Πέμπτη, 6 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πρώιμη παρέμβαση σε Νηπιαγωγεία-Δημοτικά από εκπ/κούς-ΕΕΠ-ΕΒΠ με συμμετοχή γονέων/κηδεμόνων των μαθητών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πρώιμη παρέμβαση σε Νηπιαγωγεία-Δημοτικά από εκπαιδευτικούς-ΕΕΠ-ΕΒΠ με συμμετοχή γονέων/κηδεμόνων των μαθητών.

Πρώιμη παρέμβαση σε Νηπιαγωγεία-Δημοτικά

Προγράμματα πρώιμης εκπαιδευτικής και υποστηρικτικής παρέμβασης παρέχονται σε όλες τις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, στους μαθητές/τριες με εκπαιδευτικές, ψυχοκοινωνικές ή άλλου είδους ανάγκες, καθώς και στις οικογένειές τους, σύμφωνα με το άρθρο 204 του υπό ψήφιση νομοσχεδίου του ΥΠΑΙΘ “Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις”.

Τα προγράμματα σχεδιάζονται και υλοποιούνται

με τη διεπιστημονική συνεργασία εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) – Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) και τη συμμετοχή των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών/τριων, από τα οικεία Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ), καθώς και τις αρμόδιες Επιτροπές Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ).

Αναλυτικά
Άρθρο 204
Πρώιμη εκπαιδευτική και υποστηρικτική παρέμβαση σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

1. Σε όλες τις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στους μαθητές/τριες με εκπαιδευτικές, ψυχοκοινωνικές ή άλλου είδους ανάγκες, καθώς και στις οικογένειές τους παρέχονται προγράμματα πρώιμης εκπαιδευτικής και υποστηρικτικής παρέμβασης.

Τα προγράμματα του πρώτου εδαφίου σχεδιάζονται και υλοποιούνται

με τη διεπιστημονική συνεργασία εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) – Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) και τη συμμετοχή των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών/τριων, από τα οικεία Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.), καθώς και τις αρμόδιες Επιτροπές Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.), όπου αυτές λειτουργούν.

2. Για τους μαθητές/τριες που πρόκειται να φοιτήσουν στο νηπιαγωγείο

και από σχετική ιατρική γνωμάτευση προκύπτει η ανάγκη λήψης μέτρων πρώιμης εκπαιδευτικής και υποστηρικτικής παρέμβασης, οι γονείς/ κηδεμόνες τους δύνανται να υποβάλουν αίτηση στο αρμόδιο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. για τη διερεύνηση και αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών των μαθητών/τριών, από τον Σεπτέμβριο προ του έτους της πρώτης εγγραφής τους στο νηπιαγωγείο, προκειμένου να ληφθούν εγκαίρως εξατομικευμένα μέτρα υποστήριξης αυτών και των οικογενειών τους με την έναρξη της φοίτησής των μαθητών/τριών στην οικεία σχολική μονάδα.

3. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων

και του κατά περίπτωση συναρμόδιου Υπουργού, ύστερα από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), ρυθμίζονται τα θέματα που αφορούν στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση προγραμμάτων πρώιμης εκπαιδευτικής και υποστηρικτικής παρέμβασης, καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.

Με όμοια απόφαση

ρυθμίζονται τα θέματα που αφορούν στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και των μελών Ε.Ε.Π – Ε.Β.Π αναφορικά με την πρώιμη εκπαιδευτική και υποστηρικτική παρέμβαση.

Δείτε επίσης

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ “Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις”
Διάταξη: Εξετάσεις ξένης γλώσσας μεταπτυχιακών αλλοδαπής για επιλογή στελεχών εκπαίδευσης
Διδακτική η προϋπηρεσία στα ΚΕΔΑΣΥ-ΚΕΣΥ-ΚΕΔΔΥ-ΚΔΑΥ-ΚΕΠΕΑ-ΚΕΑ-ΚΠΕ: Διάταξη στο σχέδιο νόμου του ΥΠΑΙΘ
Εκπαιδευτικοί επαγγελματικού προσανατολισμού: Καταργούνται οι θέσεις στα ΚΕΔΑΣΥ-Δύνανται αποσπάσεως στη νέα δομή
Πρόσληψη εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ: Αύξηση προϋπολογισμού ΠΔΕ έως το ποσό των 133.542.000 και 50.760.000 ευρώ
Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών: Προτεραιότητα στα ολιγoθέσια σχολεία | Διάταξη
Προσωπικό Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης: Κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών και με υπερωρίες

Δείτε ακόμη

Αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών: Από 16 έως 31 Οκτωβρίου-Διάταξη για πιστοποιητικό νεογέννητου παιδιού
Αιτήσεις μεταθέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ: Υποβάλλονται από την 16η έως την 31η Οκτωβρίου κάθε έτους | Διάταξη
Ανευ αποδοχών άδεια: Λύεται η υπηρεσιακή σχέση του εκπαιδευτικού αν δεν αναλάβει εντός μηνός από τη λήξη της
Κατ’ ιδίαν διδαχθέντες: Ενταξη των μαθητών με σοβαρές ψυχικές παθήσεις
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply