Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ψήφισμα ΠΕΕΚΕ: Δεν γίνεται παιδεία χωρίς Κοινωνιολογία

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ψήφισμα ΠΕΕΚΕ: Δεν γίνεται παιδεία χωρίς Κοινωνιολογία – Παρεδόθη την Τρίτη 09.06.2020 στον Πρόεδρο της Βουλής και σε όλα τα κόμματα, κατά τη διάρκεια της απεργιακής κινητοποίησης αναφορικά με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας.

Ψήφισμα ΠΕΕΚΕ

Το ακόλουθο Ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης των Μελών της Πανελλήνιας Ενωσης Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστήμων (ΠΕΕΚΕ) και το ομόφωνο ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης των Προέδρων των ΕΛΜΕ και όλων των παρατάξεων του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, παρεδόθη εχθές Τρίτη 09.06.2020 στον Πρόεδρο της Βουλής και σε όλα τα κόμματα, κατά τη διάρκεια της απεργιακής κινητοποίησης αναφορικά με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας “Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις”.

Το ψήφισμα

Αθήνα 06-05-2020

Με βάση τον διάλογο που αναπτύχτηκε ανάμεσα σε φορείς της εκπαίδευσης
και επιστήμονες εκπαιδευτικούς κοινωνικών επιστημών, παραθέτουμε τις
προτάσεις της ΠΕΕΚΕ (κλάδος ΠΕ 78- Κοινωνικών Επιστημών).

Δεν μπαίνουμε σε καμία «τεχνητή» αντιπαράθεση με άλλες ειδικότητες ή με άλλα γνωστικά αντικείμενα.

Θεωρούμε ότι τέτοιες αντιθέσεις δεν έχουν κανένα πραγματικό νόημα σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες της Εκπαίδευσης.

Κάθε επιστήμη και κάθε αντίστοιχο μάθημα ή μαθήματα έχουν
θέση στο εκπαιδευτικό σύστημα. Άλλωστε τα προβλήματα της Εκπαίδευσης
και των Εκπαιδευτικών, μόνο με κοινούς αγώνες μέσα από το
εκπαιδευτικό κίνημα μπορούν να βρουν λύσεις.

ΖΗΤΑΜΕ:

1ο: Να αποσυρθεί το άρθρο 7 και η μεταβατική διάταξη του άρθρου 61
που επαναφέρει τα Λατινικά στη θέση της Κοινωνιολογίας από το σχολικό
έτος 2021 – 2022.

Η θέση μας πηγάζει από την αναγκαιότητα διαλόγου (διάλογος που δεν
έγινε) ανάμεσα στην Υπουργό Παιδείας, τους Κοσμήτορες των Σχολών
Κοινωνικών Επιστημών, τους Προέδρους των Τμημάτων Κοινωνικών Επιστημών
των Ελληνικών Πανεπιστημίων, και την Π.Ε.Ε.Κ.Ε., τον ΣΕΚ (Σύλλογο
Ελλήνων Κοινωνιολόγων), Ε.Κ.Ε. (Ελληνική Κοινωνιολογική Εταιρεία) που
θεωρούν την Κοινωνιολογία προαπαιτούμενο μάθημα για την εισαγωγή στις
σχολές Κοινωνικών Επιστήμων.

Παραμονή του μαθήματος της Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο
για την εισαγωγή στις σχολές Κοινωνικών Επιστημών. Επιλογή των μαθητών
ανάμεσα στα Λατινικά και την Κοινωνιολογία ανάλογα με την επιλογή
σχολών (πρόταση Κοσμητόρων, Προέδρων τμημάτων, όλων των κομμάτων (πλην ΝΔ), της ΟΛΜΕ, της ΠΕΕΚΕ, της Βουλευτού της Ν.Δ. κ. Ράπτη κ.α.).

2ο: Διατήρηση των υπαρχόντων μαθημάτων στο Λύκειο (Κοινωνιολογία Γ
Λυκείου, Πολιτική Παιδεία Α Λυκείου, «Σύγχρονος Κόσμος – Πολίτης και
Δημοκρατία» και «ΒΑΚΕ: Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών», της Β΄
Λυκείου).

3ο: Την αξιοποίηση κοινωνικών επιστημόνων για θέματα σχολικού
εκφοβισμού, παραβατικότητας, σχολικών προβλημάτων κ.α. με εξειδίκευση
στην συμβουλευτική εφήβων, επαγγελματικό προσανατολισμό κλπ μαζί με
άλλους κοινωνικούς επιστήμονες ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς
κλπ, με μόνιμο διορισμό σε σχολικές μονάδες, ΚΕΣΥ κ.λ.π.

Η Διοικούσα Επιτροπή της Π.Ε.Ε.Κ.Ε. (Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών
Κοινωνικών Επιστημών)

___________________

Μπορείτε να ψηφίσετε από εδώ: https://secure.avaaz.org/

___________________

Δείτε σχετικά

Συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας
Παράταση διδακτικού έτους-συμβάσεων αναπληρωτών | Τροπολογία
Τροπολογία σχολικών κυλικείων στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας
Εκθεση Επιστημονικής Επιτροπής για το άρθρο 5 για τη διαγωγή: Προβληματισμός για τα προσωπικά δεδομένα
Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι στα Γενικά σχολεία: Λεπτομέρειες του νέου Προγράμματος ΕΣΠΑ

Δείτε επίσης

Οριστικοί ειδικής 3ΕΑ: Εκδοση τελικών Πινάκων κατάταξης
Οριστικοί 4ΕΑ Ειδικής Αγωγής: Κατηγορίας ΤΕ κλάδων ΤΕ01, ΤΕ02, ΤΕ16
ΟΑΕΔ: Οδηγίες για την εξυπηρέτηση του κοινού από Τρίτη 09.06.2020
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση