Τετάρτη, 7 Δεκεμβρίου 2022

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ψήφισμα: Σύλλογος Διδασκόντων 3ου ΓΕΛ Κερατσινίου-Kατάργηση Τράπεζας Θεμάτων και μείωση διδακτέας ύλης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ψήφισμα: Σύλλογος Διδασκόντων 3ου ΓΕΛ Κερατσινίου – Kατάργηση Τράπεζας Θεμάτων και δραστική μείωση της διδακτέας ύλης – “Αδυνατούμε να ολοκληρώσουμε τη διδακτέα ύλη των μαθημάτων που εξετάζονται γραπτώς μέσω της Τράπεζας Θεμάτων”.

ΨΗΦΙΣΜΑ

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου ΓΕΛ Κερατσινίου με αφορμή την εγκύκλιο του Υπουργείου(29601/ΓΔ4/16-3-2022) για αναπροσαρμογή του ωρολογίου προγράμματος ώστε να «ολοκληρωθεί» η ύλη στα μαθήματα της Α΄ και Β΄ τάξης σημειώνει τα εξής:

Βρισκόμαστε έναν περίπου μήνα πριν από τη λήξη του σχολικού έτους και δηλώνουμε ότι αφενός αδυνατούμε να ολοκληρώσουμε τη διδακτέα ύλη των μαθημάτων που εξετάζονται γραπτώς μέσω της Τράπεζας Θεμάτων, αφετέρου να αποδεχτούμε τη λειτουργία της για τους παρακάτω λόγους:

  1. Ο τεράστιος όγκος της διδακτέας ύλης απαγορεύει εξ ορισμού οποιαδήποτε δυνατότητα ολοκλήρωσής της.
  2. Τα μαθησιακά κενά που έχουν συσσωρευτεί λόγω της τηλεκπαίδευσης δεν επιτρέπουν την αφομοίωση της νέας γνώσης, αφού καταστρατηγείται η βασική μαθησιακή αρχή του εποικοδομητισμού.
  3. Οι συχνές απουσίες μαθητών και καθηγητών λόγω νόσησης από τον covid-19 έχουν παρεμποδίσει τη συνεχή και απρόσκοπτή παράδοση των μαθημάτων.
  4. Η αποτίμηση της μαθησιακής διαδικασίας των μαθητών/τριών μέσω της Τράπεζας, δεδομένου ότι επικεντρώνεται στη διαδικασία των γραπτών εξετάσεων στο τέλος της σχολικής χρονιάς, από την οποία τα παιδιά απέχουν εδώ και δύο χρόνια λόγω της διετούς διακοπής της δια ζώσης λειτουργίας του σχολείου, εντείνει την αποξένωση από τις γραπτές ανακεφαλαιωτικές δοκιμασίες (στη διάρκεια του τετράμηνου), που έχουν ως στόχο την εμπέδωση των διδασκόμενων γνώσεων.
  5. Ο φόβος της εξέτασης μέσω της Τράπεζας επιβαρύνει περαιτέρω την ήδη βεβαρυμμένη ψυχολογική κατάσταση των μαθητών/τριών εξαιτίας των συνεπειών του εγκλεισμού, της προϊούσας οικονομικής κρίσης, της διεύρυνσης των κοινωνικών ανισοτήτων που αυτή επιφέρει, της ανασφάλειας λόγω της απειλής ενός γενικευμένου πολέμου.
  6. Το συγκεκριμένο εξεταστικό σύστημα κρίνεται αντιπαιδαγωγικό, καθώς, καλλιεργώντας την εσωτερίκευση της αυτοεικόνας «του αδύναμου μαθητή» που δεν καταφέρνει να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις των θεμάτων, αναπαράγει τη σχολική αποτυχία και αυξάνει τη μαθητική διαρροή στις τάξεις των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων με κατεύθυνση τη μαθητεία και τη συνακόλουθη απλήρωτη ή υπαμειβόμενη εργασία των ανηλίκων.
  7. Η θεσμοθέτηση της Τράπεζας Θεμάτων καθιστά προβληματική την εκπαιδευτική διαδικασία στο σύνολό της, γιατί υποβιβάζει την παιδαγωγική σχέση μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή/τριας σε ψυχρή διεκπεραιωτική διαδικασία εξάντλησης της διδακτέας ύλης και αντιμετωπίζει τη γνώση ως ποσοτικά μετρήσιμο προϊόν, εφόσον ο φορμαλιστικός τρόπος εξέτασης προάγει την τυποποιημένη μάθηση και τις ευέλικτες δεξιότητες.
  8. Η εφαρμογή της Τράπεζας, μετατρέποντας το σχολείο σε διαρκές εξεταστικό κέντρο, επιτείνει την επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών και συνεπάγεται την υπερεντατικοποίηση της μελέτης των μαθητών/τριών.
  9. Τέλος, θα θέλαμε να σημειώσουμε ότι η τράπεζα θεμάτων θα λειτουργήσει ενισχυτικά στη διαδικασία της αξιολόγησης – κατηγοριοποίησης των σχολείων σε «καλά και ικανά» και σε «κακά και ανίκανα» και θα αποτελέσει το κριτήριο της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με βάση τα αποτελέσματα αυτών των εξετάσεων.
Για όλους τους παραπάνω λόγους ο Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου ΓΕΛ Κερατσινίου ζητά:

– την ανάκληση της υπουργικής εγκυκλίου

– τη δραστική μείωση της διδακτέας ύλης

– την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων

Δείτε σχετικά

Εγγραφο: Ολοκλήρωση εξεταστέας ύλης ΓΕΛ Α και Β τάξεων, μαθημάτων που εξετάζονται στις Προαγωγικές Εξετάσεις 

4 τροπολογίες κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ για ΕΒΕ, Τράπεζα Θεμάτων, ύλη, ΑΕΙ-Κεραμέως: “Η Ελλάδα άλλαξε” 

Δείτε επίσης

Πανελλαδικές-Υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπ/κές ανάγκες: Τροπολογία για την παράταση χρόνου εξέτασης 

Δράσεις 6ου Γυμνασίου και 5ου ΓΕΛ Αχαρνών 01.04: Ημερίδα Αντιρατσιστικής Εκπ/σης-Εθελοντική αιμοδοσία

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση