Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ρυθμίσεις Υπ. Παιδείας: Προσμέτρηση προϋπηρεσίας Εκπαιδευτικών-μακροχρόνιες άδειες-βιομηχανικά διδακτορικά-Επισκέπτες καθηγητές

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ρυθμίσεις Υπ. Παιδείας: Προσμέτρηση προϋπηρεσίας Εκπαιδευτικών-μακροχρόνιες άδειες-βιομηχανικά διδακτορικά-Επισκέπτες καθηγητές–Επισκέπτες ερευνητές.

Νέες νομοθετικές ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων αναμένεται να κατατεθούν στη Βουλή προς ψήφιση αναφορικά με:

Α. Την προσμέτρηση προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών.

B. Την χορήγηση μακροχρόνιων αδειών εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ.

Γ. Ρύθμιση για τα βιομηχανικά διδακτορικά .

Δ. Επισκέπτες καθηγητές – Επισκέπτες ερευνητές.

Η Τροπολογία κατατέθηκε στο υπό ψήφιση στη Βουλή νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής “Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και άλλες διατάξεις”.

Αναλυτικά
A. Σχετικά με την προσμέτρηση προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών: 

Η προϋπηρεσία των προσλαμβανόμενων εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ87.02 – Νοσηλευτικής  που απασχολούνται σε θέσεις κλάδου ΠΕ25 – Νοσηλευτών θα προσμετράται και στον κλάδο ΠΕ25 – Νοσηλευτών κατά την κατάρτιση των πινάκων των ως άνω μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ.

Η προϋπηρεσία των προσλαμβανόμενων εκπαιδευτικών κλάδου ΤΕ01.30 – Βοηθοί Βρεφοκόμων – Παιδοκόμων που απασχολούνται σε θέσεις κλάδου ΔΕ01-ΕΒΠ θα προσμετράται και στον κλάδο ΔΕ01-ΕΒΠ κατά την κατάρτιση των πινάκων των ως άνω μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ.

B. Χορήγηση μακροχρόνιων αδειών εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ

Oι αιτήσεις για τη χορήγηση των μακροχρόνιων αδειών, με ή χωρίς αποδοχές, από τους  εκπαιδευτικούς/μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού-Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΕΠ-ΕΒΠ) της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, υποβάλλονται το αργότερο έως την 31η Μαΐου και η απόφασή χορήγησής τους εκδίδεται το αργότερο έως την 30ή Ιουνίου εκάστου έτους.

Εξαίρεση αποτελεί, μεταξύ άλλων, η περίπτωση κατά την οποία είναι αντικειμενικά αδύνατος ο προγραμματισμός της αιτούμενης άδειας, όπως π.χ. για λόγους υγείας.

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του ΥΠΑΙΘ

η υποβολή αιτήσεων μακροχρόνιων αδειών, με ή χωρίς αποδοχές, από τους  εκπαιδευτικούς/μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού-Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΕΠ-ΕΒΠ) της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με την έναρξη και κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους δημιουργούν δυσκολίες ως προς τη λήψη αποφάσεων σχετικά με τις τοποθετήσεις του εκπαιδευτικού δυναμικού, την κάλυψη των πραγματικών λειτουργικών κενών, καθώς και τον έγκαιρο και ορθολογικό προγραμματισμό των προσλήψεων προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών/μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ.

Με την προτεινόμενη διάταξη διασφαλίζεται πλήρως το δικαίωμα χορήγησης αδειών, δεν επιβαρύνονται υπέρμετρα άλλοι εκπαιδευτικοί/μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ που θα καλούνταν να καλύψουν τυχόν κενά, ενώ παράλληλα αντιμετωπίζεται το ζήτημα του έγκαιρου χρονικού προγραμματισμού της υποβολής αιτήσεων αδειών για τις περιπτώσεις που οι εκπαιδευτικοί και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ γνωρίζουν εκ των προτέρων το λόγο της αιτούμενης άδειας, όπως συμβαίνει για τις άδειες σχετικά με την ανατροφή τέκνων, την ειδική προστασία της οικογένειας και της μητρότητας, τις διευκολύνσεις για οικογενειακούς λόγους και την υπηρεσιακή εκπαίδευση.

Γ. Ρύθμιση για τα βιομηχανικά διδακτορικά

Σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ, με την προτεινόμενη ρύθμιση για τα βιομηχανικά διδακτορικά επιχειρείται η αποτελεσματικότερη διασύνδεση της εκπαίδευσης και της έρευνας με τις ανάγκες του παραγωγικού μετασχηματισμού. Αυτή θα επιτυγχάνεται μέσω της εμπορικής αξιοποίησης των ερευνητικών αποτελεσμάτων που προκύπτουν από την εκπόνηση μιας διδακτορικής διατριβής και της παραγωγής καινοτόμων προϊόντων ή υπηρεσιών.

Αντικείμενο της τριμερούς συνεργασίας μεταξύ Πανεπιστημίου, υποψήφιου διδάκτορα και επιχείρησης είναι η εξεύρεση μιας επιστημονικά πρωτότυπης και τεκμηριωμένης λύσης σε συγκεκριμένα προβλήματα μιας επιχείρησης. Για παράδειγμα, η συνεργασία υποψήφιου διδάκτορα με εταιρεία της βιομηχανίας για την έρευνα σε ζήτημα διαχείρισης αποβλήτων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Δ. Επισκέπτες καθηγητές – Επισκέπτες ερευνητές

Με το άρθρο που αφορά τους Επισκέπτες καθηγητές – Επισκέπτες ερευνητές δρομολογείται η αναβάθμιση του θεσμού των Επισκεπτών Καθηγητών και η εισαγωγή του θεσμού των Επισκεπτών Ερευνητών, μέσω του οποίου παρέχεται η δυνατότητα απασχόλησης στα ΑΕΙ νέου διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού με υψηλά προσόντα, ενισχύοντας αφενός το “brain gain” και συμβάλλοντας αφετέρου στην αναβάθμιση του παραγόμενου εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου των ΑΕΙ.

Δείτε την Τροπολογία ΥΠΑΙΘ 18-4-2022

Δείτε επίσης

Προκήρυξη 3ΕΑ 2022 ΑΣΕΠ: ΦΕΚ-διαδικασία αιτήσεων εκπαιδευτικών EAE Π.Ε-Από 4 έως 23.05.2022

Προκήρυξη 4ΕΑ 2022 ΑΣΕΠ: Το ΦΕΚ με διαδικασία αιτήσεων από 4 έως 23.05.2022 

Προκήρυξη 5ΕΑ 2022 ΑΣΕΠ: Το ΦΕΚ με διαδικασία αιτήσεων από 4 έως 23.05.2022 

Μοριοδότηση προϋπηρεσίας δυσπρόσιτων-τρίμηνων συμβάσεων: Τι προβλέπουν οι Προκηρύξεις ΑΣΕΠ 

Πως κάνουμε εγγραφή στο ΟΠΣΥΔ ως νέοι χρήστες: Η διαδικασία βήμα-βήμα σε video και σε Εγχειρίδιο

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση