Παρασκευή, 7 Μαΐου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σαρηγιάννης για άνοιγμα σχολείων: Σε κίνδυνο η δια ζώσης επαναλειτουργία τους από το άνοιγμα της εστίασης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σαρηγιάννης για άνοιγμα σχολείων: Σε κίνδυνο η δια ζώσης επαναλειτουργία τους από το άνοιγμα της εστίασης που θα καθυστερήσει την αποκλιμάκωση της πανδημίας-Δεν συμβάλλουν τα σχολεία στην επιδημία μόνον όταν έχουμε χαμηλό ιικό φορτίο στην κοινότητα.

Σαρηγιάννης για άνοιγμα σχολείων

Σύμφωνα με τον έως τώρα σχεδιασμό αναφορικά με την σταδιακή άρση των μέτρων για τον περιορισμό της πανδημίας τα Νηπιαγωγεία-Δημοτικά και Γυμνάσια θα επαναλειτουργήσουν διά ζώσης από τη Δευτέρα 10 Μαΐου 2021, με την προϋπόθεση πραγματοποίησης self tests.

Θα ακολουθήσει

η επαναλειτουργία του τουρισμού το Σάββατο 15 Μαΐου και το άνοιγμα των οργανωμένων παραλιών.

Ταυτόχρονα

θα επιτραπούν και οι μετακινήσεις από νομό σε νομό για όλους τους πολίτες και θα μέρα θα καταργηθεί  η υποχρέωση αποστολής SMS για οποιαδήποτε μετακίνηση.

_______________

Σαρηγιάννης για άνοιγμα σχολείων-Προβληματισμοί

Ομως ο Καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ κος Δημοσθένης Σαρηγιάννης έθεσε προβληματισμούς αναφορικά με την δια ζώσης επαναλειτουργία των σχολείων όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα ο κος καθηγητής ανέφερε πως αυτή τίθεται σε κίνδυνο, καθότι η αποκλιμάκωση της πανδημίας μπορεί να καθυστερήσει λόγω του ανοίγματος της εστίασης.

Αύξηση και όχι σταθεροποίηση της επιδημίας

Ο κος Σαρηγιάννης μίλησε για αύξηση και όχι σταθεροποίηση της επιδημίας, λέγοντας χαρακτηριστικά

“Ανοίγοντας την εστίαση νωρίτερα από τις 15 Μαΐου φρενάρουμε την αποκλιμάκωση της επιδημίας, η οποία εξακολουθεί να κινείται σε υψηλά επίπεδα.

Οπότε στις 10 του Μάη που θα ανοίξουν και τα σχολεία, αυτά θα παίξουν μεγαλύτερο ρόλο στην πανδημία. Σε συνδυασμό πάντα με το άνοιγμα του τουρισμού και την εστίαση που θα δουλεύει, έρχεται μια αύξηση και όχι σταθεροποίηση”.

Δεν συμβάλλουν τα σχολεία στην επιδημία μόνον όταν έχουμε χαμηλό ιικό φορτίο στην κοινότητα

Μάλιστα ο κος καθηγητής έθεσε την παράμετρο πως τα σχολεία, ιδίως της Α/θμιας, δεν συμβάλλουν σημαντικά στη αύξηση των κρουσμάτων στην κοινότητα μόνον όταν το ιικό φορτίο στην κοινότητα βρίσκεται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, λέγοντας:

“Όταν ανοίξαμε πέρυσι τον Μάιο τα Δημοτικά δεν υπήρξε επιβάρυνση στην επιδημία και είχαμε πολύ χαμηλά κρούσματα και δεν αυξήθηκαν τα κρούσματα τον Ιούνιο, γιατί είχαμε χαμηλή διασπορά.

Όταν πολλαπλασιάζουμε την επίδραση με χαμηλό συντελεστή διασποράς είναι αλλιώς και διαφορετικά όταν είναι υψηλά οι αριθμοί”.

Η  κατάσταση δεν επιδέχεται επιπλέον πίεση

Από τη στιγμή όμως που βρισκόμαστε σε ένα παρατεταμένο τρίτο κύμα της πανδημίας, με υψηλό ιικό φορτίο και μεγάλη επιβάρυνση στα νοσοκομεία, η  κατάσταση δεν επιδέχεται επιπλέον πίεση και ο κος Σαρηγιάννης τονίζει:

“Τον Νοέμβριο που προσπαθούσαμε να σταματήσουμε το κύμα και κλείναμε τα πάντα εκτός από τα σχολεία δεν κάναμε τίποτα.

Μόλις κλείσαμε τα σχολεία επιπεδώθηκε η καμπύλη. Και τώρα λοιπόν για να ανοίξουμε στις 10 Μαϊου τα σχολεία, δεν θα έπρεπε να μας ενδιαφέρει να ανοίξουμε με όσο το δυνατόν χαμηλότερη διασπορά στην κοινότητα;

Ώστε αυτός ο πολλαπλασιαστής των σχολείων να είναι όσο το δυνατόν μικρότερος; Προφανώς θα έπρεπε να μας ενδιαφέρει”.

Επιπροσθέτως ο κος Δημοσθένης Σαρηγιάννης τόνισε
Το άθροισμα των ανοιγμάτων θα δώσει σίγουρα μια αυξητική τάση

“Θα ήταν καλό να μην κάνουμε ανοίγματα νωρίτερα από το άνοιγμα των σχολείων. Θα έπρεπε να φτάσουμε στις 10 του Μάη με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αποκλιμάκωση, οπότε μετά όταν ανοίξουμε τα σχολεία, αυτά να παίξουν αναλογικά μικρότερο ρόλο.

Και μετά από 4 μέρες ανοίγουμε και την εστίαση, στις 14. Το άθροισμα αυτών των ανοιγμάτων θα δώσει σίγουρα μια αυξητική τάση, η οποία όμως επειδή θα είχαμε ήδη ορμή στην αποκλιμάκωση, δεν θα είχαμε ξανά αύξηση, αλλά σταθεροποίηση.

Θα άρχιζαν μετά και οι έλεγχοι με τα self test, οπότε αυτή η σταθεροποίηση θα γινόταν αποκλιμάκωση και με τη βοήθεια του καιρού”.

Φόβος για δεύτερη κορυφή του τρίτου κύματος

“Φοβάμαι μια δεύτερη κορυφή του τρίτου κύματος, παρόμοια με την πρώτη στις 7 Απριλίου. Μπορεί να φτάσει δηλαδή στα 3.100 κρούσματα, σε εβδομαδιαίο κυλιόμενο μέσο όρο κρουσμάτων.

Και σ’ αυτή την περίπτωση το θέμα είναι, ότι η αποκλιμάκωση θα πάει γύρω στα μέσα Ιουλίου κι αυτό καταστρέφει το καλοκαίρι”.

Με πληροφορίες από iatropedia.gr

Δείτε επίσης

Για ποιους λόγους ανοίγουν τα σχολεία 10 Μαΐου: Τα τρία δεδομένα
Εμβόλιο κορονοϊού 12-15 ετών: Ξεκίνησε η εξέταση για την ασφάλεια του εμβολίου των Pfizer/BioNTech
Κεραμέως-Απαντήσεις: Τέθηκε θέμα επανάληψης της χρονιάς;-Ανοιγμα σχολείων νωρίτερα;-Εμβολιασμός μαθητών;
Ποσοστά εμβολιαστικής κάλυψης ανά ηλικιακή ομάδα: Η σημερινή εικόνα

Πριν φύγετε

Προγραμματισμός διάθεσης self test: Ημερομηνίες για Δημόσιο-εκπαιδευτικούς-μαθητές-κληρικούς
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση