Τετάρτη, 21 Φεβρουαρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ψυχοκοινωνική υποστήριξη στη Θεσσαλία: Σε εκπαιδευτικούς και γονείς-κηδεμόνες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ψυχοκοινωνική υποστήριξη στη Θεσσαλία: Σε εκπαιδευτικούς, γονείς-κηδεμόνες και στις τέσσερις Πρωτεύουσες των νομών της Περιφέρειας.

Ψυχοκοινωνική υποστήριξη στη Θεσσαλία

Ενημερωτικές συναντήσεις για την υποστήριξη εκπαιδευτικών, γονέων-κηδεμόνων και στις τέσσερις πρωτεύουσες των νομών της Περιφέρειας Θεσσαλίας για τη διαχείριση κρίσεων, στρες, και τραυματικού άγχους από κλιμάκιο 17 ειδικών ψυχολόγων, πραγματοποιήθηκαν με πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, στο πλαίσιο του συνολικού σχεδιασμού για την υποστήριξη όλων των εμπλεκομένων στη σχολική κοινότητα των περιοχών που επλήγησαν από τις πρόσφατες φυσικές καταστροφές στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και σε συνεργασία με την 1η ΥΠΕ και το Κέντρο Παιδοψυχικής Υγιεινής.

Σύμφωνα με ενημέρωση του ΥΠΑΙΘΑ

Πραγματοποιήθηκαν δια ζώσης συναντήσεις, κατά τη δεύτερη φάση του προγράμματος, από την Παρασκευή 15/09/2023 έως και την Κυριακή 17/09/2023, ειδικών επιστημόνων του Κέντρου Παιδοψυχικής Υγιεινής με σκοπό την ψυχοκοινωνική υποστήριξη σε εκπαιδευτικούς και γονείς-κηδεμόνες στον Βόλο, την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα και τη Λάρισα με συνολική συμμετοχή 680 ατόμων. Κατά τις συναντήσεις, τέθηκαν πολλά αιτήματα από διευθυντές και εκπαιδευτικούς σχολικών μονάδων για την ανάγκη ψυχολογικής υποστήριξης μέσω, ομαδικών συναντήσεων, σεμιναρίων και webinars οι οποίες και θα συνεχιστούν για όσο αυτό είναι απαραίτητο.

Ποιος ο σκοπός

Σκοπός των ενημερωτικών συναντήσεων είναι, η έκφραση, η ανταλλαγή βιωμάτων, η επεξεργασία των συναισθημάτων, η στήριξη αλλά και η ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας και η επιμόρφωση στη διαχείριση κρίσεων με την ανάπτυξη κατάλληλων δεξιοτήτων ώστε να διευκολυνθεί η ομαλή, κατά το δυνατόν, προσαρμογή των παιδιών και των εφήβων στη νέα πραγματικότητα της ζωής τους και της σχολικής κοινότητας.

Από τις 11 έως και τις 15 Σεπτεμβρίου 2023  προηγήθηκε η πρώτη φάση του Προγράμματος

Υπενθυμίζεται ότι το διάστημα από τις 11 έως και τις 15 Σεπτεμβρίου 2023  προηγήθηκε η πρώτη φάση του προγράμματος των Συμβούλων Εκπαίδευσης, των Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων, των Διευθυντών/ντριών όλων των σχολικών μονάδων Α’θμιας και Β’θμιας εκπαίδευσης καθώς και των Διευθυντών/ντριών  διευθυντές/διευθύντριες ΕΣΑΜΕΑ της Περιφέρειας Θεσσαλίας για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών που προέκυψαν από τις φυσικές καταστροφές μέσω webinars. Στο πλαίσιο αυτό δόθηκε, ιδιαίτερη βαρύτητα στην εκπαίδευση των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών των σχολείων της Θεσσαλίας από τη καθηγήτρια του ΠΜΣ «Σχολικής Ψυχολογίας», κ. Χατζηχρήστου Χρυσή προκειμένου να είναι έτοιμοι να υποστηρίξουν τους μαθητές των σχολείων.

Θα συνεχιστεί το Πρόγραμμα καθ΄όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους

Το πρόγραμμα για την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας και της ψυχολογικής υποστήριξης θα συνεχιστεί καθ΄όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους με ποικίλες παρεμβάσεις, εκπαιδευτικό υλικό, on line και δια ζώσης ομαδικές και ατομικές υποστηρίξεις σε συνεργασία του ΥΠΑΙΘΑ με το Κέντρο Παιδοψυχικής Υγιεινής  και την καθηγήτρια κ. Χατζηχρήστου Χρυσή με τους συνεργάτες της από το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ. 

Δείτε επίσης

Επιστροφή στο σχολείο μετά από μια φυσική καταστροφή: Κατευθύνσεις από το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ 

Μέτρα Δημόσιας Υγείας μετά από έντονα καιρικά και πλημμυρικά φαινόμενα-Οδηγίες από το Υπουργείο Υγείας 

Ψυχοκοινωνική προσαρμογή παιδιών και εφήβων μετά από πυρκαγιά 

Οδηγός προστασίας από πυρκαγιές: Mέτρα διασφάλισης της Δημόσιας Υγείας σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών 

Πριν φύγετε

Πρόγραμμα ψυχολογικής υποστήριξης, μαθητών, εκπ/κών και γονέων στις πληγείσες περιοχές της Θεσσαλίας

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση