“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πρυτανεία Πανεπιστημίου Ιωαννίνων: Να αποσύρει το Υπουργείο Παιδείας το άρθρο 50 για τα κολέγια

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πρυτανεία Πανεπιστημίου Ιωαννίνων: Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, δια του Πρυτανικού Συμβουλίου του, εκφράζει έντονες επιφυλάξεις σε ό,τι αφορά το άρθρο 50 του σχεδίου νόμου και ζητεί από το Υπουργείο Παιδείας να αποσύρει τη σχετική διάταξη.

Πρυτανεία Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Ακολουθεί η ανακοίνωση του Πρυτανικού Συμβουλίου του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων για το άρθρο 50 του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων για την ίδρυση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης:

“Το άρθρο 50 του σχεδίου νόμου για την ίδρυση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης που συζητείται τώρα στη Βουλή ορίζει ότι: «τα πτυχία από εκπαιδευτικά Ιδρύματα της
αλλοδαπής γίνονται δεκτά εφ’ όσον έχουν 1) αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον ΔΟΑΤΑΠ, ή 2) απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων βάσει του Π.Δ. 38/2010, ή 3) απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με συναφή τίτλο για κλάδο εκπαιδευτικού».

Προφανώς, με το σχέδιο νόμου παραβλέπεται το γεγονός ότι με βάση το ισχύον καθεστώς πρέπει να γίνεται «διακρίβωση των υψηλών ακαδημαϊκών προσόντων του προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» και επιτρέπει με αυτόν τον τρόπο τη μαζική ενσωμάτωση πτυχιούχων κολεγίων που συνεργάζονται με ευρωπαϊκά ΑΕΙ ως παραρτήματά τους στην Ελλάδα στη δημόσια εκπαίδευση.

Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων εκφράζει έντονες επιφυλάξεις

Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, δια του Πρυτανικού Συμβουλίου του, εκφράζει έντονες επιφυλάξεις σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο άρθρο και ζητεί από το Υπουργείο Παιδείας να αποσύρει τη σχετική διάταξη. Οι ενστάσεις μας αφορούν μείζονα ακαδημαϊκά, ηθικά και θεσμικά ζητήματα.

Ενστάσεις

Πρώτον, τα παραρτήματα ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων στην Ελλάδα δεν διαθέτουν αξιολογημένα και συγκρίσιμα προγράμματα σπουδών με τα ελληνικά ΑΕΙ, ενώ η εισαγωγή νέων φοιτητών σε αυτά δεν γίνεται μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων. Αυτό σημαίνει ότι οι απόφοιτοι των κολεγίων δεν έχουν κατ’ ανάγκην τα υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα που έχουν οι σημερινοί εκπαιδευτικοί στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Δεύτερον, με όσα ορίζονται στο άρθρο 50, οι φοιτητές των κολεγίων αποκτούν αυτόματα ένα προνόμιο που δεν παρέχεται στους μαθητές εκείνους που θα μπορούσαν να σπουδάσουν σε κολέγια, αλλά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν δίδακτρα. Αυτό εγείρει θέματα άνισης και άδικης μεταχείρισης, προσκρούοντας ταυτοχρόνως στις πρόνοιες του άρθρου 16 του Συντάγματος.

Τα δημόσια ΑΕΙ συνεχίζουν να προσφέρουν ποιοτικό έργο

Επισημαίνουμε ότι η αναβάθμιση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, ιδιαίτερα στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπου πρόσφατα έχουν διαπιστωθεί σημαντικά προβλήματα, δεν μπορεί να επιτευχθεί με την πρόσληψη προσωπικού μειωμένων προσόντων, αλλά με την προσέλκυση νέων επιστημόνων που διαθέτουν προσόντα ακόμη υψηλότερα από τα σημερινά.

Θεωρούμε, επίσης, ότι τα παραρτήματα ξένων Πανεπιστημίων δεν πρέπει να πριμοδοτούνται από την ελληνική Πολιτεία εις βάρος των δημόσιων ΑΕΙ, που συνεχίζουν να προσφέρουν ποιοτικό εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο παρά τα πλήγματα και τις απώλειες που επισώρευσε η δεκαετής οικονομική κρίση”.

Το Πρυτανικό Συμβούλιο
του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Δείτε εδώ την εν λόγω ανακοίνωση.

Δείτε επίσης

Σύγκλητος Μετσόβιου Πολυτεχνείου: Η διάταξη για τα Κολλέγια αίρει το άρθρο 16 του Συντάγματος

Διάταξη πτυχίων Κολλεγίων: Δεκτά θα γίνονται από το ΑΣΕΠ για διορισμό εκπαιδευτικών

Κεραμέως στα “Ακραία Φαινόμενα”: Oι αιτήσεις στη Γενική μπορεί να υπερβούν τις 150.000 για 5.000 θέσεις

Ζαχαράκη στο Best TV: Για διορισμούς, Ειδική Αγωγή, Κενά, Κολλέγια, Λύκειο 

Δείτε ακόμη

Εισήγηση Φίλη στη Βουλή: Να αποσυρθεί η διάταξη για τα κολέγια 

Εισήγηση Τζούφη στη Βουλή επί του νομοσχεδίου για την Τριτοβάθμια

Εισήγηση Κεραμέως στη Βουλή: Υπερήφανοι για τη σύνδεση της χρηματοδότησης ΑΕΙ με την αξιολόγηση

Τρεις Iεράρχες: Δεύτερη Εγκύκλιος για την εορτή

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Tελειόφοιτος φοιτητής του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Με τη δημοσιογραφία ασχολείται από το πρώτο έτος του πανεπιστημίου, όταν δημιούργησε την ερασιτεχνική ιστοσελίδα grislands στο πλαίσιο προπτυχιακού μαθήματος, ενώ στη συνέχεια αρθρογραφούσε στην αθλητική ιστοσελίδα Sportscasters, που δημιουργήθηκε από συμφοιτητές για τον ίδιο σκοπό. Το καλοκαίρι του 2019 εργάσθηκε για τρεις μήνες στην δημοσιογραφική ιστοσελίδα The Press Project, στο πλαίσιο της πρακτικής του άσκησης.

Γράψτε μία απάντηση