Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ψηφιακός μετασχηματισμός στην εκπαίδευση: Τα 22 έργα στις εκπ/κές και διοικητικές υπηρεσίες του Υπ. Παιδείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ψηφιακός μετασχηματισμός στην εκπαίδευση: Τα 22 έργα στο σύνολο των εκπαιδευτικών και διοικητικών υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Ψηφιακός μετασχηματισμός στην εκπαίδευση

Σύμφωνα με τον στόχο 5 στο Ετήσιο Σχέδιο Δράσης 2024 του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού η ψηφιακή μεταρρύθμιση του συνόλου των εκπαιδευτικών και διοικητικών υπηρεσιών ΥΠΑΙΘΑ, η οποία στόχο έχει την ενδυνάμωση της ψηφιακής εμπειρίας για όλους τους εμπλεκόμενους, περιλαμβάνει 22 έργα σε 3 άξονες.

Οι άξονες υλοποίησης έργων με βάση τη Βίβλο ψηφιακού μετασχηματισμού, για την παιδεία – 4ο τρίμηνο 2024

Α. Ψηφιακός μετασχηματισμός της εκπαίδευσης (Δίκτυα, Δεξιότητες, Διαλειτουργικότητα) – Μετασχηματισμός της εκπαίδευσης με επενδύσεις και στοχοθέτηση στην ανάπτυξη δικτύων υποδομών και ψηφιακών δεξιοτήτων καθώς και στην αυξημένη ψηφιακή λειτουργία του σχολικού περιβάλλοντος

Β. Ηλεκτρονική διακυβέρνηση και ψηφιακός μετασχηματισμός των εποπτευόμενων φορέων ΑΕ Αναβάθμιση και επέκταση ψηφιακών υποδομών στα ΑΕΙ

Γ. Ψηφιακός Μετασχηματισμός ΕΕΚ / Ψηφιακός εκσυγχρονισμός υπηρεσιών, προσόντων και δεξιοτήτων Ψηφιοποίηση υπηρεσιών και περαιτέρω καλλιέργεια ψηφιακών συστημάτων και δεξιοτήτων

Αναλυτικά

Α. Πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση

  • Επανασχεδιασμός της πλατφόρμας MySchool ( με σκοπό να λύσει το θέμα της γραφειοκρατίας στα σχολεία) και των ψηφιακών υπηρεσιών διοίκησης που παρέχει σε σχολεία και δ/νσεις εκπαίδευσης.
  • Αναβάθμιση των ψηφιακών υπηρεσιών για το σχολείο με στόχο την αντικατάσταση των «υπηρεσιακών εντύπων», για παράδειγμα, απουσιολόγιο, βιβλίο ύλης, με ψηφιακά ισοδύναμες λύσεις που θα υιοθετηθούν καθολικά».
  • Ενοποίηση όλων των πλατφορμών/αποθετηρίων εκπαιδευτικού υλικού.
  • Δικτυακή αναβάθμιση των σχολείων με σταδιακές επεμβάσεις, που ξεκινούν από την εγκατάσταση VDSL συνδέσεων σε 7000 και πλέον σχολεία, και φτάνουν στην αξιοποίηση οπτικών δικτύων νέας γενιάς.
  • Δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας για τους γονείς και κηδεμόνες (e- parents) που στόχο έχει «να δώσει στον πολίτη-κηδεμόνα ένα ζωντανό «παράθυρο» στα σχολικά δρώμενα.
  • Δημιουργία 100 πιλοτικών Εργαστηρίων διδασκαλίας Επαυξημένης Πραγματικότητας, η λειτουργία Εργαστηρίων Καινοτομίας σε κάθε Εκπαιδευτική Περιφέρεια καθώς και η Προμήθεια και Εγκατάσταση Διαδραστικών Συστημάτων.

Β. Ανώτατη Εκπαίδευση

e-University Αναβάθμιση και επέκταση των ψηφιακών συστημάτων και υπηρεσιών των Πανεπιστημίων, Επέκταση ηλεκτρονικών υπηρεσιών για την ολοκληρωμένη διαχείριση νέων θέσεων διδακτικού προσωπικού των Α.Ε.Ι. («ΑΠΕΛΛΑ»), για την απόκτηση ακαδημαϊκής ταυτότητας, της πρακτικής άσκησης των φοιτητών, για τα πανεπιστημιακά συγγράμματα, για την απόκτηση του φοιτητικού στεγαστικού επιδόματος

Γ. ΕΕΚ-ΔΒΜ

Ψηφιακός εκσυγχρονισμός υπηρεσιών, προσόντων και δεξιοτήτων

________________________________

Αναλυτικά τα 22 έργα

1. Προμήθεια και εγκατάσταση διαδραστικών συστημάτων μάθησης

2. Προμήθεια εξοπλισμού ρομποτικής και STEM για την εκπαίδευση

3. Οπτική ίνα σε σχολεία (Fiber to the School)

Σύνδεση όλων των σχολείων της χώρας με οπτική ίνα

4. Ψηφιακό φροντιστήριο

Σχεδιασμός Ολοκληρωμένης Πύλης περιεχομένου μέσα από την οποία μαθητές (και εκπαιδευτικοί) θα έχουν πρόσβαση σε Ασύγχρονη Εκπαίδευση με μαθήματα κάλυψης της ύλης (βίντεο παρουσίασης, εφαρμογές, πειράματα, ασκήσεις, φωτόδεντρο) και σε Σύγχρονη Εκπαίδευση με Εκπαιδευτικό που θα παρέχει διδασκαλία και υποστήριξη μέσω webex.

5. Ψηφιακές Δεξιότητες

•Ψηφιακό περιεχόμενο: μετατροπή των συμβατικών προγραμμάτων σπουδών και εκπαιδευτικού υλικού σε ανοιχτά, διαδραστικά, ψηφιακά περιβάλλοντα, προσβάσιμα σε όλους (ΕΣΑμεΑ, RRP ID 16676.1)

•Επιμόρφωση εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης σε ψηφιακά εργαλεία και μεθόδους (ΕΣΑμεΑ, RRP ID 16676.8)

6. Δημιουργία Κέντρων Καινοτομίας

Δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού ενώ παράλληλα θα πραγματοποιηθεί προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού γραφείων-αιθουσών, καθώς και λοιπές εργασίες συντήρησης/διαμόρφωσης αιθουσών.

7. Υπηρεσίες – αναβάθμιση ΟΠΣ και ενίσχυση διαλειτουργικότητας

•Βελτιστοποίηση της ψηφιοποίησης διαδικασιών (εγγραφές, προσλήψεις κτλ. e-egrafes)

•eSchools (RRP ID 16676.9)

•Ψηφιακές Υπηρεσίες στα σχολεία (αναβάθμιση πλατφόρμας myschool και eParents, xorotaksiko.gis)

•Συνέχιση και επέκταση διαλειτουργικοτήτων στα πληροφοριακά συστήματα της εκπαίδευσης

8. Ηλεκτρονική διακυβέρνηση και αναβάθμιση ψηφιακής υποδομής ΥΠΑΙΘΑ

  • Ενίσχυση της Κυβερνοασφάλειας Υποδομών και Πληροφοριακών Συστημάτων ΥΠΑΙΘΑ
  • Ψηφιακός μετασχηματισμός των υποδομών της κεντρικής υπηρεσίας
  • Νέος κεντρικός δικτυακός ιστότοπος ΥΠΑΙΘΑ, ψηφιακά προσβάσιμος σε ΑΜΕΑ
  • Πλήρης λειτουργία ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων Διαχείριση ψηφιακών υπογραφών
  • Ενίσχυση υπηρεσιών ελέγχου ασφάλειας δικτύων και εφαρμογών

9. Ανάπτυξη εφαρμογής για άμεση καταγραφή προβλημάτων κτιριακών εγκαταστάσεων σε σχολικά κτίρια

Δημιουργία κεντρικής πλατφόρμας (ΒΙ) καταγραφής προβλημάτων στις σχολικές μονάδες της χώρας

10. e-University (RRP ID 16676.10)

• Έργο για την αναβάθμιση και επέκταση των ψηφιακών συστημάτων και υπηρεσιών των Πανεπιστημίων (Φοιτητολόγιο, κα.)

• Συστηματοποίηση του τρόπου συλλογής στοιχείων για τους φοιτητές με αναπηρία από τα Πανεπιστήμια (ΕΣΑμεΑ)

11. Ψηφιακές υπηρεσίες σχετικές με πιστοποιητικά, βεβαιώσεις και τίτλους σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

Λειτουργία ειδικής πλατφόρμας για την εφαρμογή του άρθρου 290 του Ν. 4957/2022 (Α΄141).

12. Επέκταση Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Απόκτησης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας

Εκσυγχρονισμός του τρόπου παροχής ακαδημαϊκών υπηρεσιών και υπηρεσιών φοιτητικής μέριμνας. Επέκταση σε ευρωπαϊκή.

13. Επέκταση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας για την ολοκληρωμένη διαχείριση νέων θέσεων διδακτικού προσωπικού των Α.Ε.Ι. («ΑΠΕΛΛΑ»)

Πληροφοριακό σύστημα για τη διαχείριση των θέσεων εκλογής και εξέλιξης των Καθηγητών των Πανεπιστημίων.

14. Κεντρικές Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες της πρακτικής άσκησης των φοιτητών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης – ΑΤΛΑΣ

Κεντρική διαδικτυακή υπηρεσία για τη διασύνδεση των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων της χώρας με τους φορείς που παρέχουν θέσεις πρακτικής άσκησης σε ένα ενιαίο, κεντρικό σύστημα, προσβάσιμο από όλα τα ιδρύματα και τους φοιτητές, ενισχύοντας το θεσμό της Πρακτικής Άσκησης.

15. Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες για τη διαχείριση της διανομής των συγγραμμάτων – ΕΥΔΟΞΟΣ

Ηλεκτρονική υπηρεσία άμεσης και ολοκληρωμένης πρόσβασης στα συγγράμματα.

16 Πληροφοριακό Σύστημα Στεγαστικού Επιδόματος

Επέκταση ολοκληρωμένης υπηρεσίας διαχείρισης αιτήσεων για τη χορήγηση στεγαστικού επιδόματος στους φοιτητές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

17. Ψηφιακός Μετασχηματισμός του Εθνικού Δικτύου Ελληνικών Βιβλιοθηκών (RRP 16289.6)

Δίκτυο των δημόσιων βιβλιοθηκών της Ελλάδος στο οποίο κεντρικό ρόλο θα έχει η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος. Σκοπός είναι η διευκόλυνση της καταγραφής του έντυπου και ψηφιακού υλικού, η επίτευξη διαλειτουργικότητας, η δημιουργία ανοιχτών δεδομένων και η βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των πολιτών.

18. Εξορθολογισμός σίτισης

Πρόταση της ΕΔΥΤΕ υπό σχεδιασμό και διαμόρφωση.

19. Εκσυγχρονισμός ψηφιακών διαδικασιών ΔΟΑΤΑΠ

  • Περαιτέρω ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφορικού Συστήματος (Ο.Π.Σ.).
  • Ολοκλήρωση της ψηφιοποίησης του φυσικού αρχείου του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. (50.000 έγχαρτοι φάκελοι).
  • Ένταξη Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. στη διαλειτουργικότητα (e-diploma, έκδοση ΚΥΑ) Αναβάθμιση των τηλεφωνικών και ψηφιακών υπηρεσιών ενημέρωσης των πολιτών.
  • Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση της λειτουργίας και της ασφάλειας όλων των ηλεκτρονικών υποδομών του οργανισμού.
  • Ανάπτυξη σελίδων του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. στα κοινωνικά δίκτυα.

20. Ψηφιακός Μετασχηματισμός Ι.Κ.Υ.

Έργο για τη δημιουργία ενός νέου ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος ενιαίας διαχείρισης υποτροφιών Ι.ΚΥ. Δίνει έμφαση στη διαλειτουργικότητα – διασύνδεση με άλλα πληροφοριακά συστήματα φορέων του Δημοσίου, στην αυτοματοποίηση των εσωτερικών διοικητικών διαδικασιών, στη διακίνηση ηλεκτρονικών εγγράφων και χρήση ψηφιακών υπογραφών στο πλαίσιο του απαραίτητου ψηφιακού μετασχηματισμού του Ι.Κ.Υ.

21. Δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας ΕΕΚ (RRP ID 16934.3)

(ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και παραγωγή ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού)

22. Ψηφιακός εκσυγχρονισμός υπηρεσιών, προσόντων και δεξιοτήτων (RRP ID 16934.3)

Σχεδίαση και ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων ΕΟΠΠΕΠ και ανανέωση τεχνολογικού εξοπλισμού και υποδομής δικτύου ΕΟΠΠΕΠ.

Δείτε σχετικά

Ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας το 2024: Νέο σύστημα διορισμών-Νέες οργανικές-Επιλογές στελεχών-Αξιολόγηση 

Το χρονοδιάγραμμα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης: Περ/κών Δ/ντών-Εποπτών Ποιότητας-Πρ/νων ΚΕΔΑΣΥ-Πρ/νων Εκπ/κών Θεμάτων 

Ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας για το ΕΕΠ-ΕΒΠ: Τι περιλαμβάνεται στο Ετήσιο Σχέδιο Δράσης 2024 

Δείτε επίσης

Νέες διευκρινίσεις για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ από το Υπουργείο Παιδείας 

Τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση: Τι ετοιμάζει το Υπουργείο Παιδείας 

Πριν φύγετε

Οδηγός εκπαιδευτικού 2023-24: Ολα όσα αφορούν στους μόνιμους, νεοδιόριστους και αναπληρωτές 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2023-24: Ιστορική διαδρομή-προσλήψεις-διορισμοί-καθηκοντολόγια-νομοθεσία 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply