Παρασκευή, 11 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ψυχολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί στα γενικά σχολεία: Καθήκοντα και αρμοδιότητες σε ΦΕΚ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ψυχολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί στα γενικά σχολεία: Καθήκοντα και αρμοδιότητες σε ΦΕΚ – Και ειδικότερα καθήκοντα Διευθυντών/ντριών σχολικών μονάδων.

Ψυχολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί στα γενικά σχολεία

Την Απόφαση υπ. αριθμ. πρωτ. 94015/ΓΔ4, η οποία δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β 5262/30-8-2023 με τα ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες των κλάδων ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών για το σχολικό έτος 2023-2024 στο πλαίσιο της πράξης «Ενίσχυση και ενδυνάμωση της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης και ανθεκτικότητας των μαθητών μέσω του θεσμού ψυχολόγου και του κοινωνικού λειτουργού, σχολικά έτη 2023-2026», υπέγραψε η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Δόμνα Μιχαηλίδου.

Στην ίδια Απόφαση περιέχονται και τα ειδικότερα καθήκοντα Διευθυντών/ντριών σχολικών μονάδων.

Δείτε το ΦΕΚ Β 5262/30-8-2023 

—————————————

Σύμφωνα με τους Αιρετούς ΚΥΣΕΕΠ Γεωργία Μπουλμέτη και Βασίλη Βούγια ,πιθανά στη Γ Φάση προσλήψεων (πέρσι πραγματοποιήθηκε 18.11.2022) και ίσως και νωρίτερα  θα έχουμε προσλήψεις Κοινωνικών Λειτουργών-ΠΕ30 και Ψυχολόγων-ΠΕ23 στα Γενικά σχολεία. Οι προσλήψεις Κοινωνικών Λειτουργών-ΠΕ30 και Ψυχολόγων-ΠΕ23 για τα Γενικά σχολεία θα είναι 700, 300 περισσότερες από τις 400 προσλήψεις της περσινής χρονιάς.

Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

—————————————

Αναλυτικά

Άρθρο 1

Ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών

Οι Ψυχολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί που προσλαμβάνονται στο πλαίσιο της πράξης «Ενίσχυση και ενδυνάμωση της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης και ανθεκτικότητας των μαθητών μέσω του θεσμού ψυχολόγου και του κοινωνικού λειτουργού, σχολικά έτη 2023-2026» για την ενημέρωση, την παροχή συμβουλών και την ενδυνάμωση της σχολικής κοινότητας, ασκούν τα καθήκοντά τους σύμφωνα με την υπό στοιχεία 142628/ ΓΔ4/30-08-2017 απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Καθήκοντα και αρμοδιότητες των κλάδων ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης» (Β’ 3032).

Στα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού που ανήκουν στους κλάδους ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών και προσλαμβάνονται στο πλαίσιο της πράξης «Ενίσχυση και ενδυνάμωση της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης και ανθεκτικότητας των μαθητών μέσω του θεσμού ψυχολόγου και του κοινωνικού λειτουργού, σχολικά έτη 2023-2026» ανατίθενται τα εξής ειδικότερα καθήκοντα:

α. Εντός πέντε (5) ημερών από την ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας, καταρτίζουν εβδομαδιαίο πρόγραμμα, στο οποίο καθορίζεται συγκεκριμένη ημέρα της εβδομάδας, κατά την οποία θα ασκούν τα καθήκοντά τους, σε κάθε μια από τις σχολικές μονάδες που έχουν τοποθετηθεί.

β. Το πρόγραμμα υποβάλλεται στους/στις Διευθυντές/ ντριες των σχολικών μονάδων της ομάδας τοποθέτησης και ο/η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας της πρώτης τοποθέτησης υποβάλλει το πρόγραμμα στο Τμήμα Εκπαιδευτικών Θεμάτων της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αντίστοιχα.

γ. Για κάθε μία από τις σχολικές μονάδες τοποθέτησης, συντάσσουν τρία (3) σχέδια δράσης διαχείρισης κρίσιμων και απρόβλεπτων καταστάσεων με στόχο τη δημιουργία ενός ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος, που καλύπτουν αντίστοιχα τις χρονικές περιόδους (Σεπτέμβριος- Δεκέμβριος, Ιανουάριος-Μάρτιος, Απρίλιος-Ιούνιος) και τα υποβάλλουν στους/στις Διευθυντές/ ντριες των σχολικών μονάδων μέσα στο δεύτερο δεκαήμερο του μήνα λήξης κάθε περιόδου. Σε κάθε σχέδιο δράσης περιλαμβάνονται όλες οι ενέργειες τις οποίες έχουν σχεδιάσει, οργανώσει και εφαρμόσει. Επιπλέον, περιγράφουν αναλυτικά τους τιθέμενους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους της ψυχοκοινωνικής παρέμβασης, καταγράφουν αριθμητικά όλες τις ενημερώσεις-επαφές που υλοποιούνται ή έχουν υλοποιηθεί στη διάρκεια της κάθε περιόδου, καθώς και όλες τις ενέργειες στις οποίες έχουν προβεί, τηρώντας όσα προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των μαθητών/ τριών και των εκπαιδευτικών.

δ. Παρέχουν ψυχοκοινωνική υποστήριξη, ενημέρωση και συμβουλευτική καθοδήγηση για ενδυνάμωση της σχολικής κοινότητας προκειμένου μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς και κηδεμόνες να αποκτήσουν εκείνες τις δεξιότητες που απαιτούνται για την αποτελεσματική διαχείριση κρίσιμων και απρόβλεπτων καταστάσεων, δημιουργώντας ένα ασφαλές σχολικό περιβάλλον με απώτερο στόχο τη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας, την προστασία της σχολικής κοινότητας και κατ’ επέκταση της κοινωνίας.

ε. Προωθούν τη συνεργασία των εμπλεκόμενων μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών και ομάδων της σχολικής κοινότητας ενθαρρύνοντας τη συνεργασία με την οικογένεια και, όταν αυτό απαιτείται, την υποστήριξη, τη διαμεσολάβηση και τη διασύνδεση αυτής με τους κατάλληλους φορείς.

στ. Διασφαλίζουν τη συμπερίληψη των μαθητών, των εκπαιδευτικών, αλλά και των οικογενειών τους στις προτεινόμενες ενημερωτικές ενέργειες και δράσεις προσομοίωσης.

ζ. Ενημερώνουν και ευαισθητοποιούν τη σχολική κοινότητα για την απόκτηση πολύτιμης γνώσης και εμπειρίας μέσα από την αλληλεπίδραση, τη συνεργασία, την ανταλλαγή και υιοθέτηση αποτελεσματικών πρακτικών που θα προάγουν την ποιότητα των παρεχόμενων υποστηρικτικών και διαμεσολαβητικών υπηρεσιών στον χώρο της εκπαίδευσης. Επιπλέον, ο ρόλος των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών θα είναι ανιχνευτικός, ενημερωτικός, υποστηρικτικός, διαμεσολαβητικός.

η. Σχεδιάζουν και επαναπροσδιορίζουν, ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες, βασικές και κρίσιμες προτεραιότητες υποστηρίζοντας σε ατομικό, ομαδικό και διομαδικό επίπεδο όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

θ. Ενημερώνουν και ευαισθητοποιούν τον Σύλλογο Διδασκόντων σε θέματα σχεσιο-δυναμικής και κοινωνικής συνδιαλλαγής της ομάδας-τάξης, επικοινωνίας με τους/τις μαθητές/τριες, καθώς και σχέσεων λειτουργικής συνεργασίας στη σχολική κοινότητα, μέσω εισηγήσεων, διαθεματικών- βιωματικών σεμιναρίων, ομαδικής συμβουλευτικής και ατομικών συναντήσεων ψυχοκοινωνικής ενδυνάμωσης.

ι. Ενημερώνουν, συμβουλεύουν και υποστηρίζουν την οικογένεια σχετικά με την αποτελεσματική διαχείριση κρίσιμων και απρόβλεπτων καταστάσεων και σχέσεων σε επίπεδο ατομικών συνεδριών, ομάδων σχετικού ενδιαφέροντος, σχολών γονέων και ειδικών εκδηλώσεων.

ια. Σχεδιάζουν, οργανώνουν και υλοποιούν προγράμματα πρόληψης και προαγωγής της σωματικής, ψυχοσυναισθηματικής υγείας και προστασίας των μαθητών σε συνεργασία με: α) τους υπεύθυνους για την παιδαγωγική καθοδήγηση και τη συμβουλευτική υποστήριξη του σχολείου και β) με σχετικούς αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες.

ιβ. Αποτυπώνουν τις υφιστάμενες Δομές Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης της κοινότητας με στόχο τη δημιουργία τοπικών δικτύων υποστήριξης των σχολικών μονάδων είτε με υπηρεσίες και φορείς της ευρύτερης κοινότητας είτε με άλλες σχολικές μονάδες ανεξαρτήτως βαθμίδας.

ιγ. Ενεργοποιούν συνεργατικές μεθόδους εντός των σχολικών μονάδων ή και σε συνεργασία με άλλες σχολικές μονάδες, με γονείς, φορείς και υπηρεσίες, τοπικές αρχές ή ομάδες (όπως αρμόδια υπουργεία, τοπικές αρχές, υπηρεσίες υγείας και πρόνοιας, συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, φυσικά πρόσωπα και ομάδες που έργο τους είναι η προστασία του πολίτη).

ιδ. Σχεδιάζουν διαθεματικές και βιωματικές δραστηριότητες αξιοποιώντας την υπάρχουσα γνώση και εμπειρία, προωθώντας ταυτόχρονα σύγχρονες πρακτικές, όπως ενδεικτικά εργαστήρια, παιχνίδια ρόλων, εξ αποστάσεως εφαρμογές, κ.ά.

ιε. Φροντίζουν ώστε ο σκοπός, οι στόχοι, η μεθοδολογία, οι ρόλοι και οι διαδικασίες να διέπονται από τους βασικούς κανόνες ηθικής και δεοντολογίας και να είναι εναρμονισμένοι με το θεσμικό και νομικό πλαίσιο, την ευρωπαϊκή πολιτική και τις προτεραιότητές της, καθώς και τη διασφάλιση της προστασίας των προσωπικών δεδομένων των μαθητών και των οικογενειών τους, σύμφωνα με τις διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας. ιστ. Συνεργάζονται με τον Σύλλογο Διδασκόντων καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους και εισηγούνται για θέματα που άπτονται στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους. Δεν υποχρεούνται να αναλαμβάνουν καθήκοντα και αρμοδιότητες διοικητικής φύσεως και δεν τους ανατίθενται καθήκοντα που σχετίζονται με διδακτικό ή εξωδιδακτικό έργο, όπως ενδεικτικά εφημερίες, αναπληρώσεις εκπαιδευτικών που απουσιάζουν.

Άρθρο 2

Ειδικότερα καθήκοντα Διευθυντών/ντριών σχολικών μονάδων

1. Οι Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων, στις οποίες τοποθετούνται τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού που ανήκουν στους κλάδους ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών, λαμβάνουν μέριμνα εξασφάλισης ιδιαίτερου χώρου για την άσκηση των καθηκόντων τους, ώστε να διασφαλίζεται η ιδιωτικότητα των συναντήσεων. Σε περίπτωση αδυναμίας εύρεσης πρόσθετου χώρου, οφείλουν να διαθέσουν χώρο μέσα στο γραφείο του Συλλόγου Διδασκόντων, με δυνατότητα αποθήκευσης και φύλαξης των σχετικών αρχείων, των τριμηνιαίων εκθέσεων και όλων των προβλεπόμενων εγγράφων.

2. Τα σχέδια δράσης που υποβάλλονται στους/στις Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων, υπό την ευθύνη τους, φυλάσσονται και αποτελούν στοιχεία για την αξιοποίησή τους στη βελτιστοποίηση της εσωτερικής λειτουργίας των σχολικών μονάδων και των παρεχόμενων υπηρεσιών τους, με στόχο την αποτελεσματική διαχείριση κρίσιμων και απρόβλεπτων καταστάσεων. Τα στοιχεία αυτά μπορούν να χρησιμοποιούνται για τη συνολική αποτίμηση του σχετικού έργου και τη διάχυση καλών πρακτικών.

3. Οι Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων οφείλουν να συντάσσουν τριμηνιαίες εκθέσεις πεπραγμένων των ενεργειών και των παραδοτέων του έργου των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, που ανήκουν στους κλάδους ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών, αποτιμώντας τα παραχθέντα αποτελέσματα, αξιολογώντας τις σχετικές δράσεις και εισηγούμενοι προτάσεις για τη βελτίωσή τους. Η πρώτη τριμηνιαία έκθεση συντάσσεται μέχρι το δεύτερο δεκαήμερο του Ιανουαρίου, η δεύτερη μέχρι το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου και η τρίτη με τη λήξη του διδακτικού έτους.

Δείτε σχετικά

Οδηγός προσλήψεων Κοινωνικών Λειτουργών ΠΕ30 και Ψυχολόγων ΠΕ23 στα Γενικά σχολεία 

Ενημέρωση Αιρετών ΚΥΣΕΕΠ 30.08: Πότε θα έχουμε “ροή” προσλήψεων-Εκτιμήσεις Α Φάσης-Νέες οργανικές-Διορισμοί ΚΕΔΑΣΥ

Αιτήσεις αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ 2023: Ανά Φάση και κλάδο οι περσινές προσλήψεις-Τα λειτουργικά κενά 

Πρόσληψη αναπληρωτή: Ερωτήσεις και απαντήσεις για τη διαδικασία-Ημερομηνίες-Οδηγός 

Πριν φύγετε

Οδηγός εκπαιδευτικού 2023-24: Ολα όσα αφορούν στους μόνιμους, νεοδιόριστους και αναπληρωτές 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2023-24: Ιστορική διαδρομή-προσλήψεις-διορισμοί-καθηκοντολόγια-νομοθεσία

Οδηγός νέου αναπληρωτή: Γενικές οδηγίες-Πριν και μετά την πρόσληψη-Προς την απόλυση 

Παράλληλη Στήριξη 2023: Για “Πρόγραμμα Εξοικονομώ” κατηγορούν εκπαιδευτικοί το Υπουργείο Παιδείας

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

3 Σχόλια

  1. Χρήστος Ρ. σε

    Καλησπέρα και καλή επιτυχία σε όλους τους συναδέλφους ! Η ερώτηση μου είναι αυτές τις 700 θέσεις τις αναμένουμε στην Γ φάση ή ήδη έχουν ενταχθεί στην Α κ Β που έγινε ;

Γράψτε μία απάντηση