Πέμπτη, 7 Νοεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ψυχολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί θα στελεχώνουν τα Γραφεία Επαγ/κής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας των ΚΕΕΚ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ψυχολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί θα στελεχώνουν κάθε Γραφείο Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (ΓΕΑΣ) των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΕΕΚ).

Ψυχολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί θα στελεχώνουν κάθε ΓΕΑΣ των ΚΕΕΚ

Ψυχολόγοι, Κοινωνικοί Λειτουργοί και Συντονιστές Σύμβουλοι προβλέπεται να στελεχώνουν κάθε Γραφείο Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (ΓΕΑΣ) των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΕΕΚ), σύμφωνα με διάταξη του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: “Ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης“, το οποίο έχει εισαχθεί για συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή.

Οι Ψυχολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί κάθε Γραφείου Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (ΓΕΑΣ), θα παρέχουν ψυχοκοινωνική υποστήριξη, ενημέρωση και συμβουλευτική καθοδήγηση σε όσους φοιτούν σε δομές των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΕΕΚ) και θα απασχολούνται ένας (1) Ψυχολόγος και ένας (1) Κοινωνικός Λειτουργός για κάθε διακόσιους (200) μαθητές, μαθητευομένους και καταρτιζομένους, ενώ ένας (1) Συντονιστής Σύμβουλος θα απασχολείται για κάθε εκατόν πενήντα (150) μαθητές, μαθητευομένους και καταρτιζόμενους.

Αμοιβή Συντονιστών Συμβούλων, Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, καθορίζεται το ύψος της αμοιβής των Συντονιστών Συμβούλων, των Ψυχολόγων και των Κοινωνικών Λειτουργών που απασχολούνται στα Γραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (ΓΕΑΣ) που λειτουργούν σε ΚΕΕΚ.

Σύμφωνα με διατάξεις του νομοσχεδίου:

A. Τα ΚΕΕΚ αποτελούν υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. & Δ.Β.Μ.).  Για την ίδρυση ΚΕΕΚ απαιτούνται: α) Υποχρεωτικά, μία (1) δομή επαγγελματικής εκπαίδευσης (Πρότυπο Επαγγελματικό Λύκειο ΠΕΠΑΛ, ή Επαγγελματικό Λύκειο – ΕΠΑΛ), και ένα (1) Εργαστηριακό Κέντρο (ΕΚ)., και β) τουλάχιστον μία (1) εκ των ακολούθων δομών: Επαγγελματική Σχολή Κατάρτισης (ΕΣΚ)και Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ). Επιπλέον, στα ΚΕΕΚ δύναται να παρέχεται το Μεταλυκειακό Έτος-Τάξη Μαθητείας των άρθρων 35 έως 41, το οποίο εντάσσεται στο Επίπεδο πέντε (5) του Ε.Π.Π..

B. Σε κάθε Κέντρο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΕΕΚ) λειτουργεί Γραφείο Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (ΓΕΑΣ), το οποίο έχει ως αποστολή την παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικής υποστήριξης σε μαθητές, μαθητευόμενους και καταρτιζόμενους που φοιτούν στις δομές του ΚΕΕΚ, καθώς και την ενεργό προώθηση συνεργειών με φορείς, σε κλαδικό, τοπικό και περιφερειακό επίπεδο για τις προοπτικές ένταξης στην αγορά εργασίας.

Τα ΓΕΑΣ των Κ.Ε.Ε.Κ. στελεχώνονται με:

α) Συντονιστές Συμβούλους. Σε κάθε Γ.Ε.Α.Σ. του Κ.Ε.Ε.Κ. απασχολείται ένας (1) Συντονιστής Σύμβουλος για κάθε εκατόν πενήντα (150) μαθητές, μαθητευομένους και καταρτιζόμενους. Για τους όρους και τις προϋποθέσεις πρόσληψης, τα απαιτούμενα προσόντα, τη διαδικασία και τα ειδικότερα θέματα επιλογής τους, τα καθήκοντα που ασκούν και τη χρονική διάρκεια απασχόλησής τους, εφαρμόζεται η υπό στοιχεία Κ5/159637/22.12.2022 απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (Β΄ 6879), όπως εκάστοτε ισχύει, τηρουμένου του άρθρου 51 του ν. 4622/2019 (Α΄ 133), περί ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής του ανωτέρω άρθρου.

β) Ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, οι οποίοι παρέχουν ψυχοκοινωνική υποστήριξη, ενημέρωση και συμβουλευτική καθοδήγηση σε όσους φοιτούν σε δομές του Κ.Ε.Ε.Κ.. Σε κάθε Γ.Ε.Α.Σ. του Κ.Ε.Ε.Κ. απασχολούνται ένας (1) ψυχολόγος και ένας (1) κοινωνικός λειτουργός για κάθε διακόσιους (200) μαθητές, μαθητευομένους και καταρτιζομένους.

____________________________

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει 40 άρθρα και 9 Κεφάλαια τα εξής:

  1. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
  2. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΧΟΛΕΣ ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ –ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4763/2020
  3. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΚΕΝΤΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΣΤ1 ΣΤΟΝ Ν. 4763/2020
  4. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΡΘΡΩΝ 17Β, 18, 19 ΚΑΙ 21 Ν. 4763/2020
  5. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΣΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΑ ΚΕΝΤΡΑ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν.4186/2013
  6. ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΔΟΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ – ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΡΘΡΩΝ 5, 6, 8, 11 ΚΑΙ 15 Ν. 4763/2020
  7. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ
  8. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
  9. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ

Δείτε το νομοσχέδιο ΕΔΩ

Δείτε την Αιτιολογική Εκθεση ΕΔΩ

_________________________________

Σύμφωνα με τον Υπουργό ΠΑΙΘΑ Κ. Πιερρακάκη με το εν λόγω σχέδιο νόμου επιχειρείται:

α) η αναβάθμιση περαιτέρω της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και η ενίσχυση της συνεργασίας ανάμεσα στην επαγγελματική εκπαίδευση και στην επαγγελματική κατάρτιση και παράλληλα η προώθηση συνεργειών μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (Ε.Π.Π.).,

β) η ίδρυση των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) με στόχο την σύζευξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με την αγορά εργασίας, καθώς και με τις ανάγκες και την ιδιαίτερη φυσιογνωμία της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας, μέσω της βέλτιστης αξιοποίησης της διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας, και

γ) η μετονομασία των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.), με στόχο την ποιοτική αναβάθμισή τους, αλλά και τη διεύρυνση του πεδίου παρέμβασής τους. Οι Σ.Α.Ε.Κ. αναδιαρθρώνονται για να διαδραματίσουν αναβαθμισμένο ρόλο στην ενεργό διασύνδεση των καταρτιζόμενων και των αποφοίτων τους με την αγορά εργασίας σε τοπικό, περιφερειακό και κλαδικό επίπεδο, με ιδιαίτερη μέριμνα για τη διευκόλυνση της πρόσβασης σε υπηρεσίες ποιοτικής επαγγελματικής κατάρτισης των ατόμων με αναπηρία.

δ) η ενίσχυση του περιφερειακού σκέλους της διακυβέρνησης του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, μέσω συγκεκριμένων βελτιώσεων και προσαρμογών του τρόπου λειτουργίας των Συμβουλίων Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.),

ε) η μεταφορά στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) των καλών πρακτικών που έχουν εφαρμοστεί πιλοτικά, από την ίδρυσή τους, στα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (Π.ΕΠΑ.Λ.), καθώς και, συνολικά, ο εκσυγχρονισμός της λειτουργίας της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Επικράτεια.

Η Διαβούλευση

Με 621 σχόλια επί των 34 άρθρων του, έληξε η δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ» – Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

Δείτε επίσης

ΟΛΤΕΕ για νομοσχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης: Η ανάγκη για ουσιαστικό διάλογο είναι επιτακτική 

Πιερρακάκης για μεταρρύθμιση ΑΕΙ: Εθνικό συμφέρον να πραγματοποιηθεί με λογική συναίνεσης

Πιερρακάκης-εκπαίδευση 2024: Μεγάλες τομές σε όλες τις βαθμίδες-3 πυλώνες παρεμβάσεων 

Εκθεση Συνηγόρου του Πολίτη: Σοβαρά προσκόμματα στην εκπαιδευτική συμπερίληψη-Πόρισμα χωρίς ανταπόκριση

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση