Δευτέρα, 21 Απριλίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σε 5 σχολεία την εβδομάδα οι Κ.Λ. και Ψυχολόγοι: Η παραδοχή του προβλήματος και τι πρέπει να γίνει

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σε 5 σχολεία την εβδομάδα οι Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι: Η παραδοχή του προβλήματος και τι πρέπει να γίνει από εδώ και πέρα.

Σε 5 σχολεία την εβδομάδα Κ.Λ και Ψυχολόγοι

Το ζήτημα της παρουσίας Κοινωνικών Λειτουργών ΠΕ30 και Ψυχολόγων ΠΕ23 σε 5 σχολεία την εβδομάδα, από μια ημέρα στο καθένα, στα πλαίσια της λειτουργίας των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ) και της εν γένει παρουσίας Κ.Λ. και Ψυχολόγων στα γενικά σχολεία και των προφανών προβλημάτων στο έργο των κλάδων που αυτή η κατακερματισμένη παρουσία δημιουργεί, το έχουμε θίξει πολλάκις στο παρελθόν.

Αυτό την προφανή δυσλειτουργία, στις αναφορές τους στα ΜΜΕ οι εκάστοτε Υπουργοί Παιδείας δεν την αναδείκνυαν, ενώ την ίδια ώρα υπερθεμάτιζαν στο πόσους Κοινωνικούς Λειτουργούς και Ψυχολόγους παραπάνω προσέλαβαν στα πλαίσια της καταπολέμησης της σχολικής βίας και εκφοβισμού, φτάνοντας να αναφέρουν όλο και πιο εξωπραγματικά νούμερα σε σημείο, αν συνέχιζαν λίγο ακόμη αυτή την πρακτική, να μην αντιστοιχούσε ο αριθμός των προσληφθέντων που ανακοίνωναν με το σύνολο των διαθέσιμων Κοινωνικών Λειτουργών και Ψυχολόγων της χώρας!!!

Εφτασε όμως η ώρα σήμερα να ακούσουμε από τη νέα Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κα Σοφία Ζαχαράκη, η οποία μίλησε το πρωί στην ΕΡΤ, ότι η αλήθεια είναι ότι οι Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι “κινούνται σε πέντε σχολεία” και “μακάρι να μπορέσουμε να βρούμε και τον απαιτούμενο αριθμό και τις απαραίτητες πιστώσεις για να αυξήσουμε τον αριθμό των Κ.Λ. και Ψυχολόγων, πρέπει να εξαντλήσουμε τον προϋπολογισμό, να το κάνουμε”.

Φτάσαμε λοιπόν στην παραδοχή αυτού του προβλήματος, αυτής της στρέβλωσης και απομένουν πια οι ενέργειες για την επίλυσή του. Ενέργειες που έχουν να κάνουν με την αλλαγή πλαισίου λειτουργίας των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ), σε συνδυασμό με την εγκαθίδρυση πλαισίου δράσης και λειτουργίας όλων των κλάδων του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) στη γενική εκπαίδευση, με τη συνακόλουθη ίδρυση οργανικών θέσεων για το προσωπικό αυτό, αλλά και την ίδρυση νέων οργανικών θέσεων με σκοπό να δοθούν στους επικείμενους διορισμούς και στα Κέντρα ∆ιεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής & Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ), αλλά και στα Ειδικά Σχολεία.

Ολα τα παραπάνω θα πρέπει να δρομολογηθούν και να εφαρμοστούν τάχιστα, αν θέλουμε να μιλάμε επί της ουσίας για ένα συμπεριληπτικό σχολείο, ένα σχολείο που μπορεί να αντιμετωπίσει την πρόκληση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, ένα σχολείο αρωγό στα όζοντα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας.

Δείτε επίσης

Ζαχαράκη για 10.000 διορισμούς, τα 5 σχολεία Κ.Λ και Ψυχολόγων, τη σχολική βία, τη στέγαση εκπ/κών στα νησιά 

10.000 διορισμοί το 2025 αλλά χωρίς να συσταθούν νέες οργανικές θέσεις που θα γίνουν; 

Ζαχαράκη για σχολικό εκφοβισμό: Δέσμευση για αύξηση Κοινωνικών Λειτουργών και Ψυχολόγων στα σχολεία 

Τεχνητή Νοημοσύνη στην αξιολόγηση: Από 55.000 οι άριστοι δημόσιοι υπάλληλοι έγιναν λιγότεροι από 4.000 

Υπολογισμός μισθοδοσίας δημοσίου υπαλλήλου ΠΕ/ΤΕ/ΔΕ/ΥΕ ανά ΜΚ-Μικτά-Καθαρά-Φόρος | Εφαρμογή 

Προκήρυξη 2Κ/2025: 162 θέσεις στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο-Αιτήσεις από 15 έως 30.05.2025

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply