“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ρομποτική για μαθητές με αυτισμό: Σε 12 Δημοτικά στον Βόλο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Ρομποτική για μαθητές με αυτισμό σε 12 Δημοτικά στον Βόλο: Η αξιοποίηση της εκπαιδευτικής ρομποτικής μπορεί να ενισχύσει τις κοινωνικές δεξιότητες παιδιών με αυτισμό.

Ρομποτική για μαθητές με αυτισμό

Διαβάζουμε στην καθημερινή εφημερίδα της Μαγνησίας Ταχυδρόμος:
Η αξιοποίηση της εκπαιδευτικής ρομποτικής μπορεί να ενισχύσει τις κοινωνικές δεξιότητες παιδιών με αυτισμό διαπιστώνει η εκπαιδευτικός δημοτικής εκπαίδευσης και υποψήφια διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, κ. Θεοδώρα Παπάζογλου, η οποία εφάρμοσε πρωτοποριακό πρόγραμμα σε δημοτικά σχολεία του Βόλου γενικής παιδείας στα οποία φοιτούν και μαθητές με αυτισμό.
Τα παιδιά με αυτισμό που φαίνεται να έχουν κλίση στις νέες τεχνολογίες έδειξαν ιδιαίτερη αυτοπεποίθηση συμμετέχοντας με ίσους όρους με τους συμμαθητές τους στην κατασκευή ρομποτικών ανεμόμυλων και αγωνιστικών αυτοκινήτων.
Στο πλαίσιο της διδακτορικής της διατριβής με επιβλέπων καθηγητή τον κ. Χαράλαμπο Καραγιαννίδη, η κ. Παπάζογλου εφάρμοσε σε συνολικά 12 δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης του Βόλου, πρόγραμμα εκπαιδευτικής ρομποτικής με στόχο να καταδειχθεί η ενίσχυση των κοινωνικών κυρίως δεξιοτήτων των παιδιών με αυτισμό.
Σύμφωνα με την κ. Παπάζουγλου το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο σε όλες τις τάξεις του δημοτικού σχολείου. «Επιχείρησα να αξιοποιήσω μία νέα τεχνολογία, τη ρομποτική, μέσα από την οποία μπορούν να διδαχθούν βασικές έννοιες ρομποτικής και προγραμματισμού που είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στα παιδιά και αρέσουν, και επιπλέον να ενισχυθεί η κοινωνική συμμετοχή.
Τα παιδιά με αυτισμό έχουν κάποιες δυσκολίες στο κοινωνικό κομμάτι και μέσα από τέτοια προγράμματα μπορούν να ενισχυθούν», σημείωσε η κ. Παπάζογλου.

Κατασκεύασαν ανεμόμυλους και οχήματα

Στο πλαίσιο του προγράμματος μαθητές συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν τα δικά τους ρομποτάκια.
Στην αρχή δημιούργησαν κατασκευή από τη φαντασία τους. Τους ζητήθηκε να κάνουν έναν ανεμόμυλο με τουβλάκια lego που να διαθέτει κινητήρες και αισθητήρες και στη συνέχεια τον έθεσαν σε λειτουργία μέσα από λογισμικό από το οποίο του έδιναν την εντολή να γυρίζει.
Σε δεύτερη φάση κατασκεύασαν ένα ρομποτικό όχημα, ένα αυτοκινητάκι, το οποίο προγραμμάτισαν και με αυτό συμμετείχαν σε αγώνες ταχύτητας.
«Το τελευταίο άρεσε πολύ στους μαθητές καθώς συνδύασε τον συναγωνισμό και το παιχνίδι», αναφέρει η κ. Παπάζογλου.

Θετική βελτίωση των μαθητών με αυτισμό

Τα αποτελέσματα του εκπαιδευτικού προγράμματος έδειξαν όπως ανέφερε η κ. Παπάζογλου θετική βελτίωση του κοινωνικού status των μαθητών με αυτισμό μέσα στην τάξη.
«Λάβαμε θετικά μηνύματα όταν παιδιά με αυτισμό ασχολούνταν σε τέτοια προγράμματα. Εμείς αξιοποιήσαμε τα lego education, ένα συγκεκριμένο εργαλείο με το οποίο τα παιδιά και κατασκευάζουν τα ρομπότ και τα προγραμματίζουν. Είναι μία παιγνιώδης δραστηριότητα στο πλαίσιο των ομάδων.
Οπότε μέσα στις ομάδες τα παιδιά αλληλεπίδρασαν μεταξύ τους, μαθητές με αυτισμό και χωρίς αυτισμό, και είδαμε ότι σιγά- σιγά βελτιώθηκε η κοινωνική συμμετοχή των μαθητών με αυτισμό, ήταν πιο ενεργοί στην εμπλοκή τους στην όλη διαδικασία», σημειώνει η υποψήφια διδάκτορας.

Η ρομποτική εκπαιδευτικό εργαλείο

«Η ρομποτική μπορεί να αποτελέσει εργαλείο για πολλά διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα», διαπίστωσε η κ. Παπάζογλου η οποία διέκρινε και ενδιαφέρον από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιήσουν τη ρομποτική ως εργαλείο και σε άλλα μαθήματα.
«Αυτό που είδαμε από τα μέχρι τώρα δεδομένα είναι ότι τα παιδιά με αυτισμό έχουν μία τάση, μία κλίση προς τις νέες τεχνολογίες γενικότερα, είτε πρόκειται για χρήση υπολογιστή και λογισμικών είτε τάμπλετ και εφαρμογών και τα τελευταία χρόνια στη ρομποτική.

Οπότε επειδή γενικότερα είναι ένα αντικείμενο στο οποίο έχουν αυτοπεποίθηση, χρησιμοποιούν στο σπίτι συχνά νέες τεχνολογίες, τους φάνηκε ελκυστικό σε σχέση με παραδοσιακού τύπου μάθημα. Αυτό που απαιτείται είναι να έχουν και οι εκπαιδευτικοί στα χέρια τους τα κατάλληλα εργαλεία και τη στήριξη για να μπορέσουν να εφαρμόσουν στην καθημερινή πρακτική αντίστοιχα προγράμματα», καταλήγει η Θεοδώρα Παπάζογλου.

www.taxydromos.gr

___________________

Δείτε

Προγράμματα και Εργαστήρια Τραυλισμού από το Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης

Πανεπιστήμιο Κύπρου: Μεταπτυχιακά και διδακτορικά προγράμματα σπουδών για το τρέχον ακαδημαϊκό έτος

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Μεταπτυχιακές σπουδές στην Αναλυτική των Επιχειρήσεων και Επιστήμη των Δεδομένων

___________________

Δείτε επίσης

Πρόσκληση ένταξης σε Μητρώο για την Αναβάθμιση περιεχομένου σπουδών στη Β/θμια Επαγγελματική Εκπ/ση

Αναβάθμιση ευρυζωνικών συνδέσεων των σχολείων της χώρας

___________________

Πριν φύγετε

Ζαχαράκη στο Star Κεντρικής Ελλάδας: Γ Φάση προσλήψεων-Διορισμοί Γενικής-Που οφείλονται τα κενά

Προϋπολογισμός 2020: Τι προβλέπει για την Παιδεία

Εκπαίδευση: Ο θόρυβος και τα προβλήματα | Αρθρο

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Tελειόφοιτος φοιτητής του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Με τη δημοσιογραφία ασχολείται από το πρώτο έτος του πανεπιστημίου, όταν δημιούργησε την ερασιτεχνική ιστοσελίδα grislands στο πλαίσιο προπτυχιακού μαθήματος, ενώ στη συνέχεια αρθρογραφούσε στην αθλητική ιστοσελίδα Sportscasters, που δημιουργήθηκε από συμφοιτητές για τον ίδιο σκοπό. Το καλοκαίρι του 2019 εργάσθηκε για τρεις μήνες στην δημοσιογραφική ιστοσελίδα The Press Project, στο πλαίσιο της πρακτικής του άσκησης.

Γράψτε μία απάντηση