Κυριακή, 15 Σεπτεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ψήφισμα-Κοινωνικές Επιστήμες: Για την επαναφορά τους στο Λύκειο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ψήφισμα-Κοινωνικές Επιστήμες: Για την επαναφορά τους στο Λύκειο-“Στις 2 Ιουνίου 2021 διδάχθηκε το μάθημα της Κοινωνιολογίας για τελευταία φορά στα Λύκεια της χώρας καθώς αυτό καταργήθηκε μετά από 39 χρόνια ανελλιπούς παρουσίας”-“Ζητάμε από το Υπ. Παιδείας την επαναφορά των μαθημάτων των Κοινωνικών Επιστημών στο Λύκειο και της Κοινωνιολογίας ως Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα”.

Ψήφισμα-Κοινωνικές Επιστήμες
Ψήφισμα “Διδακτικής Κοινωνιολογίας” για την επαναφορά των Κοινωνικών Επιστημών στο Λύκειο.

Στις 2 Ιουνίου 2021 διδάχθηκε το μάθημα της Κοινωνιολογίας για τελευταία φορά στα Λύκεια της χώρας καθώς αυτό καταργήθηκε μετά από 39 χρόνια ανελλιπούς παρουσίας (από το 1982-’83).

Σύμφωνα με τον Ν. 4692/2020 «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» επέρχονται δραματικές αλλαγές στα διδασκόμενα μαθήματα του Γενικού Λυκείου ιδιαίτερα αυτά των κοινωνικών επιστημών που αποτελούν το αντικείμενο του εν λόγω κλάδου.

Ειδικότερα:
1) Όχι μόνο καταργήθηκε το μάθημα της Κοινωνιολογίας

από πανελλαδικώς εξεταζόμενο, αλλά και εξαφανίστηκε από το ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ’ Λυκείου χωρίς κάποια επιστημονική ή παιδαγωγική αιτιολόγηση και χωρίς να ληφθούν υπόψη τα σχόλια της δημόσιας διαβούλευσης όπου η πλειονότητα της εκπαιδευτικής κοινότητας εξέφραζε την διαφωνία της με την αφαίρεση της Κοινωνιολογίας.

2) Καταργήθηκαν ακόμη και τα άλλα δύο μαθήματα Κοινωνικών Επιστημών από τη B΄ Λυκείου:

Το μάθημα γενικής παιδείας «Σύγχρονος Κόσμος, Πολίτης και Δημοκρατία», και το μάθημα κατεύθυνσης «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών». Ήδη από το 2020 τα παιδιά της Β΄ Λυκείου, και σύντομα πολίτες που αποκτούν δικαίωμα ψήφου, ΔΕΝ διδάσκονται το μάθημα “Πολίτης και Δημοκρατία” που αναφέρεται στις αρχές της Δημοκρατίας, στις εκλογές, τα όργανα και τις λειτουργίες του κράτους, το Σύνταγμα, τα δικαιώματα, το Διεθνές Δίκαιο.

3) Μειώθηκε κατά μία ώρα η διδασκαλία της «Πολιτικής Παιδείας»

στην Α’ Λυκείου, το μοναδικό μάθημα που απόμεινε για τους ΠΕ78 και είναι συνανάθεση με τους συναδέλφους ΠΕ80 – Οικονομολόγων.

Πρόκειται για πλήρη εξοστρακισμό από το Λύκειο των Κοινωνικών Επιστημών και της Πολιτειακής Αγωγής

των μαθητών της Ελλάδας και την απαρχή της εξαφάνισης ενός ολόκληρου κλάδου από τη Δημόσια Εκπαίδευση, του ΠΕ78, ο οποίος αποτελείται από Κοινωνιολόγους, Πολιτικούς επιστήμονες και Νομικούς – κλάδο στον οποίο θα εντάσσονταν, βάσει των σπουδών τους, η Υπουργός Παιδείας μας και ο πρωθυπουργός αν δεν ήταν πολιτικοί αλλά εκπαιδευτικοί !

Άμεσο αποτέλεσμα της παραπάνω πολιτικής απόφασης ήταν:

Να γεμίσουν οι πίνακες των ΠΥΣΔΕ όλης της χώρας με εκατοντάδες υπεράριθμους μόνιμους συναδέλφους ΠΕ78 – ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ θέτοντας ζήτημα για το μελλοντικό εργασιακό τους καθεστώς.

Να μην ξαναπροσληφθούν αναπληρωτές κλάδου ΠΕ78 σε δημόσια σχολεία.

Να χαθούν ΟΛΕΣ οι θέσεις εργασίας των συναδέλφων ιδιωτικών εκπαιδευτικών που απασχολήθηκαν σε φροντιστήρια διδάσκοντας το μάθημα της Κοινωνιολογίας.

Οι φοιτητές του 1ου επιστημονικού πεδίου δεν θα έχουν διδαχτεί ουσιαστικά κανένα μάθημα κοινωνικών επιστημών, απαραίτητο προαπαιτούμενο για τις περισσότερες από τις πανεπιστημιακές Σχολές που θα εισάγονται από το επόμενο έτος.

Εκτός των κοινωνικών επιστημόνων ΠΕ78 επίσης θίγονται:

ο κλάδος των Οικονομολόγων ΠΕ 80, οι οποίοι είχαν κοινή ανάθεση με τους Κοινωνικούς Επιστήμονες τα καταργούμενα τρία μαθήματα και

ο κλάδος των καλλιτεχνικών.

Τα έμμεσα αποτελέσματα θα τα βιώσει η ελληνική κοινωνία στο εγγύς μέλλον.

Το μάθημα της Κοινωνιολογίας εξεταζόμενο για 2 χρόνια αγκαλιάστηκε,

όχι μόνο από τους εκπαιδευτικούς που το δίδαξαν με ζήλο και μεράκι, αλλά και από τους ίδιους τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, ως μάθημα που πολλά τους προσφέρει στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης, στην κατανόηση και ερμηνεία των κοινωνικών φαινομένων, των σχέσεων με τους γύρω τους αλλά και την αντιμετώπιση των αντιφάσεων που διέπουν την κοινωνική πραγματικότητα ιδιαίτερα την περίοδο της πανδημίας που διανύουμε.

Η καλλιέργεια υπεύθυνου και δημοκρατικού πολίτη,

ο σεβασμός του διαφορετικού «άλλου», η ενσυναίσθηση, η αντιμετώπιση της βίας και της παραβατικότητας, των ανισοτήτων, της μισαλλοδοξίας, των διακρίσεων, των κοινωνικών στερεοτύπων, των προκαταλήψεων – αναχρονιστικών και ανορθολογικών αντιλήψεων που προβάλλονται από διάφορους τύπους «αρνητών» της λογικής της επιστήμης και εν τέλει της πραγματικότητας, του κάθε είδους ρατσισμού και των φαινομένων κοινωνικής παθογένειας, η κοινωνική ενσωμάτωση και η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής δεν μπορούν να γίνουν αποσπασματικά και ευκαιριακά με την εισαγωγή θεματικών ενοτήτων «καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων» στο σχολείο.

Η εξυπηρέτηση των παραπάνω συλλογικών αναγκών

δεν μπορεί να επιτευχθεί παρά μέσω της εκπαίδευσης, της Κοινωνικής και Πολιτικής Παιδείας, την καθιέρωση στα αναλυτικά προγράμματα πυλώνα μαθημάτων, με συστηματική διδασκαλία αποκλειστικά από τους ειδικούς στον τομέα κοινωνικούς επιστήμονες- εκπαιδευτικούς.

Ως εκ τούτου ζητούμε

από το Υπουργείο Παιδείας την επαναφορά των μαθημάτων των Κοινωνικών Επιστημών στο Λύκειο και της Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.

Οι ομάδες

«Διδακτική Κοινωνιολογίας» και
« Υπέρ των κοινωνικών επιστημών»

(Υπογράφουν μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, ακαδημαϊκοί, πολιτικοί, κάθε ενεργό μέλος της κοινωνίας των πολιτών).

Δείτε το Ψήφισμα από εδώ: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSchtRVsFXzfEa55XCkzZ42OBVVlxq4kuqe6T26IBtoOkOGh6A/viewform?fbclid=IwAR1mTMACyDWD14o0FZAaPwA1ZJuXJhyBaUHOAsQbgrf-_TicJpqsmPS1PJ8

Δείτε επίσης

Κεραμέως για αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Δεν θα υπάρχουν οικονομικά κίνητρα-Θα συνδέεται με επιλογή στελεχών
Πολυνομοσχέδιο Υπουργείου Παιδείας: Οι 3 πυλώνες-Πολλαπλό βιβλίο-Επιλογές στελεχών αμέσως μετά την ψήφιση
Εγκύκλιος για απουσίες μαθητών: Δεν θα προσμετρηθούν αυτές που οφείλονται σε λόγους ανωτέρας βίας
Ορισμός μελών Εθνικής Αρχής Προσβασιμότητας από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη

Πριν φύγετε

 Πειθαρχικό παράπτωμα η ένορκη κατάθεση υπαλλήλων υπέρ αντιδίκων και εις βάρος του Δημοσίου
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση