Τρίτη, 27 Φεβρουαρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΣΑΤΕΑ: Καλεί τον Ευρωβουλευτή Κυμπουρόπουλο να ανακαλέσει τις προτάσεις για την Παράλληλη Στήριξη

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΣΑΤΕΑ: Καλεί τον Ευρωβουλευτή Κυμπουρόπουλο να ανακαλέσει τις προτάσεις για την Παράλληλη Στήριξη προς την Υφυπουργό ΠΑΙΘ Ζ. Μακρή-Καταθέτει δε αντιπροτάσεις για τον θεσμό.

Με επιστολή του ο Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) καλεί τον Ευρωβουλευτή κο Σ. Κυμπουρόπουλο να ανακαλέσει τις προτάσεις που κατέθεσε στην Υφυπουργό ΠΑΙΘ κα Ζέττα Μακρή για την Παράλληλη Στήριξη, κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε μαζί της.

Συγκεκριμένα ο κος Κυμπουρόπουλος πρότεινε

“να δοθεί στους γονείς η δυνατότητα υπόδειξης συγκεκριμένου ατόμου προς στο σχολείο, στις περιπτώσεις που έχουν ήδη βρειώστε έτσι να αποφεύγεται η ύπαρξη κενών μετά την ειδική πρόσκληση, καθώς συνήθως ακόμη και τότε οι θέσεις δεν καλύπτονται”.

Ο ΣΑΤΕΑ επιχειρηματολογώντας κατά της πρότασης αυτής αναφέρει μεταξύ άλλων πως:

“Ο γονέας ή κηδεμόνας θα πρέπει να αναζητά την/τον εκπαιδευτικό που θα υποστηρίζει το παιδί του, αναπτύσσοντας με αυτόν τον τρόπο ένα πελατειακό σύστημα που ως πρωταρχικός στόχος θα είναι το οικονομικό κέρδος και όχι το παιδαγωγικό όφελος των μαθητών.

Παράλληλα, είναι ένας τρόπος να καταστρατηγηθούν για μία ακόμη φορά οι πίνακες των αναπληρωτών, τους οποίους απαρτίζουν κατάλληλα εκπαιδευμένοι συνάδελφοι”.

Επιπροσθέτως ο ΣΑΤΕΑ καταθέτει προτάσεις επί του θέματος αναφέροντας μεταξύ άλλων πως:

“οι προτάσεις του κ. Κυμπουρόπουλου μπορούν να αποτελέσουν τροχοπέδη στην ισότιμη εκπαίδευση των μαθητών μας, ενώ υπάρχουν άλλες οι οποίες μπορούν να τους βοηθήσουν ουσιαστικά. Πιο συγκεκριμένα, θα μπορούσε να προτείνει τη θεσμοθέτηση οργανικών θέσεων και μονιμοποίηση των αναπληρωτών της Παράλληλης Στήριξης”.

Δείτε την επιστολή
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΣΑΤΕΑ)

Θεσσαλονίκη, 20-02-2022

ΘΕΜΑ: “Σκέψεις και αντιπροτάσεις για την Παράλληλη Στήριξη σχετικά με την ανακοίνωση του κ. Κυμπουρόπουλου”

Την Παρασκευή 18/02 ενημερωθήκαμε από τον Ευρωβουλευτή με το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυμπουρόπουλο, μέσω της σελίδας που διατηρεί στα social media, ότι πραγματοποιήθηκε συνάντηση με την υφυπουργό Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή, με κεντρικό θέμα συζήτησης, αλλαγές που θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν στην Παράλληλη Στήριξη.

Ο κ. Κυμπουρόπουλος πρότεινε να δοθεί

η δυνατότητα στους γονείς των παιδιών που δικαιούνται Παράλληλη Στήριξη, αλλά δεν υποστηρίζονται, να υποδείξουν οι ίδιοι συγκεκριμένο άτομο προς πρόσληψη. Η πρότασή του στηρίχθηκε όπως τονίζει, στο γεγονός ότι υπάρχουν διαρκή κενά τα όποια δεν καλύπτονται εξαιτίας της μη προσέλευσης ή άρνησης της θέσεις από τους εκπαιδευτικούς!

Ο κ. Κυμπουρόπουλος με την πρόταση του αυτή

εντέχνως ρίχνει την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς για τη μη κάλυψη των κενών στην Παράλληλη Στήριξη και όχι στο πραγματικό υπαίτιο της κατάστασης που δεν είναι άλλο από το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με την υφυπουργό Παιδείας, κ. Ζέττα Μακρή,

η μη κάλυψη όλων των κενών είναι διαχρονικό φαινόμενο στο υπουργείο με τις σχολικές χρονιές 2019-2020 η κάλυψη στο τέλος της χρονιάς να φτάνει στο 83,3% και το 2020-2021 στο 85,4% παρουσιάζοντας το ως επιτυχία της κυβέρνησης, συγκρίνοντας τα ποσοστά κάλυψης με τα αντίστοιχα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.

Στην ίδια δήλωση της μάλιστα, η υφυπουργός παραδέχεται ότι με τις δύο πρώτες φάσεις εκπαιδευτικών καλύφθηκε το 63% των αιτήσεων.

Από αυτές λιγότερες από τις μισές κατανέμονται σε έναν μαθητή, ενώ στις περισσότερες των περιπτώσεων οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν 2 ή και 3 μαθητές ταυτοχρόνως, γεγονός που καθιστά πολύ συχνά ανέφικτη την υποστήριξη και την εξέλιξή τους.

Γίνεται λοιπόν αντιληπτό ότι

είναι συνειδητή απόφαση της εκάστοτε κυβέρνησης η υποστελέχωση της Παράλληλης Στήριξης, καθώς, δεν καλύπτει εγκαίρως τα κενά που υπάρχουν, κατακερματίζει τις ώρες υποστήριξης ανά μαθητή, ενώ ένα ποσοστό μαθητών μένει χωρίς υποστήριξη καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Ακόμη η πρόταση του Ευρωβουλευτή για τη περαιτέρω θεσμοθέτηση του ιδιώτη ειδικού βοηθού μπορεί να φέρει δυσεπίλυτα προβλήματα στους ίδιους τους γονείς των μαθητών.

Με τον τρόπο αυτό το Κράτος αποποιείται των ευθυνών του να παρέχει ποιοτική εκπαίδευση στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ο γονέας ή κηδεμόνας θα πρέπει να αναζητά την/τον εκπαιδευτικό

που θα υποστηρίζει το παιδί του, αναπτύσσοντας με αυτόν τον τρόπο ένα πελατειακό σύστημα που ως πρωταρχικός στόχος θα είναι το οικονομικό κέρδος και όχι το παιδαγωγικό όφελος των μαθητών. Παράλληλα, είναι ένας τρόπος να καταστρατηγηθούν για μία ακόμη φορά οι πίνακες των αναπληρωτών, τους οποίους απαρτίζουν κατάλληλα εκπαιδευμένοι συνάδελφοι.

Αντίθετα αυτό που ισχύει σήμερα με τους ιδιώτες ειδικούς βοηθούς, πολλές φορές δεν είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι, σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι εκπαιδευτικοί και ως εκ τούτου δεν μπορούν να υποστηρίξουν κατάλληλα τους μαθητές. Το γεγονός αυτό αποτελεί υποβάθμιση της εκπαιδευτικής παροχής και όχι αναβάθμιση.

Αντίθετα λοιπόν με τις προτάσεις του κ. Κυμπουρόπουλου,

οι οποίες μπορούν να αποτελέσουν τροχοπέδη στην ισότιμη εκπαίδευση των μαθητών μας, υπάρχουν άλλες οι οποίες μπορούν να τους βοηθήσουν ουσιαστικά. Πιο συγκεκριμένα, θα μπορούσε να προτείνει τη θεσμοθέτηση οργανικών θέσεων και μονιμοποίηση των αναπληρωτών της Παράλληλης Στήριξης καθώς όσοι εργάζονται σε αυτό το θεσμό, εργάζονται με το καθεστώς του αναπληρωτή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει η ίδια υφυπουργός οι περιπτώσεις των μαθητών που χρήζουν Παράλληλης Στήριξης συνεχώς και αυξάνονται. Ειδικά στο θεσμό της Παράλληλης Στήριξης η χρηματοδότηση γίνεται διαχρονικά μόνο από πόρους του ΕΣΠΑ.

Με τη μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών και τη χρηματοδότηση τους από τον κρατικό προϋπολογισμό μπορούν να απελευθερωθούν αυτοί οι πόροι, ώστε να εξοπλιστούν οι εκπαιδευτικές μονάδες καταλλήλως, με το εποπτικό και τεχνολογικό εξοπλισμό που απαιτείται.

Ακόμη, όσον αφορά τους πίνακες των αναπληρωτών εκπαιδευτικών,

οι οποίοι θα πρέπει να καλύπτουν έκτακτα κενά, επισημαίνουμε για μία ακόμη φορά ότι αυτοί θα πρέπει να είναι συνεχώς ανοιχτοί και να καταρτίζονται βάσει του βασικού πτυχίου και της προϋπηρεσίας, ώστε να μην αποκλείεται κανένας εκπαιδευτικός από την εργασία.

Παράλληλα, θα μπορούσε να προταθεί και η αύξηση του μισθού των εκπαιδευτικών,

ώστε να αποτελέσει ένα παραπάνω κίνητρο για τον νέο επιστήμονα να εκπαιδευτεί και να εργαστεί σε αυτήν.

Τέλος, θα μπορούσαν να προταθούν καλές πρακτικές και σύγχρονες μέθοδοι συνεκπαίδευσης και συνδιδασκαλίας, βάσει της ελληνικής και διεθνούς πρακτικής και βιβλιογραφίας, για ένα συμπεριληπτικό σχολείο με ισότιμη εκπαίδευση για όλους τους μαθητές.

Η μη κάλυψη ή μη έγκαιρη κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών έστω και ενός μαθητή θα πρέπει να θεωρείται αποτυχία και όχι λόγος για θριαμβολογία.

Βάσει όλων των παραπάνω,

καλούμε τον Ευρωβουλευτή κ. Κυμπουρόπουλο να ανακαλέσει τις προτάσεις που πραγματοποίησε στην κ. Ζέττα Μακρή για την Παράλληλη Στήριξη.

Τον καλούμε να λάβει υπόψιν

τις παραπάνω θέσεις μας και να αναλάβει δράσεις για την πραγματική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου και της δημόσιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, μακριά από κάθε εμπορευματοποίηση των ίδιων των εκπαιδευτικών. Επίσης, για την πραγματική αναβάθμιση της παρεχόμενης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, προτείνουμε στο Υπουργείο να πραγματοποιήσει συναντήσεις με τους επιστημονικούς συλλόγους των εκπαιδευτικών που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο χώρο, φορείς και συλλόγους των ίδιων των αναπήρων, αλλά και των γονέων.

Τέλος, καλούμε τη ΔΟΕ

να πάρει θέση για τις συγκεκριμένες δηλώσεις που το μόνο αποτέλεσμα τους μπορεί να είναι η υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου, αλλά και να αναλάβει δράσεις, ώστε οι προτάσεις αυτές να μην πραγματοποιηθούν και με τον τρόπο αυτό να προστατευτούν τα δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών.

Με εκτίμηση,

Το Δ.Σ. του ΣΑΤΕΑ

Δείτε σχετικά

Προτάσεις για αλλαγές στην Παράλληλη Στήριξη: Συνάντηση Ευρωβουλευτή Σ. Κυμπουρόπουλου με Υφυπουργό ΠΑΙΘ Ζ. Μακρή

Δείτε επίσης

Συνάντηση ΠΟΣΕΕΠΕΑ με Διευθυντή Ειδικής Αγωγής: Τι συζητήθηκε για διορισμούς-Πίνακες ειδικής-Επιμορφώσεις-Θέματα ΕΕΠ-ΕΒΠ 

Διαδικασίες Υπουργείου Παιδείας για παιδιά που δεν πάνε σχολείο και αγνοούνται-Τι είπε ο Γ.Γ. Α. Κόπτσης 

Η νέα διαδικασία έγκρισης εκπαιδευτικών προγραμμάτων από το ΙΕΠ: Τι ανακοινώθηκε στη Βουλή 

Νόμος 4887/2022-voucher εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις Υπουργείου Παιδείας σε ΦΕΚ 

Επιμόρφωση-Εργαστήρια Δεξιοτήτων 4η περίοδος: Αιτήσεις από τη Δευτέρα 07 έως Δευτέρα 28.02.2022 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση