Δευτέρα, 13 Ιανουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΣΑΤΕΑ για μόνιμους διορισμούς-Iδρυση Τμημ. Ενταξης-Αλλαγή όρου “Παράλληλη Στήριξη” σε “Συντονιστή Συνεκπαίδευσης”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΣΑΤΕΑ για μόνιμους διορισμούς-Iδρυση Τμημάτων Ενταξης-Αλλαγή όρου “Παράλληλη Στήριξη” σε “Συντονιστή Συνεκπαίδευσης” – Επιστολή στο Υπουργείο Παιδείας.

ΣΑΤΕΑ για μόνιμους διορισμούς

Επιστολή στο ΥΠΑΙΘΑ απέστειλε ο ΣΑΤΕΑ με την οποία ζητά να πληροφορηθεί εάν θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή σε όλες τις δομές της και τον αριθμό των ΠΕ 61/71 ειδικοτήτων που πρόκειται να μονιμοποιηθούν, την τροποποίηση του όρου “Παράλληλη Στήριξη” σε “Συντονιστή Συνεκπαίδευσης”,  προτείνουν νέο καθηκοντολόγιο του θεσμού αυτού και την απλοποίηση της διαδικασίας ίδρυσης των Τμημάτων Ένταξης.

Ακολουθεί η επιστολή

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Θεσσαλονίκη, 5-7-2024

ΑΠ:17

ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Θέμα: Μόνιμοι διορισμοί και ίδρυση νέων τμημάτων ένταξης

Με μεγάλη μας λύπη διαβάζουμε δημοσιεύματα τις τελευταίες ημέρες περί αλλαγών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση με το νέο νομοσχέδιο που ετοιμάζεται να περιλαμβάνει μείωση έως καθόλου προσλήψεις στις δομές της γενικής αγωγής έως και εξαφάνιση του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης, μη ίδρυση νέων τμημάτων ένταξης, μάλιστα συγχωνεύσεις σχολείων.

Ακόμα, ενημερωνόμαστε πως ενώ θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί σε πολλές ειδικότητες, ο κλάδος της ειδικής αγωγής θα έχει μειωμένους μόνιμους διορισμούς παρά τις μεγάλες ελλείψεις.

Αρχικά, να σας παραθέσουμε την άποψή μας πως υπάρχει ανάγκη απλοποίησης της διαδικασίας ίδρυσης των Τμημάτων Ένταξης. Πολλά σχολεία, ιδίως σε χωριά, δεν έχουν Τμήματα Ένταξης παρότι οι μαθητές έχουν γνωμάτευση για φοίτηση σε αυτό. Με αυτό τον τρόπο μένουν για ολόκληρες χρονιές μαθητές χωρίς υποστήριξη. Η ύπαρξη μίας (1) υπάρχουσας γνωμάτευσης από αρμόδιο διαγνωστικό φορέα πρέπει να αρκεί για την ίδρυση και τη λειτουργία ενός Τ.Ε. Επίσης, στο Δημοτικό Σχολείο προτείνουμε τη διατήρηση του ανώτατου ορίου των 12 μαθητών για κάθε Τμήμα Ένταξης. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα μπορούν να λειτουργούν αποτελεσματικά τα εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα που σχεδιάζονται βάσει των μαθησιακών αναγκών κάθε μαθητή.

Είμαστε οι μόνοι εκπαιδευτικοί που εδώ και 19 χρόνια παραμέναμε αδιόριστοι στις δημόσιες δομές ΕΑΕ και αναπληρώναμε τους εαυτούς μας. Η πρόσφατη προκήρυξη 3ΕΑ/2019 αποτέλεσε το πρώτο βήμα κάλυψης πάγιων και διαρκών αναγκών στις δομές, ικανοποιώντας μερικώς τη στελέχωση των δομών ΕΑΕ με μόνιμο και σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό (κατά προσέγγιση κάλυψη των αναγκών της α’ φάσης αναπληρωτών).

Τα πραγματικά, λειτουργικά κενά εξακολουθούν να υφίστανται σε όλες τις δομές (ΣΜΕΑΕ, Τ.Ε. και Παράλληλη Στήριξη) κάθε σχολική χρονιά λόγω αυξημένων αναγκών του μαθητικού πληθυσμού. Στις αυξημένες ανάγκες της εποχής όπου ο εκπαιδευτικός της τάξης έχει να κάνει με ένα αυξανόμενο αριθμό μαθητών ανά τάξη (αφού έχει φτάσει το όριο μαθητών ανά τάξη στα 25) πώς του ζητάμε να είναι πλήρως καταρτισμένος σε θέματα ειδικής αγωγής δίχως να του παρέχονται συνεχείς δωρεάν επιμορφώσεις από την πολιτεία στα πλαίσια του ωραρίου του και τώρα να πρέπει να τα βγάλει πέρα μόνος του με κάθε μορφής δυσκολίας και μαθησιακής ανάγκης που θα έχει ο κάθε μαθητής;

Στον αντίποδα, έχουμε εργαστεί σε τάξεις που εφαρμόζεται συνδιδασκαλία δύο εκπαιδευτικών και τα αποτελέσματα στη μάθηση όλων είναι εμφανή. Το νέο σχολείο λοιπόν που πρέπει να οραματιζόμαστε πρέπει να τους χωράει όλους και να μπορούν να ανταπεξέλθουν όλοι οι μαθητές με τις δυσκολίες και τις δυνατότητες τους.

Με πρόσφατο έγγραφό μας προς τον Προϊστάμενο Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης κ. Μπουσδούνη (Αριθμό Πρωτοκόλλου 9) και έπειτα από αμοιβαία συζήτηση και κατανόηση για την ανάγκη σταθερού προσωπικού στον πολύπαθο χώρο της Ειδικής Αγωγής εκφράσαμε την ανάγκη ίδρυσης νέων οργανικών θέσεων στη Γενική Αγωγή τροποποιώντας τον όρο Παράλληλη Στήριξη σε Συντονιστή Συνεκπαίδευσης και προτείναμε και το νέο καθηκοντολόγιο του θεσμού αυτού.

Γι’ αυτούς τους λόγους ζητάμε να μάθουμε εάν θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί στην ειδική αγωγή σε όλες τις δομές της και τον αριθμό των ΠΕ 61/71 ειδικοτήτων που πρόκειται να μονιμοποιηθούν.

Δείτε επίσης

Πιερρακάκης για διορισμούς: Θα έχουμε και τα επόμενα χρόνια όπου θα δοθεί έμφαση στην Πρωτοβάθμια 

Ανακοίνωση μόνιμων διορισμών 2024: 10.000 σε όλες τις ειδικότητες, σε όλες τις βαθμίδες 

Ιδρυση οργανικών θέσεων και Μεταθέσεις: Προδιαγραφόμενη αδικία με μακροχρόνιες συνέπειες 

Νέες οργανικές-διορισμοί: Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την Ακαδημία στη Βουλή-Εν αναμονή Τροπολογίας 

Πριν φύγετε

Καθηκοντολόγια εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ σε Σχολεία-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ-Παράλληλη-Τ.Ε-Δ/ντων-Συμβ. Εκπ/σης-Συλλ. διδ/ντων 

Επιστροφή εισφορών υπέρ ΤΠΔΥ που παρακρατήθηκαν πέραν της 25.11.2022 – Εγγραφο με Υποδείγματα

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply