Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΣΑΤΕΑ-Μεταθέσεις: Χωρίς θέσεις για τους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ – ΠΕ61/71

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΣΑΤΕΑ-Μεταθέσεις: Χωρίς θέσεις για τους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ – ΠΕ61/71 – Να “τρέξει” το σύστημα πρώτα στη Γενική Αγωγή, καθώς υπάρχουν περισσότερα οργανικά κενά και μετά στην ΕΑΕ.

ΣΑΤΕΑ-Μεταθέσεις

Ανισότητες μεταξύ των εκπαιδευτικών δημιουργούνται με το σύστημα μεταθέσεων, όπου πραγματοποιούνται πρώτα οι μεταθέσεις στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και έπειτα στη Γενική Αγωγή, σύμφωνα με τον Σύλλογο Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ). Αποτέλεσμα αυτού είναι οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών ΕΑΕ (ΠΕ61/71) να είναι λιγοστές.

Ο ΣΑΤΕΑ επισημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί ΠΕ60 και ΠΕ70, οι οποίοι έχουν προσόντα να εργάζονται στην ΕΑΕ, εκτός από τη Γενική Αγωγή έχουν δικαίωμα να δηλώσουν για μετάθεση και δομές ΕΑΕ και να προηγούνται οι τοποθετήσεις στην ΕΑΕ. Αντίθετα, οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ ΠΕ61/71 έχουν δικαίωμα επιλογής μετάθεσης μονό σε δομές ΕΑΕ, γεγονός που δημιουργεί μια τεράστια αδικία εις βάρος των εκπαιδευτικών ΕΑΕ, καθώς οι κενές οργανικές θέσεις στην ΕΑΕ είναι ελάχιστες ανά την επικράτεια, ενώ το αντίθετο συμβαίνει στη Γενική Αγωγή.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση του ΣΑΤΕΑ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Θεσσαλονίκη, 8-4-2024

Αρ. Πρωτ.: 11

ΘΕΜΑ: Μεταθέσεις χωρίς θέσεις για τους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ (ΠΕ61/71)

Οι πρόσφατες μεταθέσεις που πραγματοποιήθηκαν στον κλάδο των εκπαιδευτικών, δείχνουν για ακόμα μια χρονιά την ΑΔΙΚΙΑ που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) ( ΠΕ61/71), καθώς το σύστημα μεταθέσεων δεν δίνει τις ίσες ευκαιρίες, με αποτέλεσμα οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών ΕΑΕ (ΠΕ61/71) να είναι λιγοστές.

Αυτό συμβαίνει, διότι το σύστημα μεταθέσεων πραγματοποιεί πρώτα τις μεταθέσεις στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και έπειτα στη Γενική Αγωγή, γεγονός που δημιουργεί ανισότητες μεταξύ των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί ΠΕ60 και ΠΕ70 οι οποίοι έχουν προσόντα να εργάζονται στην ΕΑΕ, εκτός από τη Γενική Αγωγή έχουν δικαίωμα να δηλώσουν για μετάθεση και δομές ΕΑΕ και να προηγούνται οι τοποθετήσεις στην ΕΑΕ. Αντίθετα, οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ ΠΕ61/71 έχουν δικαίωμα επιλογής μετάθεσης μονό σε δομές ΕΑΕ, γεγονός που δημιουργεί μια τεράστια αδικία εις βάρος των εκπαιδευτικών ΕΑΕ, καθώς οι κενές οργανικές θέσεις στην ΕΑΕ είναι ελάχιστες ανά την επικράτεια, ενώ το αντίθετο συμβαίνει στη Γενική Αγωγή. Σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα, το 2024 στην ΕΑΕ ικανοποιήθηκε το 25,54% από τις αιτήσεις μετάθεσης, ενώ αντίστοιχα στη Γενική Αγωγή ικανοποιήθηκαν το 45,71% των αιτήσεων μετάθεσης. Επιπλέον, από αυτό το 25,54% των αιτήσεων που ικανοποιήθηκαν στην ΕΑΕ, το 1/4 αυτών αντιστοιχεί σε εκπαιδευτικούς Γενικής Αγωγής, αφήνοντας χωρίς μετάθεση τους εκπαιδευτικούς ΠΕ61/71.

Το ζήτημα της προτεραιότητας δημιουργεί ένα μεγάλο πρόβλημα στον κλάδο των ΠΕ61/71 και αν λάβουμε υπόψη, ότι οι συνταξιοδοτήσεις στην ΕΑΕ είναι ελάχιστες (για το 2024 συνταξιοδοτήθηκαν μόνο 9 νηπιαγωγοί & 114 δάσκαλοι), ένα μεγάλο ποσοστό των θέσεων ΕΑΕ καλύπτεται από εκπαιδευτικούς Γενικής Αγωγής και νέες οργανικές θέσεις σε ΣΜΕΑΕ δεν δημιουργούνται, οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ θα μείνουν για πολλά χρόνια εγκλωβισμένοι σε απομακρυσμένες περιοχές, χωρίς να μπορούν να μετατεθούν σε περιοχές που επιθυμούν. Το μεγέθος του προβλήματος που έχει δημιουργηθεί στο κλάδο των ΠΕ61/71 μπορεί να αποτυπωθεί από το παράδειγμα της περιοχής του Κιλκίς. Στο Κιλκίς μετατέθηκαν στη Γενική Αγωγή, 28 δάσκαλοι Γενικής Αγωγής (ΠΕ70), με τα μόρια του τελευταίου να είναι 43,96, ενώ στην ΕΑΕ μετατέθηκε μόνο 1 άτομο ΠΕ70,50 έχοντας 80,63 μόρια, ενώ υπήρχαν αρκετοί συνάδελφοι ΠΕ71 που είχαν δηλώσει την περιοχή αυτή και βρέθηκαν εκτός μετάθεσης. Κατι αντίστοιχο συνέβη και πέρσι για παράδειγμα στον νομό Πέλλας στην ΕΑΕ πήραν μετάθεση 5 άτομα (4 εκπαιδευτικοί ΠΕ70,50 και 1 ΠΕ71) με βάση μετάθεσης 67,94 μόρια ενώ στη Γενική Αγωγή η βάση μετάθεσης ήταν μόλις 26,09.

Υπενθυμίζουμε ότι οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ (ΠΕ61/71) εργάστηκαν ως και 18 χρόνια αναπληρωτές και όταν το 2020 έγιναν για πρώτη φορά μόνιμοι διορισμοι στην ΕΑΕ ήρθαν αντιμέτωποι με μια ακόμα ΑΔΙΚΙΑ, καθώς οι διορισμοί δεν εγιναν με βάση το βασικό πτυχίο (Ν. 4589/2019). Το 1/3 των διοριστέων ήταν εκπαιδευτικοί Γενικής Αγωγής, οι οποίοι κατέχουν κάποιο προσόν στην ΕΑΕ. Στους επομενους μόνιμους διορισμούς το 2022 και 2023 συνεχίστηκαν οι διορισμοί με το ίδιο σύστημα .Κάθε χρόνο βλέπουμε ένα μεγάλο ποσοστό των θέσεων ΕΑΕ να καλύπτεται από εκπαιδευτικούς χωρίς βασικό πτυχίο στην ΕΑΕ, με αποτέλεσμα να απαξιώνεται το πτυχίο των αποφοίτων ΕΑΕ.

Ζητάμε την άμεση αποκατάσταση αυτής της αδικίας και προτείνουμε:

● στα επερχόμενα συστήματα υπηρεσιακών μεταβολών, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, να “τρέξει” πρώτα στη Γενική Αγωγή, καθώς υπάρχουν περισσότερα οργανικά κενά και μετά στην ΕΑΕ.

● το σύστημα διορισμών που έχουμε προτείνει (Α.Π. 19/27-06-2022), ώστε οι διορισμοί και οι υπηρεσιακές μεταβολές να γίνονται βάσει αύξοντα αριθμού ΠΕ.

● να υπάρχει επιλογή των υποψηφίων με σειρά προτεραιότητας ανάλογα με το σε ποια δομή επιθυμεί ή μπορεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του καλύτερα (π.χ. 1. ΚΕΔΑΣΥ, 2. Σχολεία Κωφών, 3. ΣΜΕΑΕ, 4. ΕΕΕΕΚ, 5. Γενική Αγωγή ).

Ζητάμε το προτεινόμενο σύστημα να ισχύει και για τους αναπληρωτές, διότι παρατηρείται το ίδιο θέμα με την προτεραιότητα κατά τις προσλήψεις των αναπληρωτών.

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ Ο ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΜΑΣ!

ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ ΑΥΤΗ Η ΑΔΙΚΙΑ!

ΖΗΤΑΜΕ ΑΜΕΣΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΜΕΤΑΒΟΛΩΝ! Με εκτίμηση,

Το ΔΣ του ΣΑΤΕΑ

Δείτε επίσης

Αριθμός Τμημάτων Ενταξης ανά ΠΔΕ-Στοιχεία προσλήψεων αναπληρωτών και διορισμών από το Υπ. Παιδείας 

Πως υπολογίζονται τα κενά και πλεονάσματα εκπ/κών-Τι ισχύει για τον αριθμό μαθητών ανά Τμήμα 

Πίνακας διορισμών ΕΕΠ-ΕΒΠ 2020-24: 215% αυξήθηκαν οι μόνιμοι τα τελευταία τέσσερα έτη 

Εκπαιδευτικοί ΠΕ11 Ειδικής Αγωγής: Στοιχεία διορισμών τετραετίας και προσλήψεων αναπληρωτών 2023-24 

Μεταφορά μαθητών από τις Περιφέρειες: Αλλαγές σε έξι σημεία της Κοινής Υπουργικής Απόφασης

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση