Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΣΑΤΕΑ για τα τρία ειδικά σχολεία που κινδυνεύουν να κλείσουν λόγω ακαταλληλότητας των κτιρίων τους

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΣΑΤΕΑ για τα τρία ειδικά σχολεία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας που κινδυνεύουν να κλείσουν λόγω ακαταλληλότητας των κτηριακών τους εγκαταστάσεων.

ΣΑΤΕΑ για τα τρία ειδικά σχολεία

Ο Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) ζητά με Ανακοίνωσή του, από τον Δήμο Χορτιάτη, το Υπουργείο Παιδείας και την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, να βρουν άμεσα λύση για την μετεγκατάσταση των μαθητών του 2ου ΕΕΕΕΚ Πυλαίας-Χορτιάτη, του Ειδικού Δημοτικού και Νηπιαγωγείου για παιδιά με αυτισμό, σε σύγχρονα και ασφαλή κτίρια, τα οποία θα πρέπει να πληρούν τις κατάλληλες προδιαγραφές για μαθητές με αναπηρία.

Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με Απόφαση του Δημάρχου Πυλαίας-Χορτιάτη κου Καϊτεζίδη, παρατείνεται έως τη Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου 2024 η λειτουργία του 2ου ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη, του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης για παιδιά με αυτισμό και του Ειδικού Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης για Παιδιά με αυτισμό, ώστε σε αυτό το διάστημα των 45 ημερών να ευοδώσουν οι προσπάθειες για την εξεύρεση λύσης, από τη στιγμή που τα κτίρια που στεγάζονται έχουν κριθεί ομόφωνα από όλες τις αρμόδιες επιτροπές ως ακατάλληλα – Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

Ακολουθεί η Ανακοίνωση του ΣΑΤΕΑ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΣΑΤΕΑ)

Θεσσαλονίκη, 05-01-2024

ΘΕΜΑ: Στον αέρα η λειτουργία τριών ειδικών δομών εκπαίδευσης στην περιφέρεια κεντρικής Μακεδονίας

Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι από την Δευτέρα 8/1/2024, οι μαθητές τριών (3) Ειδικών Σχολείων και το αντίστοιχο εκπαιδευτικό προσωπικό δεν θα έχουν σχολεία για να στεγαστούν. Πιο συγκεκριμένα, αναφερόμαστε στο 2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας – Χορτιάτη, στο Ειδικό Δημοτικό και Νηπιαγωγείο για παιδιά με αυτισμό, λόγω ακαταλληλότητας των κτιρίων που στεγάζονται και μη εξεύρεσης του κατάλληλου χώρου για να γίνει η μετεστέγαση των μαθητών.

Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι η ακαταλληλότητα των συγκεκριμένων κτιρίων είναι γνωστή αρκετά χρόνια στους αρμόδιους φορείς, χωρίς ωστόσο να έχουν παρθεί έγκαιρα τα κατάλληλα μέτρα. Ως ΣΑΤΕΑ (Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής) υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα των μαθητών με αναπηρία για ισότιμη πρόσβαση στην σχολική διαδικασία και διεκδικούμε την βελτίωση των συνθηκών της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

Για τον λόγο αυτό διερωτόμαστε ως σύλλογος, γιατί εν μέσω σχολικής χρονιάς πάρθηκε μια τέτοια απόφαση από τον Δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη, την Περιφερειακή Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας και το Υπουργείο Παιδείας, η οποία θα επηρεάσει αρνητικά την καθημερινότητα των μαθητών και την εκπαιδευτική τους εξέλιξη, μιας και χρειάζονται σταθερό περιβάλλον μάθησης καθως δυσκολεύονται να διαχειριστούν μεγάλες αλλαγές (αντιλαμβανόμαστε όλοι το άγχος ενός αυτιστικού μαθητή που ξαφνικά καλείται όχι μόνο να διαχειριστεί την απότομη αλλαγή κτιριακών εγκαταστάσεων αλλά και προσώπων αναφοράς στην καθημερινή του σχολική ζωή (εκπαιδευτικούς & συμμαθητές).

Επίσης, υπάρχει πρόβλεψη για άμεση μεταστέγαση των μαθητών, αν ναι, τότε που, πότε και με ποιον τρόπο θα γίνει;

Στο σημείο αυτό να τονίσουμε ότι τα Ειδικά Σχολεία των γύρω Δήμων είναι επιβαρυμένα με πολλά παιδιά και δεν υπάρχει ο απαραίτητος χώρος. Επιπλέον, προκύπτει το ερώτημα, τι θα γίνει με τους εκπαιδευτικούς, το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό καθώς και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, που θα πάνε οι συνάδελφοι, θα μετακινηθούν;

Με βάση όλα τα παραπάνω απαιτούμε από τον Δήμο Χορτιάτη, το Υπουργείο Παιδείας και την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, να βρουν άμεσα λύση για την μετεγκατάσταση των μαθητών σε σύγχρονα και ασφαλή κτίρια, τα οποία θα πρέπει να πληρούν τις κατάλληλες προδιαγραφές για μαθητές με αναπηρία.

Με εκτίμηση,

Το Δ.Σ. του ΣΑΤΕΑ

Δείτε σχετικά

Κλείνουν 3 ειδικά σχολεία: Καταγγελία από τον ΣΕΕΠΕΑ Κεντρικής Μακεδονίας 

Πριν φύγετε

Πιερρακάκης για εγκύκλιο απουσιών μαθητών-ενδοσχολική βία-νομοσχέδια Τριτοβάθμιας και Επαγ/κής Εκπ/σης

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση