Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ψηφιακό φροντιστήριο: Τι απάντησε η Υφ. Παιδείας περί αντικατάστασης της δια ζώσης Ενισχυτικής Διδασκαλίας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ψηφιακό φροντιστήριο: Τι απάντησε η Υφ. Παιδείας περί αντικατάστασης της δια ζώσης Ενισχυτικής Διδασκαλίας – Συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης στη Βουλή.

Ψηφιακό φροντιστήριο

“Βάσει ποιας μελέτης σκοπιμότητας και ποιων ειδικών εισηγήσεων αποφασίστηκε να αντικατασταθεί η διά ζώσης ενισχυτική διδασκαλία από καθηγητές στην τάξη με το λεγόμενο «ψηφιακό φροντιστήριο»;”, ρώτησε την Υφυπουργό ΠΑΙΘΑ κα Δόμνα Μιχαηλίδου, ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας “ΝΙΚΗ” και Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης κος Δημήτριος Νατσιός, στα πλαίσια συζήτησης Επίκαιρης Ερώτησης στη Βουλή, αναφερόμενος στις εξαγγελίες της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘΑ περί εκκίνησης Προγράμματος Ψηφιακής Ενισχυτικής Διδασκαλίας από τον προσεχή Φεβρουάριο.

Η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ απάντησε πως η Ενισχυτική Διδασκαλία είναι κάτι το οποίο υπάρχει στο Υπουργείο Παιδείας και “θα συνεχίσει να υπάρχει και θα συνεχίσει να εξελίσσεται, δεν έχει καμία σχέση το ένα με το άλλο”, επισημαίνοντας σχετικά:

Τι είναι το “Ψηφιακό Φροντιστήριο”

“Η ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία –ή για να το πούμε πιο απλά και να καταλαβαινόμαστε, το Ψηφιακό Φροντιστήριο- είναι ένα επικουρικό μέτρο, μία δράση η οποία θα προσφέρει ένα πλουσιότερο πλαίσιο ευκαιριών πάνω και πέρα και από το σχολείο και από την ενισχυτική διδασκαλία, έτσι ώστε όταν ένας μαθητής απουσιάζει από το σχολείο, να μπορεί να ανατρέξει στο Ψηφιακό Φροντιστήριο να βρει το μάθημα που έχασε εκείνη την ημέρα. Πηγαίνει στο σχολείο και δεν έχει καταλάβει αρκετά καλά το μάθημά του; Πέραν όλων των άλλων, θα μπορεί να ανατρέξει στο Ψηφιακό Φροντιστήριο, έτσι ώστε να ξαναδεί την ύλη. Έχει κάποια ερώτηση; Θα υπάρχει ένα «Chat Box», όπως το λένε, έτσι ώστε να μπορεί να κάνει μια ερώτηση και εκείνη τη στιγμή κάποιος εκπαιδευτικός να του απαντά πάνω στην ερώτησή του.

Είναι, δηλαδή, ένα επιπλέον επικουρικό εργαλείο στη γλώσσα των μαθητών, το οποίο θα μπορέσει να τους ενισχύσει και μάλιστα με έναν τρόπο ο οποίος βασίζεται και στην ισότητα της ευκαιρίας, έτσι ώστε να έχει πρόσβαση ένα παιδί το οποίο δεν είναι σε ένα αστικό κέντρο, αλλά είναι σε μια απομακρυσμένη περιοχή. Πολλές φορές μιλάτε για τους ακρίτες μας και είμαι σίγουρη ότι το κάνετε με πραγματική έγνοια για αυτούς. Το ίδιο κι εμείς. Θέλουμε να προσφέρουμε αυτήν την ισότητα της ευκαιρίας σε όλους, επικουρικά –ξαναλέω- πέρα απ’ ό,τι άλλο το Υπουργείο έχει ήδη προσφέρει”.

Περί Ενισχυτικής Διδασκαλίας

Η ενισχυτική διδασκαλία αφορά στους μαθητές γυμνασίου και σκοπός της είναι η επανεξέταση των μαθητών και των μαθητριών στη διαδικασία της μάθησης, η βελτίωση της απόδοσής τους ώστε να ολοκληρώσουν την υποχρεωτική εκπαίδευση, η μείωση της σχολικής διαρροής και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, καθώς και η αύξηση των ποσοστών πρόσβασης στην επόμενη βαθμίδα που είναι το λύκειο. Πρόσφατα, κιόλας, δημοσιεύσαμε την υπουργική απόφαση η οποία εξειδικεύει, αν θέλετε, τη λειτουργία της ενισχυτικής διδασκαλίας για τη χρονιά αυτή και τις επόμενες μέρες θα σταλούν επιμέρους οδηγίες.

Επίσης τόνισε

“Κανένα, μα κανένα, ψηφιακό μέσο διδασκαλίας δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης διδασκαλία. Αυτό είναι κάτι που πιστεύω ακράδαντα και μέχρι τελευταία στιγμή θα το υπερασπίζομαι.

Η διδασκαλία είναι μια εμπειρική διαδικασία που προϋποθέτει φυσική αλληλεπίδραση μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή. Δεν νομίζω να υπήρξε ποτέ Υπουργός Παιδείας –όχι απλά εμείς- ή κυβέρνηση που να υποτίμησε την αξία της σχέσης αυτής. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει και ότι η σχέση μαθητή και δασκάλου δεν πρέπει να εξελίσσεται, δεν πρέπει να προσαρμόζεται σε νέα δεδομένα και δεν πρέπει ο εκπαιδευτικός, το σχολείο, το εκπαιδευτικό σύστημα να βλέπει, να φιλτράρει, να υιοθετεί, αν θέλετε, τα δεδομένα που υπάρχουν έτσι ώστε να προσφέρει του υψηλότερου επιπέδου εκπαιδευτικές υπηρεσίες στα παιδιά μας.

Στην εποχή της Δ΄ Βιομηχανικής Επανάστασης που η πληροφορία μεταδίδεται πραγματικά με την ταχύτητα του φωτός και η διαδικτυακή επικοινωνία έχει μηδενίσει αποστάσεις, δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να κατανοήσουμε, να ελέγξουμε –και θέλω να το τονίσω αυτό- και να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες που μας δίνονται. Οι δυνατότητες αυτές είναι πολλές. Ζούμε σε μια εποχή τεχνολογικού θαύματος που πρέπει να βάλουμε τα δυνατά μας να ελέγξουμε και να αξιοποιήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα γίνεται και αυτό προς το μοναδικό συμφέρον των ίδιων των παιδιών μας.

Υπάρχουν κίνδυνοι. Οφείλουμε να περιορίσουμε τους κινδύνους αυτούς. Δημιουργούνται, όμως, ευκαιρίες –και ειδικά με την γεωμορφία και τη γεωποικιλότητα της δικής μας της χώρας- που, αν θέλετε, δίνουν μια ισότητα στην ευκαιρία και στην πρόσβαση διαφορετικών μαθητών”.

Δείτε επίσης

Πρόγραμμα ψηφιακής ενισχυτικής διδασκαλίας με Μαθηματικά και Γλώσσα τον Φεβρουάριο 

Μιχαηλίδου στη Βουλή: Εντός εβδομάδας η πλατφόρμα για αναφορές περιστατικών σχολικής βίας 

Σχολικός επιστάτης στα σχολεία για την περιφρούρηση μαθητών ζητείται με Ερώτηση στη Βουλή για αντιμετώπιση της σχολικής βίας 

Στη Βουλή οι εκπαιδευτικές επισκέψεις μαθητών σχετικά με τη διαδικασία ελέγχου των τουριστικών λεωφορείων

Ειδικό Νηπιαγωγείο Λαυρίου: Ερώτηση στη Βουλή για τις συνθήκες λειτουργίας 

Κλήση για διάλογο για την Παιδεία του Υπουργού Κ. Πιερρακάκη, στην ΕΜΥ της Βουλής, από το ΠΑΣΟΚ

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply