγω αυτών κάποιοι αναγκάζονται ακόμη και να παραιτηθούν, ως εξής

“Από πλευράς Υπουργείου Παιδείας η κα Μακρή έχει ανακοινώσει προσφάτως όπως κάθε χρόνο ειδικές πρωτοβουλίες σχετικά με τις μετακινήσεις των αναπληρωτών προς τις περιοχές όπου καλούνται να αναλάβουν υπηρεσία. Επιπλέον υπάρχουν πρωτοβουλίες και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και σε επίπεδο Προεδρίας της Κυβέρνησης εξετάζεται συνολικά ένα σχέδιο με κίνητρα, που έχει να κάνουν με κάθε κλάδο δημοσίου υπαλλήλου, γιατρούς, εκπαιδευτικούς κ.λ.π, για να υπηρετήσουν σε δυσπρόσιτες και ακριτικές περιοχές. Οταν υπάρχουν νεώτερα θα ανακοινωθούν”.

Δείτε επίσης

Εγκαιρο άνοιγμα πινάκων Γενικής Αγωγής: Ερώτηση στη Βουλή και κείμενο-ψήφισμα προς ΥΠΑΙΘ 

Μέντορες και ενδοσχολικοί συντονιστές: Απεργία-αποχή κηρύσσει η ΔΟΕ κατά της εφαρμογής των Υπουργικών Αποφάσεων 

Λειτουργία Δημοτικών σχολείων 2022-23 | Εγκύκλιος 

Λειτουργία Νηπιαγωγείων 2022-23: Οργάνωση και Λειτουργία – Φοίτηση και Σχολική Ζωή – Μαθητική Μέριμνα 

Πως θα λειτουργήσουν τα σχολεία Α/θμιας, Β/θμιας και ΕΑΕ για το σχ. έτος 2022-23 | Εγγραφο 

Πότε θα λήξουν τα μαθήματα το 2023-Το Πρόγραμμα εξετάσεων όπως ανακοινώθηκε από το ΥΠΑΙΘ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση