Πέμπτη, 5 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ψηφιακός μετασχηματισμός εκπαίδευσης: Συνάντηση Κεραμέως με Μ. Vestager, Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ψηφιακός μετασχηματισμός εκπαίδευσης: Συνάντηση Κεραμέως με Vestager, Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αρμόδια για τον Ανταγωνισμό και την Ψηφιακή Πολιτική.

Ψηφιακός μετασχηματισμός εκπαίδευσης

Τους πέντε βασικούς πυλώνες των μεταρρυθμίσεων που συντελούνται στην Παιδεία ανέλυσε στη Margrethe Vestager, Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αρμόδια για τον Ανταγωνισμό και την Ψηφιακή Πολιτική, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως

Η Υπουργός αναφέρθηκε στην:

α) Αναβάθμιση ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων,

β) Συμπερίληψη,

γ) Αυτονομία και Αξιολόγηση,

δ) Σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, καθώς και

ε) Ενίσχυση της εξωστρέφειας και της διεθνοποίησης του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Αναφερόμενη στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης,

η Νίκη Κεραμέως ανέλυσε στη Margrethe Vestager τους τρεις άξονες των μεταρρυθμίσεων που στοχεύουν στην:

α) ενίσχυση του ψηφιακού εξοπλισμού σχολείων και μαθητών καθώς και ενίσχυση των δικτύων

(π.χ. ενίσχυση φορητών συσκευών σχολείων από 4.500 σε άνω των 90.000, 112 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση τεχνολογικού εξοπλισμού έως 560.000 νέων μέσω συστήματος voucher, αναβάθμιση συνδέσεων ίντερνετ και οπτικών ινών ήδη σε πάνω από 7000 σχολεία),

β) καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων

(π.χ. μέσω της ενίσχυσης του μαθήματος της πληροφορικής, της εισαγωγής των εργαστηρίων δεξιοτήτων που περιλαμβάνουν και τη ρομποτική και τις νέες τεχνολογίες, των νέων προγραμμάτων σπουδών τα οποία δίνουν μεγάλη έμφαση στο ψηφιακό περιεχόμενο και τις ψηφιακές πηγές, των επιμορφωτικών δράσεων για τους εκπαιδευτικούς μας σε ψηφιακά εργαλεία και ψηφιακές δεξιότητες), και

γ) στην ψηφιοποίηση των διαδικασιών

(π.χ. ηλεκτρονικές εγγραφές στα νηπιαγωγεία, ηλεκτρονική ανάληψη υπηρεσίας για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς μας, ηλεκτρονικά πτυχία στα Πανεπιστήμια).

Δηλώσεις Κεραμέως

“Αξιοποιώντας το ψηφιακό άλμα που συντελέστηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, συνεχίζουμε τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης.

Κεφαλαιοποιούμε την εμπειρία της πανδημίας και χτίζουμε μέρα με τη μέρα το αναβαθμισμένο σχολείο των πολλαπλών γνώσεων, των δεξιοτήτων, των προοπτικών και των ίσων ευκαιριών.

Τίποτε από αυτά δεν θα μπορούσε να είχε πραγματοποιηθεί χωρίς τις άοκνες προσπάθειες των μαθητών μας και των οικογενειών τους, των εκπαιδευτικών μας, των στελεχών μας, τους οποίους ευχαριστούμε θερμά και συγχαίρουμε”σημείωσε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.

Δείτε επίσης

Κεραμέως: Eπίκειται η θεσμοθέτηση της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσης
Οικονομικό Φόρουμ Δελφών-Education Reform: Η εκπαίδευση αλλάζει-Μετάβαση από την εποχή γνώσεων μόνο, στην εποχή γνώσεων και δεξιοτήτων

Δείτε ακόμη

ΙΕΠ-Διημερίδα: “Η Λογοτεχνία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Κριτική και Προγράμματα Σπουδών”, 21 και 22 Μαΐου 2021
Μεταπτυχιακές Σπουδές στο ΑΠΘ: Διαδικτυακή παρουσίαση των προγραμμάτων στις 18 Μαΐου
Δωρεάν μεταπτυχιακό στα Θεωρητικά και Εφαρμοσμένα Μαθηματικά: Από το Πανεπιστήμιο Πατρών
Μεταπτυχιακό χωρίς δίδακτρα στη Διοίκηση Επιχειρήσεων: Πρόσκληση του Πανεπιστημίου Πατρών
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply