Πέμπτη, 24 Απριλίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πρωθυπουργός-εκπαιδευτικοί: Τηλεδιάσκεψη για την εκπ/κή τηλεόραση-Αποφάσεις για Δημοτικά τις επόμενες μέρες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πρωθυπουργός-εκπαιδευτικοί: Τηλεδιάσκεψη για την εκπαιδευτική τηλεόραση-Αποφάσεις για Δημοτικά τις επόμενες ημέρες υπό την καθοδήγηση και τις συστάσεις των ειδικών.

Πρωθυπουργός-εκπαιδευτικοί

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συνομίλησε σήμερα, Παρασκευή 22.05.2020, με εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν εθελοντικά στις παραγωγές των μαθημάτων της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης, ευχαριστώντας για τη μεγάλη συνεισφορά τους, με την προσφορά καλών υπηρεσιών και γνώσεων για τα παιδιά που έμειναν σπίτι.

Ανέφερε δε ότι και με τη δική τους συμβολή αυτό το “νέο εργαλείο” μπορεί να αξιοποιηθεί και σε άλλες περιόδους δημιουργώντας πολλαπλασιαστικά οφέλη.

Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του προγράμματος έγινε:
  • Aπό το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων με τη βοήθεια
  • του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και
  • της Δημόσιας Τηλεόρασης .
Συμμετοχές

Στο εγχείρημα συμμετείχαν 67 εκπαιδευτικοί, 12 διερμηνείς της ελληνικής νοηματικής γλώσσας, 2 κωφοί νοηματιστές και 27 τεχνικοί.

Στοιχεία τηλεθέασης

Καθημερινά παρακολούθησαν τα μαθήματα 150.000 τηλεθεατές, ενώ το μέσο ποσοστό τηλεθέασης της εκπαιδευτικής τηλεόρασης στις ηλικίες 4-14 ετών ξεπέρασε το 35%.

Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν, επίσης,
  • η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως,
  • ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, αρμόδιος για τον συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου, Άκης Σκέρτσος,
  • ο Πρόεδρος της ΕΡΤ, Κωνσταντίνος Ζούλας,
  • ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Ιωάννης Αντωνίου και
  • ο Διευθυντής του 1ου Δημοτικού Σχολείου Χαλανδρίου όπου έλαβαν χώρα τα γυρίσματα, Νικόλαος Μαρίνης.

Πρωθυπουργός-εκπαιδευτικοί

Πρωτοπόρο εγχείρημα

Μάλιστα ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, όπως αναφέρεται σε σχετικό Δελτίο Τύπου, χαρακτήρισε την εκπαιδευτική τηλεόραση, που μπήκε στην οθόνη κάθε σπιτιού κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ως ένα πρωτοπόρο εγχείρημα σε μια ιστορική στιγμή.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Γραφείου του Πρωθυπουργού, ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι κύριο μέλημα της Πολιτείας είναι να δίνονται ίσες ευκαιρίες και δυνατότητες για όλους προσθέτοντας πως στο παράδειγμα της εκπαιδευτικής τηλεόρασης ήρθε η συλλογική επιτυχία μέσα από την ατομική προσφορά αφού η αντιμετώπιση ενός πρωτόγνωρου προβλήματος έδωσε μια καινοτόμα λύση.

Αναφορικά με την επαναλειτουργία των Δημοτικών σχολείων

Αναφορικά με τα Δημοτικά σχολεία, ο Πρωθυπουργός ενημέρωσε τους εκπαιδευτικούς πως οι όποιες αποφάσεις θα ληφθούν τις επόμενες ημέρες και θα είναι υπό την καθοδήγηση και τις συστάσεις των ειδικών.

O Κυριάκος Μητσοτάκης άκουσε τις εμπειρίες των εκπαιδευτικών ενώ υπήρξε κοινή διαπίστωση πως αυτό το σημαντικό κεκτημένο θα πρέπει να αξιοποιηθεί περαιτέρω καλύπτοντας όλες τις ανάγκες των μαθητών που απορρέουν από την εκπαιδευτική δραστηριότητά τους.

Πρωθυπουργός-εκπαιδευτικοί

Η εισαγωγική αναφορά του Πρωθυπουργού

“Καλημέρα σας.

Χαίρομαι πάρα πολύ που σας βλέπω, έστω και διαδικτυακά.

Ήθελα να πάρω λίγο από το χρόνο σας για να σας ευχαριστήσω από καρδιάς για τη συμμετοχή σας σε αυτό το εξαιρετικά ενδιαφέρον και καινοτόμο εγχείρημα της εκπαιδευτικής τηλεόρασης.

Πρέπει να σας πω, ότι όταν το συζήτησα, όταν το σχεδιάσαμε μαζί με την Υπουργό και τον πρόεδρο της ΕΡΤ τον Κωνσταντίνο Ζούλα, είχαμε και κάποιες επιφυλάξεις για τον βαθμό αποδοχής του εγχειρήματος και ήταν μία πάρα πάρα πολύ ευχάριστη έκπληξη. Φάνηκε. το πόσο το αγκάλιασε η ελληνική κοινωνία.

Τα νούμερα της ΕΡΤ2 στην τηλεθέαση στην κυριολεξία εκτοξεύτηκαν σε ποσοστά που δεν είχαμε ξαναδεί ποτέ στο παρελθόν.

Ήταν ένα πρωτοπόρο εγχείρημα σε μία πάρα πολύ δύσκολη συγκυρία και νομίζω ότι όλοι σας προσφέρατε με πάρα πολύ μεράκι μία σημαντικότατη υπηρεσία στα παιδιά μας, τα οποία βρέθηκαν στο σπίτι και έπρεπε με κάποιον τρόπο να κρατήσουν μία επαφή με τους δασκάλους, με το σχολείο, με την όλη η μαθησιακή διαδικασία. Και βέβαια τώρα, έχουμε δημιουργήσει ένα προηγούμενο, το οποίο μπορούμε να αξιοποιήσουμε και στο μέλλον.

Γνωρίζετε πολύ καλά, ότι δεν υπάρχει υποκατάστατο για το παιδί στην τάξη, γι’ αυτό και σταδιακά έχουμε δρομολογήσει την επιστροφή στα σχολεία, τώρα που επιδημιολογικά οι ειδικοί μας επιτρέπουν να το κάνουμε, αλλά πάραυτα μάθαμε πολλά πράγματα κατά τη διάρκεια της κρίσης και για τη σημασία της τηλεκπαίδευσης, αλλά και για το πώς μπορεί να λειτουργήσει η δημόσια τηλεόραση παρέχοντας εξαιρετικό εκπαιδευτικό υλικό.

Οπότε, από μένα ένα μεγάλο ευχαριστώ, αποτελείτε πραγματικά παράδειγμα εκπαιδευτικών που εθελοντικά προσέφεραν μία σημαντική υπηρεσία για τη δημόσια εκπαίδευση. Θερμά συγχαρητήρια”.

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως ανέφερε

Επιπροσθέτως η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως τόνισε την αρμονική συνεργασία όλων των συμβαλλόμενων μερών προκειμένου να γίνει όλο το εγχείρημα, πράξη και να πάει, όπως ανέφερε, κατ’ εξαίρεση, “το σχολείο, σπίτι”.

Επανέλαβε δε ότι αποτελεί σημαντικό κεκτημένο για το μέλλον προσθέτοντας πως θα πρέπει να αξιοποιηθεί στο μέγιστο βαθμό αυτή η ευκαιρία που αναδείχθηκε μέσα από την κρίση.

 Δείτε επίσης

Ζαχαράκη-ειδικά σχολεία στη Βουλή: Αναμένουμε την απάντηση της επιτροπής
Τσιόδρας-ειδικά σχολεία: Θα επαναλειτουργήσουν αν αποφασισθεί κάτι τέτοιο για τα Δημοτικά
Επαναλειτουργία ΚΔΑΠ & ΚΔΗΦ ΑΜΕΑ-Παιδικών και Βρεφονηπιακών Σταθμών | Ενημέρωση Σ. Πέτσα
Παιδιά με αναπηρίες και κορονοϊός: Βρέθηκαν σε ιδιαίτερα δυσχερή θέση την περίοδο της πανδημίας

Πριν φύγετε

Μεθοδολογία εξ αποστάσεως: Δωρεάν ανοικτό εκπαιδευτικό μάθημα από ΕΕΥΕΜ/ΕΑΠ
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply