Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πρωτόκολλο συνεργασίας ΙΕΠ και ΙΤΕ (Ιδρυμα Τεχνολογίας και Ερευνας)-Δηλώσεις Πιερρακάκη

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πρωτόκολλο συνεργασίας ΙΕΠ και ΙΤΕ (Ιδρυμα Τεχνολογίας και Ερευνας) σε θέματα κοινού επιστημονικού και ερευνητικού ενδιαφέροντος- Δηλώσεις Πιερρακάκη.

Πρωτόκολλο συνεργασίας ΙΕΠ και ΙΤΕ

Πρωτόκολλο Συνεργασίας υπεγράφη την Πέμπτη 19.10.2023, από τον κο Νεκτάριο Ταβερναράκη, Πρόεδρο του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ), και τον Kαθηγητή Σπυρίδωνα Δουκάκη, Πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) παρουσία του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κου Κυριάκου Πιερρακάκη, και του Υφυπουργού Ανάπτυξης κου Μάξιμου Σενετάκη, στην έδρα του ΙΤΕ, στο Ηράκλειο Κρήτης.

Αντικείμενο του πρωτοκόλλου συνεργασίας είναι η επιστημονική συνεργασία του ΙΤΕ και του ΙΕΠ σε θέματα κοινού επιστημονικού και ερευνητικού ενδιαφέροντος, αξιοποιώντας την υπάρχουσα εμπειρογνωμοσύνη και τεχνογνωσία που διαθέτουν.

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με ενημέρωση του ΥΠΑΙΘΑ

Θα συνεργαστούν στα πεδία: Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και Καινοτομίας, Κατάρτισης και επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών, Ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού, Εκπαιδευτικής Έρευνας, Ευαισθητοποίησης του κοινού για την προώθηση της σημασίας της εκπαίδευσης στην επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά (STEM). Προβλέπονται επίσης συνέργειες για χρηματοδότηση και κοινή χρήση πόρων από εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα για κοινά έργα, εκπόνηση μελετών και πρωτοβουλίες, ώστε να πραγματοποιηθούν δράσεις που υποστηρίζουν τη διδασκαλία και ενισχύουν τη μάθηση. Τέλος, κοινός στόχος είναι η ανταλλαγή απόψεων για τη χάραξη πολιτικής στην εκπαίδευση και την έρευνα, με σκοπό την ποιοτική αναβάθμιση και σταδιακή μετάβαση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα στο περιβάλλον του ψηφιακού μετασχηματισμού της, στο πλαίσιο του σχεδιασμού εκπαιδευτικής πολιτικής του Ι.Ε.Π. και της εθνικής στρατηγικής του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κος Κυριάκος Πιερρακάκης, δήλωσε σχετικά:

«Μια από τις προτεραιότητές μας στο Υπουργείο Παιδείας είναι ο επανασχεδιασμός του επιστημονικού και επαγγελματικού προσανατολισμού, με στόχο να κατευθύνουμε εκείνους τους μαθητές που έχουν όντως κλίση στις θετικές επιστήμες σε σπουδές STEM – επιστήμη, τεχνολογία, μηχανική και μαθηματικά. Σε αυτό το πλαίσιο, η συνεργασία μεταξύ ΙΕΠ και ΙΤΕ που επικυρώνεται σήμερα αποτελεί μια πολύ σημαντική εξέλιξη.

Όταν δυο φορείς με τόσο αξιοσημείωτη διαδρομή ενώνουν τις δυνάμεις τους, τότε μπορούμε να προσδοκούμε ότι το αποτέλεσμα αυτής της σύμπραξης δεν θα είναι απλώς άθροισμα τεχνογνωσίας και εμπειρίας, αλλά γινόμενο. Χάρη στα πανεπιστημιακά της ιδρύματα και τους φορείς που δραστηριοποιούνται εδώ, η Κρήτη έχει αναδειχθεί σε ένα δυναμικό και εξωστρεφές οικοσύστημα καινοτομίας. Από εδώ σήμερα κάνουμε ένα μεγάλο βήμα στην προσπάθειά μας να χαράξουμε εκπαιδευτικές και ερευνητικές πολιτικές στους τομείς της καινοτομίας και της τεχνολογίας. Όλοι μας στο Υπουργείο Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού είμαστε χαρούμενοι και υπερήφανοι για τη συνεργασία του «δικού μας» ΙΕΠ με ένα από τα μεγαλύτερα ερευνητικά κέντρα της χώρας. Και είμαστε έτοιμοι να στηρίξουμε αυτή την πρωτοβουλία, αλλά και κάθε παρόμοια προσπάθεια, με όποιον τρόπο μπορούμε και όπως μας ζητηθεί».

Επίσης ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κος Μάξιμος Σενετάκης, ανέφερε:

 «Απόψε είμαστε παρόντες σε μια συμφωνία εξαιρετικής σημασίας ανάμεσα στο ΙΤΕ, ένα ερευνητικό κέντρο υπό την εποπτεία του Υπουργείου Ανάπτυξης και της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Καινοτομίας, και στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, έναν επιτελικό επιστημονικό και ερευνητικό φορέα του Υπουργείου Παιδείας. Το ΙΤΕ είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα ερευνητικά κέντρα της χώρας, με διεθνείς διακρίσεις και υψηλές επιδόσεις σε διάφορα επιστημονικά πεδία, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, και συμφωνίες συνεργασίας με ερευνητικά κέντρα και φορείς του εσωτερικού και του εξωτερικού. Οι δυο φορείς μαζί ενώνουν δυνάμεις και τεχνογνωσία με σκοπό την ενίσχυση της δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, και ο μόνος δρόμος για να ενισχύσουμε την εκπαίδευση είναι η επένδυση στην καινοτομία. Εύχομαι καλή επιτυχία στο εξαιρετικό αυτό εγχείρημα!»

Ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ), Καθ. Νεκτάριος Ταβερναράκης, δήλωσε σχετικά:

«Το ΙΤΕ συνεργάζεται στενά με κορυφαίους Ακαδημαϊκούς και Ερευνητικούς φορείς στην Ελλάδα και το εξωτερικό και δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην εκπαίδευση και κατάρτιση νέων επιστημόνων. Το ΙΤΕ όμως συμβάλλει και στην επιμόρφωση των νέων μαθητών, παρέχοντας υπηρεσίες επαγγελματικού προσανατολισμού. Αξίζει να αναφερθεί ότι περισσότεροι από 1.000 μαθητές επισκέπτονται τις εγκαταστάσεις του ετησίως για να γνωρίσουν τις επιστημονικές του δραστηριότητες, ενώ στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής πρωτοβουλίας της Βραδιάς του Ερευνητή που διοργανώνεται κάθε χρόνο τον Σεπτέμβριο, το ΙΤΕ υποδέχεται πάνω από 2.500 άτομα, κυρίως μαθητές, που επιζητούν την επαφή με την επιστήμη και την τεχνολογία.

Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που μέσα από αυτή τη στρατηγικής σημασίας συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το ΙΤΕ θα συμβάλει ουσιαστικά στον τομέα της εκπαίδευσης, προσφέροντας την τεχνογνωσία του σε εκπαιδευτικούς και μαθητές».

Ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) Καθ. Σπυρίδωνας Δουκάκης δήλωσε ότι:

«Η εκπαίδευση είναι καταλύτης για την αλλαγή. Είναι η μετασχηματιστική δύναμη που ωθεί τα άτομα, τις κοινότητες και τα έθνη προς ένα διαφορετικό μέλλον. Η σημερινή συνεργασία υποδηλώνει την ανάγκη να αξιοποιήσουμε αυτή τη δύναμη και να επιφέρουμε θετικές αλλαγές. Ενώνοντας τις δυνάμεις μας, τα δύο Ινστιτούτα συνεχίζουμε το ταξίδι μας και ταυτόχρονα συναντιόμαστε για να ενισχύσουμε αυτά που κάνουμε σε μεγαλύτερο βαθμό. Αθροίζουμε τις δυνάμεις μας. Συγκεντρώνουμε την τεχνογνωσία, τους πόρους και το όραμά μας για να δούμε με μία άλλη οπτική τις μεγάλες προκλήσεις στην εκπαίδευση.

Η καρδιά κάθε εκπαιδευτικής προσπάθειας όμως, είναι οι εκπαιδευτικοί μας. Επενδύοντας στην κατάρτιση και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, όχι μόνο για να τους ενδυναμώσουμε αλλά και για να εμπλουτίσουμε τις μαθησιακές εμπειρίες των μαθητών μας.

Κλείνοντας, θα έλεγα ότι η συνεργασία μας σηματοδοτεί υπόσχεση προς τους μαθητές και την κοινωνία μας. Είναι μια υπόσχεση καινοτομίας, προόδου και δέσμευσης για τον μετασχηματισμό στην εκπαίδευση».

Την εκδήλωση υπογραφής τίμησαν επίσης με την παρουσία τους ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ.κ. Ευγένιος,  οι Γενικοί Γραμματείς του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ.κ. Οδυσσέας Ζώρας και Ιωάννης Κατσαρός, ο Γενικός Γραμματέας ΄Ερευνας και Καινοτομίας κ. Αθανάσιος Κυριαζής, ο βουλευτής Ηρακλείου κ. Κωνσταντίνος Κεφαλογιάννης, ο Περιφερειάρχης Κρήτης κ. Σταύρος Αρναουτάκης, ο Δήμαρχος Ηρακλείου κ. Βασίλης Λαμπρινός, o Περιφερειακός Δ/ντης Εκπαίδευσης Κρήτης κ. Μανώλης  Καρτσωνάκης, και ο Διευθυντής Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου κ. Αντώνης Φουντουλάκης.

Νωρίτερα το πρωί, το ΙΤΕ και το ΙΕΠ πραγματοποίησαν πιλοτικό σεμινάριο Κατάρτισης Εκπαιδευτικών στη χρήση Διαδραστικών Συστημάτων, με 20 περίπου συμμετέχοντες, υπό τον συντονισμό του Προέδρου του ΙΕΠ κ. Δουκάκη Σπυρίδωνα, της κας Καλαθάκη Μαρίας, Μέλους του ΔΣ του ΙΕΠ, και της κας Κατερίνας Παπαδάκη, Διευθύντριας Ερευνών του Ινστιτούτου Υπολογιστικών Μαθηματικών του ΙΤΕ. Ακολούθησαν ξεναγήσεις σε εργαστήρια του ΙΤΕ και παρουσιάσεις ερευνητών.

Δείτε επίσης

Τροπολογία Πιερρακάκη για αναπληρωτές Θεσσαλίας και αύξηση χρηματοδότησης προσλήψεων 

Αναβάθμιση myschool αξίας ενός εκ. ευρώ: Πρόσκληση του Υπ. Παιδείας Κ. Πιερρακάκη προς Διόφαντο 

Νέος τρόπος καταγραφής κενών το 2024: Τι είπε ο Υπ. Παιδείας Κ. Πιερρακάκης και για τις προσλήψεις Παράλληλης 

Πιερρακάκης στο CNN Insights: Βυζαντινή Αυτοκρατορία η γραφειοκρατία του Υπ. Παιδείας-Τι είπε για τα κενά

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση