Τρίτη, 18 Ιουνίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σχετικά με την Παράλληλη Στήριξη: Ανακοίνωση ΣΑΤΕΑ-Ζητά από το Υπ. Παιδείας να ακυρώσει την οδηγία-«κόφτη»

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σχετικά με την Παράλληλη Στήριξη: Ανακοίνωση ΣΑΤΕΑ-Ζητά από το Υπ. Παιδείας να ακυρώσει την οδηγία-«κόφτη» στο συγκεκριμένο θεσμό.

Σχετικά με την Παράλληλη Στήριξη

Για τις προσλήψεις των αναπληρωτών στον θεσμό της Παράλληλης Στήριξης αναφέρεται ο Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ), επισημαίνοντας πως η οδηγία για «κόφτη» στο συγκεκριμένο θεσμό δόθηκε και γραπτά, γεγονός που δείχνει την προτεραιοποίηση των οικονομικών έναντι των μορφωτικών αναγκών των μαθητών.

Ο ΣΑΤΕΑ ζητά από το ΥΠΑΙΘΑ να ακυρωθεί η συγκεκριμένη οδηγία καθότι οι όποιες αλλαγές δεν πρέπει να εφαρμόζονται εν μία νυκτί, αλλά έπειτα από ειλικρινή διάλογο και έγκαιρο προγραμματισμό.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση του ΣΑΤΕΑ

Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) 

Θεσσαλονίκη, 08-09-2023

ΘΕΜΑ: «Σχετικά με τις προσλήψεις των αναπληρωτών στον θεσμό της Παράλληλης Στήριξης»

Είναι γνωστός εδώ και χρόνια ο θεσμός της Παράλληλης Στήριξης (ΠΣ) και τα οφέλη που υπάρχουν για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία στη μαθησιακή διαδικασία και στην ανάπτυξη κοινωνικών και γνωστικών δεξιοτήτων. Κι ενώ η ανάγκη να συνεχιστεί, να εξελιχθεί, να βελτιωθεί και να προσαρμοστεί στις συνθήκες που διαμορφώνονται τα τελευταία χρόνια είναι εμφανής, κάθε χρόνο γίνεται λόγος για «κόφτη» στο συγκεκριμένο θεσμό ενώ οι συνθήκες στα σχολεία με τον μεγάλο αριθμό μαθητών ανά τμήμα γίνεται όλο και πιο δύσκολη καθώς οι μαθητές που χρήζουν υποστήριξης αυξάνονται.

Είναι επίσης γεγονός πως οι αιτήσεις των μαθητών για αξιολόγηση έχουν αυξηθεί και πολλοί περιμένουν έως και μήνες για συνάντηση με τη διεπιστημονική ομάδα των ΚΕΔΑΣΥ. Φέτος για πρώτη φορά, η οδηγία αυτή δόθηκε και γραπτά, γεγονός που δείχνει την προτεραιοποίηση των οικονομικών έναντι των μορφωτικών αναγκών των μαθητών μας. Η εξοικονόμηση πόρων προσλαμβάνοντας λιγότερους εκπαιδευτικούς και στοιβάζοντας τους μαθητές σε μικρές αίθουσες, ετοιμόρροπες ή λυόμενες συχνά, με προβλήματα πολλές φορές στη θέρμανση και με μεγάλο αριθμό μαθητών ανά τμήμα, δυσχεραίνει το έργο των εκπαιδευτικών και δεν εξυπηρετεί αυτούς που θα έπρεπε να ήταν στο επίκεντρο, οι μαθητές μας.

Αντίθετα, η πραγματικότητα φέτος ξεπερνά κάθε φαντασία, αφού οι αποφάσεις των πολιτικών υπεύθυνων για περικοπές δεν περιορίστηκαν στις παράλληλες στηρίξεις αλλά επηρέασαν και τους δασκάλους των ειδικών σχολείων, τους δασκάλους ειδικοτήτων και κάθε είδους θεραπεία που χρειάζονται οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Αντί λοιπόν το υπουργείο να σταματήσει να συγχωνεύει σχολεία και να επεκτείνει τον αριθμό των 25 παιδιών ανά τάξη, αποφασίζει να μειώσει το εκπαιδευτικό προσωπικό. Το Δ.Σ. ΣΑΤΕΑ έχει συζητήσει με εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και ενώ έχουν αναφερθεί συγκεκριμένα ζητήματα και προτάσεις για τη βελτίωση του θεσμού της ΠΣ, μετά από διερεύνηση καθώς και συζήτηση ανάμεσα στα μέλη του συλλόγου που αποτελούν ενεργό κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Επίσης, οι αλλαγές δεν πρέπει να εφαρμόζονται εν μία νυκτί, αλλά έπειτα από ειλικρινή διάλογο και έγκαιρο προγραμματισμό. Η επιλογή χρήσης «κόφτη» στις ΠΣ παραβιάζει δικαιώματα των μαθητών που αφορούν στην πρόσβαση και τη συμμετοχή τους στη δημόσια εκπαίδευση.

Ως ΣΑΤΕΑ, αιτούμαστε να ακυρωθεί η συγκεκριμένη οδηγία ενώ είναι απαραίτητο να πραγματοποιηθεί άμεσα και η Β’ φάση προσλήψεων για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες των μαθητών γενικά, αλλά και ειδικά των μαθητών που χρήζουν ΠΣ.

Με εκτίμηση,

Το Δ.Σ. του ΣΑΤΕΑ

Δείτε σχετικά

Διευκρινίσεις για την Παράλληλη Στήριξη: Το έγγραφο του Υπ. Παιδείας με 5 επισημάνσεις 

Αιτήματα Παράλληλης Στήριξης Β Φάσης έως και 8 Σεπτεμβρίου 2023 | Ενημέρωση 

Δείτε ακόμη

Οδηγός νέου αναπληρωτή: Γενικές οδηγίες-Πριν και μετά την πρόσληψη-Προς την απόλυση 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2023-24: Ιστορική διαδρομή-προσλήψεις-διορισμοί-καθηκοντολόγια-νομοθεσία

Οδηγός εκπαιδευτικού 2023-24: Ολα όσα αφορούν στους μόνιμους, νεοδιόριστους και αναπληρωτές 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση