Παρασκευή, 7 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΣΑΤΕΑ-Κολέγια: Αναφορικά με την ισότιμη αναγνώριση πτυχίων ΕΑΕ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΣΑΤΕΑ-Κολέγια: Αναφορικά με την ισότιμη αναγνώριση πτυχίων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης που αποκτήθηκαν από κολέγια στην Ελλάδα – Ανακοίνωση.

ΣΑΤΕΑ-Κολέγια

Αναφορικά με την ισότιμη αναγνώριση των πτυχίων ελληνικών κολεγίων που προέρχονται από ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια και το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής (ΠΤΕΑ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας είναι το περιεχόμενο Ανακοίνωσης του Συλλόγου Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ).

Ο ΣΑΤΕΑ στηρίζει την απόφαση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, σύμφωνα με την οποία οι ρυθμίσεις που έχει ορίσει το ΑΤΕΕΝ υποβαθμίζουν τους ελληνικούς τίτλους σπουδών και την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων και επίσης τα ελληνικά Πανεπιστήμια είναι αναρμόδια να πιστοποιήσουν τα επαγγελματικά δικαιώματα που προκύπτουν από πτυχία που δεν απονεμήθηκαν από τα ίδια.

Το τριετές Πρόγραμμα Σπουδών των κολλεγίων, σύμφωνα με τον ΣΑΤΕΑ, δεν θα έπρεπε σε καμία περίπτωση να προσφέρει τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με αποφοίτους τμημάτων τετραετούς φοίτησης των οποίων τα Προγράμματα Σπουδών αξιολογούνται και εξελίσσονται διαρκώς.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση του ΣΑΤΕΑ

ΘΕΜΑ:    «Ισότιμη    αναγνώριση   πτυχίων    Ειδικής    Αγωγής   και    Εκπαίδευσης    που αποκτήθηκαν από κολέγια στην Ελλάδα»

 Ύστερα από επικοινωνία με το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής (ΠΤΕΑ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ενημερωθήκαμε για τη νέα κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σχετικά με την ισότιμη αναγνώριση των πτυχίων ελληνικών κολεγίων που προέρχονται από ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια. Για να πραγματοποιηθεί αυτό και να ακολουθήσει η Ελλάδα την Ευρωπαϊκή οδηγία για ισότιμη αναγνώριση των τίτλων σπουδών και ισότιμη πρόσβαση και επαγγελματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα, ίδρυσε με το αρ. 168 του Ν.4635/2019 «Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 167 Α’, 30-10-2019) το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (Α.Τ.Ε.Ε.Ν.) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ).

Στο ΑΤΕΕΝ οι απόφοιτοι των κολεγίων καταθέτουν αίτηση για αναγνώριση του τίτλου σπουδών τους με το αντίστοιχο παράβολο και από εκεί οδηγούνται στα αντίστοιχα Πανεπιστημιακά Τμήματα τα οποία είναι υποχρεωμένα να τους εντάξουν σε διαθέσιμη εξεταστική περίοδο για να αξιολογηθούν. Την παραπάνω διαδικασία την εποπτεύει ο Πρόεδρος του Τμήματος. Όσον αφορά τους αποφοίτους των κολλεγίων με κατεύθυνση την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), αυτοί κατευθύνονται από το ΑΤΕΕΝ να απευθυνθούν στο ΠΤΕΑ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι το ΠΤΕΑ δίνει πτυχίο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής με οδηγό σπουδών περίπου 60 μαθημάτων και οι απόφοιτοι που έρχονται να εξεταστούν, έχουν πτυχίο με αριθμό μαθημάτων περίπου 11! Πέραν αυτού, τα μαθήματα στα οποία οφείλουν να εξεταστούν οι απόφοιτοι των κολεγίων είναι μόνο 3 και αφορούν τα Μαθηματικά, τη Φυσική και τον Γραπτό Λόγο. Εδώ δημιουργούνται τα εξής ερωτήματα:

  • Πώς αυτά τα τρία μαθήματα κρίνουν ότι κάποιος είναι κάτοχος πτυχίου ΕΑΕ στην Ελλάδα;
  • Αφού η εξέταση γίνεται σε αυτά τα τρία μαθήματα, γιατί δεν γίνεται σε οποιοδήποτε Πανεπιστημιακό Τμήμα που έχει στον οδηγό σπουδών του αυτά τα τρία μαθήματα;
  • Πώς ένα Πανεπιστημιακό Τμήμα κρίνει με μία εξέταση τριών μαθημάτων ότι κάποιος είναι κάτοχος πτυχίου από άλλο τμήμα και ιδιαιτέρως του εξωτερικού;
  • Πώς υφίσταται ισοτιμία όταν παρατηρείται τέτοια μεγάλη απόκλιση στον αριθμό των υποχρεωτικών μαθημάτων;

Γίνεται κατανοητό ότι το ΥΠΑΙΘ δεν έχει λάβει υπόψη τα απαραίτητα στοιχεία που οφείλουν να υπάρχουν σε κάποιον που αξιολογείται για ισοτιμία πτυχίου στην Ελλάδα ενώ δεν έχει έρθει σε επαφή με τα αντίστοιχα Πανεπιστημιακά Τμήματα για να ορίσουν αυτά τον τρόπο αλλά και το είδος της εξέτασης.

Με μία πρόχειρη αναζήτηση στα προγράμματα σπουδών των κολλεγίων γίνεται αντιληπτό ότι οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί δεν διαθέτουν Διδακτορικό δίπλωμα, ενώ το πρόγραμμα των μαθημάτων είναι ιδιαίτερα «φτωχό» και δεν καλύπτουν το εύρος των μαθημάτων έναντι των Πανεπιστημιακών Τμημάτων ούτε όσον αφορά την Παιδαγωγική επιστήμη, την Ψυχολογία, αλλά ούτε και όσον αφορά τη γνώση γύρω από τις Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες και Αναπηρίες. Η αμφιβόλου ποιότητας, χωρίς ίχνος αξιολόγησης, και το τριετές Πρόγραμμα Σπουδών των κολλεγίων, δεν θα έπρεπε σε καμία περίπτωση να προσφέρει τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με αποφοίτους τμημάτων τετραετούς φοίτησης των οποίων τα Προγράμματα Σπουδών αξιολογούνται και εξελίσσονται διαρκώς.

Ως ΣΑΤΕΑ στηρίζουμε την απόφαση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με αριθμό 270/27-05-2022, σύμφωνα με την οποία αυτές οι ρυθμίσεις που έχει ορίσει το ΑΤΕΕΝ υποβαθμίζουν τους ελληνικούς τίτλους σπουδών και την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων και επίσης τα ελληνικά Πανεπιστήμια είναι αναρμόδια να πιστοποιήσουν τα επαγγελματικά δικαιώματα που προκύπτουν από πτυχία που δεν απονεμήθηκαν από τα ίδια.

Στεκόμαστε στο πλευρό των καθηγητών μας οι οποίοι με αυτόν τον τρόπο προσπαθούν να διασφαλίσουν την ποιοτική ΕΑΕ στη χώρα μας. Αιτούμαστε την απόσυρση και αντικατάσταση του νόμου έτσι ώστε να διασφαλιστούν πλήρως τα μαθησιακά δικαιώματα των μαθητών μας, τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων μας και την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης ΕΑΕ στη χώρα μας.

Με εκτίμηση,

Το Δ.Σ. του ΣΑΤΕΑ

Δείτε επίσης

Κόπτσης: Πως έγινε η κατανομή των νέων διορισμών-Που δόθηκε προτεραιότητα-Πότε θα συσταθούν νέες οργανικές 

Διαμαρτυρία ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την κατανομή των νέων θέσεων διορισμού στην εκπαίδευση 

ΟΠΣΥΔ-έλεγχος φακέλων: Πολλές οι αστοχίες-Αναμένεται βροχή ενστάσεων επί των Προσωρινών Πινάκων 

Πίνακες ΑΣΕΠ-Ειδική Αγωγή: Εφικτός στόχος μέσα Αυγούστου να έχουμε Προσωρινούς κατά τον Πρόεδρο ΑΣΕΠ 

Αποκλεισμός εκπαιδευτικών από τους Πίνακες Ειδικής Αγωγής ΑΣΕΠ

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply