Τρίτη, 25 Μαρτίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πτυχιούχοι καλλιτεχνικών σπουδών: Απόφοιτοι Λυκείου κατά το ΑΣΕΠ-Ερώτηση στη Βουλή από το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πτυχιούχοι καλλιτεχνικών σπουδών: Απόφοιτοι Λυκείου κατά το ΑΣΕΠ-Ερώτηση στη Βουλή από το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής-Να τροποποιηθεί το Προεδρικό Διάταγμα 85/2022 ζητούν οι Βουλευτές Χαρά Κεφαλίδου, Δημήτρης Κωνσταντόπουλος και Νάντια Γιαννακοπούλου.

Πτυχιούχοι καλλιτεχνικών σπουδών

Ερώτηση με θέμα: “Απόφοιτοι Λυκείου κατά τον ΑΣΕΠ οι πτυχιούχοι καλλιτεχνικών σπουδών”, κατέθεσε η κα Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Δράμας και υπεύθυνη Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων, μαζί με τους Βουλευτές της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, κο Δημήτρη Κωνσταντόπουλο και κα Νάντια Γιαννακοπούλου, προς τους Υπουργούς Πολιτισμού και Αθλητισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Εσωτερικών, στην οποία οι Βουλευτές ομιλούν για κατάφωρη αδικία που προκαλείται από το Προεδρικό Διάταγμα 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), σε βάρος των ανθρώπων των παραστατικών τεχνών, οι οποίοι αντιμετωπίζονται με τρόπο απαράδεκτο ως απόφοιτοι Λυκείου.

Όπως επισημαίνουν οι ερωτώντες Βουλευτές:

Με το παρόν διάταγμα προκαλείται η βάναυση υποβάθμιση των καλλιτεχνικών σπουδών, εξισώνοντας τα διπλώματα αυτά με απολυτήρια λυκείου και αντιμετωπίζοντας τους κατόχους αυτών ως απλούς απόφοιτους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η αντιμετώπιση αυτή συνεπάγεται βεβαίως και οικονομική ζημία για τα παραπάνω πρόσωπα.”.

Τονίζουν δε ότι:

Από το προεδρικό αυτό διάταγμα, υποτιμάται η πολιτιστική και πολιτισμική παράδοση της χώρας, υπονομεύοντας το καλλιτεχνικό μέλλον και περιθωριοποιούνται οι εκπρόσωποι αυτών.

Την τελευταία δεκαετία το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής έχει ζητήσει τόσο από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ όσο και από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, την αναβάθμιση των πτυχίων των αποφοίτων των παραστατικών τεχνών και την ισοτιμία τους με τα πτυχία των ΑΕΙ. Ωστόσο, η άρνηση των Κυβερνήσεων αυτών να θωρακίσουν και να αναγνωρίσουν την καλλιτεχνική εκπαίδευση, σε συνδυασμό με την απουσία συλλογικών συμβάσεων εργασίας στον κλάδο, μας οδήγησε σε αυτό το κατάφωρα άδικο Προεδρικό Διάταγμα.”.

Ακολουθεί η Ερώτηση

Αθήνα, 23 Δεκεμβρίου 2022

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ :  Τους Υπουργούς α) Πολιτισμού και Αθλητισμού, β) Παιδείας και Θρησκευμάτων, γ) Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, και δ) Εσωτερικών.

ΘΕΜΑ: “Απόφοιτοι Λυκείου κατά τον ΑΣΕΠ οι πτυχιούχοι καλλιτεχνικών σπουδών”.

Κύριοι Υπουργοί,

Με το Προεδρικό Διάταγμα 85/2022 – ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022 καθορίζονται τα προσόντα διορισμού σε φορείς του Δημοσίου (Προσοντολόγιο-Κλαδολόγιο). Σκοπός του παρόντος διατάγματος είναι η ενιαία ρύθμιση του ζητήματος του προσοντολογίου και κλαδολογίου των φορέων του Δημοσίου Τομέα που υπάγονται στην παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 4765/2021 κατ΄εφαρμογή της διαδικασίας πλήρωσης θέσεων μέσω ΑΣΕΠ.

Τούτο δε, επιχειρείται με τον ορισμό ενιαία για τους φορείς του Δημόσιου Τομέα των κατηγοριών, των κλάδων, των ειδικοτήτων και των τυπικών προσόντων διορισμού ή πρόσληψης σε θέσεις κάθε κλάδου και ειδικότητας του μόνιμου ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου προσωπικού τους.

Οι κάτοχοι πτυχίων δραματικής σχολής αναγνωρισμένης από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, τουλάχιστον τριετούς μεταλυκειακής φοίτησης της ημεδαπής, πτυχίου εκ του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και του Εθνικού Θεάτρου, κατά το ως άνω διάταγμα κατατάσσονται με την ειδικότητα ΔΕ Ηθοποιών και ΔΕ Θεάτρου στον κλάδο ΔΕ καλλιτεχνικών επαγγελμάτων. Αντίστοιχη αντιμετώπιση έχουν και έτεροι πτυχιούχοι άλλων μορφών καλλιτεχνικής εκπαίδευσης από το χώρο του θεάτρου, του χορού, της μουσικής και του κινηματογράφου όπου άπαντες πλέον κατατάσσονται στην κατηγορία ΔΕ (δευτεροβάθμια εκπαίδευση).

Με το παρόν διάταγμα προκαλείται η βάναυση υποβάθμιση των καλλιτεχνικών σπουδών, εξισώνοντας τα διπλώματα αυτά με απολυτήρια λυκείου και αντιμετωπίζοντας τους κατόχους αυτών ως απλούς απόφοιτους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η αντιμετώπιση αυτή συνεπάγεται βεβαίως και οικονομική ζημία για τα παραπάνω πρόσωπα, καθώς κατατασσόμενοι στην κατηγορία ΔΕ του ενιαίου μισθολογίου λαμβάνουν χαμηλότερες αποδοχές εκ του εύλογα αναμενόμενου βάσει των προσόντων και των ικανοτήτων τους. Από το προεδρικό αυτό διάταγμα, υποτιμάται η πολιτιστική και πολιτισμική παράδοση της χώρας, υπονομεύοντας το καλλιτεχνικό μέλλον και περιθωριοποιούνται οι εκπρόσωποι αυτών. Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει τεράστια αναστάτωση στον ευρύτερο καλλιτεχνικό χώρο.

Σημειώνουμε ότι κατά την τελευταία δεκαετία το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής έχει ζητήσει τόσο από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ όσο και από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, την αναβάθμιση των πτυχίων των αποφοίτων των παραστατικών τεχνών και την ισοτιμία τους με τα πτυχία των ΑΕΙ. Ωστόσο, η άρνηση των Κυβερνήσεων αυτών να θωρακίσουν και να αναγνωρίσουν την καλλιτεχνική εκπαίδευση, σε συνδυασμό με την απουσία συλλογικών συμβάσεων εργασίας στον κλάδο, μας οδήγησε σε αυτό το κατάφωρα άδικο Προεδρικό Διάταγμα.

Κατόπιν τούτων, ερωτάσθε κ. Υπουργοί :

  • Προτίθεστε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες για να ανακληθεί/τροποποιηθεί το Προεδρικό Διάταγμα 85/2022 ώστε να αποκατασταθεί η κατάφωρη αδικία σε βάρος των ανθρώπων των παραστατικών τεχνών οι οποίοι αντιμετωπίζονται με τρόπο απαράδεκτο ως απόφοιτοι Λυκείου;
  • Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για την αναγνώριση και αναβάθμιση των πτυχίων των καλλιτεχνικών σχολών ως ισότιμων με αυτών των ΑΕΙ;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

 Δείτε σχετικά

Διορισμοί στο Δημόσιο: Καθορισμός προσόντων-Το νέο Προσοντολόγιο/Κλαδολόγιο σε ΦΕΚ 

 Δείτε επίσης

Νόμος 4765/2021-Σύστημα προσλήψεων δημοσίου-ενίσχυση ΑΣΕΠ | ΦΕΚ 

ΑΣΕΠ-Μητρώο: Πότε διαγράφονται τα στοιχεία και τα δικαιολογητικά των συμμετεχόντων στις διαδικασίες 

ΟΛΜΕ: Τι είπε ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΑΙΘ Α. Κόπτσης για τις μονιμοποιήσεις και για νέες προσλήψεις το νέο έτος

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply