Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σχετικά με την επιλογή Υποδιευθυντών σχολικών μονάδων: Τι ζητά η ΟΛΜΕ από τους Δ/ντές για τις υποψηφιότητες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σχετικά με την επιλογή Υποδιευθυντών σχολικών μονάδων: Τι ζητά η ΟΛΜΕ από τους Διευθυντές αναφορικά με τις υποψηφιότητες – Ανακοίνωση.

Σχετικά με την επιλογή Υποδιευθυντών

Ενόψει των διαδικασιών επιλογής Υποδιευθυντών/ντριών, η ΟΛΜΕ καλεί τους/τις Διευθυντές/ντριες να συγκαλέσουν το Σύλλογο, ώστε να τεθούν υποψηφιότητες για τη θέση και να αποφασίσουν συλλογικά οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, όπως γινόταν πάντα και την απόφαση αυτή να προωθήσουν στα αρμόδια Τοπικά Συμβούλια.

Οπως η ΟΛΜΕ επισημαίνει, με βάση τις διατάξεις του 4823/21 αρμοδιότητες που ανήκαν στο Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών έχουν μεταφερθεί αποκλειστικά στους/στις Διευθυντές/ντριες των σχολείων (όπως καταμερισμός εξωδιδακτικών καθηκόντων, επιλογή υποδιευθυντών/ντριών κα), με αποτέλεσμα να υπονομεύεται η δημοκρατία.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση της ΟΛΜΕ

ΟΛΜΕ

A.Π.: 2098

Για την επικείμενη επιλογή υποδιευθυντών και υποδιευθυντριών σχολικών μονάδων

Για μία ακόμη φορά το επιτελικό κράτος αποδεικνύεται ανίκανο να διεκπεραιώσει ακόμα και τις πιο απλές διαδικασίες εγκαίρως. Παρότι η θητεία των υποδιευθυντών/ντριών έληξε με τη λήξη του προηγούμενου σχολικού έτους, καμία διαδικασία για την επιλογή νέων δεν έχει ξεκινήσει. Η επιλογή νέων υποδιευθυντών/ντριών μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς θα δημιουργήσει νέα κενά ή και πλεονάσματα, τινάζοντας στον αέρα τον προγραμματισμό των σχολείων και τις υπηρεσιακές μεταβολές που πραγματοποιήθηκαν έως τώρα. Επιπλέον, το ΥΠΑΙΘΑ δεν έχει ακόμα ορίσει όσα τοπικά συμβούλια επιλογής χρήζουν ανασυγκρότησης, με αποτέλεσμα οι διαδικασίες να μην μπορούν να ολοκληρωθούν.

Με βάση τις διατάξεις του 4823/21, η δημοκρατία στις σχολικές μονάδες υπονομεύεται καθώς αρμοδιότητες που ανήκαν στο Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών έχουν μεταφερθεί αποκλειστικά στους/στις διευθυντές/ντριες των σχολείων (όπως καταμερισμός εξωδιδακτικών καθηκόντων, επιλογή υποδιευθυντών/ντριών κα).

Καλούμε όλους τους διευθυντές και όλες τις διευθύντριες και τους Συλλόγους Διδασκόντων/ουσών να περιφρουρήσουν το συνεργατικό και δημοκρατικό κλίμα στα σχολεία. Να μην αποφασίζουν ως μονοπρόσωπα όργανα αλλά να καλούν το Σύλλογο να συναποφασίζει για όλα τα ζητήματα του σχολείου, όπως ίσχυε για δεκαετίες.

Ενόψει των διαδικασιών επιλογής υποδιευθυντών/ντριών, καλούμε τους/τις διευθυντές/ντριες να συγκαλέσουν το Σύλλογο ώστε να τεθούν υποψηφιότητες για τη θέση και να αποφασίσουν συλλογικά οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, όπως γινόταν πάντα. Την απόφαση αυτή να προωθήσουν οι διευθυντές/ντριες στα αρμόδια τοπικά συμβούλια.

Οι σχολικές μονάδες δεν είναι επιχειρήσεις, δεν χρειάζονται μάνατζερ με υπερεξουσίες και ανταγωνιστικό κλίμα. Είναι χώρος διαπαιδαγώγησης και μόρφωσης των παιδιών μας. Μόνο μέσα από την καλή συνεργασία και την δημοκρατική λειτουργία μπορεί να εξασφαλιστεί το παιδαγωγικό κλίμα που είναι  απαραίτητο για ποιοτική Παιδεία.

Απαιτούμε την κατάργηση του ν.4823/21!

Δείτε επίσης

Εγκύκλιος επιλογής Υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων 

Επιλογή Υποδιευθυντών σχολείων και Εργ/κών Κέντρων: Καθορισμός διαδικασίας και τοποθέτησης 

Επιλογή Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών: Καθορισμός της διαδικασίας και τοποθέτησης 

Νέα διαδικασία αποσπάσεων για επιγενόμενους λόγους, πέραν των προθεσμιών των προσκλήσεων κάθε έτους

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση