Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σε Διαβούλευση το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπ/ση και Κατάρτιση έως 5.1.2024

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σε Διαβούλευση το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση έως 5 Ιανουαρίου 2024 – «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ».

Σε Διαβούλευση το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση

Σε Διαβούλευση, η οποία θα διαρκέσει μέχρι τις 05 Ιανουαρίου 2024, ημέρα Παρασκευή, και ώρα 16:00, τέθηκε το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ».

Σύμφωνα με σχετική Ανακοίνωση του Υπουργού ΠΑΙΘΑ κου Κυριάκου Πιερρακάκη:

Με το εν λόγω σχέδιο νόμου επιχειρείται:

α) η αναβάθμιση περαιτέρω της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και η ενίσχυση της συνεργασίας ανάμεσα στην επαγγελματική εκπαίδευση και στην επαγγελματική κατάρτιση και παράλληλα η προώθηση συνεργειών μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (Ε.Π.Π.).,

β) η ίδρυση των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) με στόχο την σύζευξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με την αγορά εργασίας, καθώς και με τις ανάγκες και την ιδιαίτερη φυσιογνωμία της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας, μέσω της βέλτιστης αξιοποίησης της διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας, και

γ) η μετονομασία των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.), με στόχο την ποιοτική αναβάθμισή τους, αλλά και τη διεύρυνση του πεδίου παρέμβασής τους. Οι Σ.Α.Ε.Κ. αναδιαρθρώνονται για να διαδραματίσουν αναβαθμισμένο ρόλο στην ενεργό διασύνδεση των καταρτιζόμενων και των αποφοίτων τους με την αγορά εργασίας σε τοπικό, περιφερειακό και κλαδικό επίπεδο, με ιδιαίτερη μέριμνα για τη διευκόλυνση της πρόσβασης σε υπηρεσίες ποιοτικής επαγγελματικής κατάρτισης των ατόμων με αναπηρία.

δ) η ενίσχυση του περιφερειακού σκέλους της διακυβέρνησης του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, μέσω συγκεκριμένων βελτιώσεων και προσαρμογών του τρόπου λειτουργίας των Συμβουλίων Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.),

ε) η μεταφορά στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) των καλών πρακτικών που έχουν εφαρμοστεί πιλοτικά, από την ίδρυσή τους, στα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (Π.ΕΠΑ.Λ.), καθώς και, συνολικά, ο εκσυγχρονισμός της λειτουργίας της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Επικράτεια.

Στο πλαίσιο αυτό, καλείται να συμμετάσχει στη δημόσια διαβούλευση κάθε κοινωνικός εταίρος και ενδιαφερόμενος, καταθέτοντας τις προτάσεις του για την όποια βελτίωση των διατάξεων του ανωτέρω νομοθετήματος.

Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι τις 05 Ιανουαρίου 2024, ημέρα Παρασκευή, και ώρα 16:00.

Δείτε το σχέδιο νόμου για την ΕΕΚ ΕΔΩ

Δείτε την Εισηγητική Εκθεση ΕΔΩ

Μπορείτε να πλοηγηθείτε στη Διαβούλευση από ΕΔΩ

Δείτε επίσης

Από το 2025 τα μη κρατικά Πανεπιστήμια: Ανάλυση του ν/σ “Eλεύθερο Πανεπιστήμιο” από το ΥΠΑΙΘΑ

Μητσοτάκης-ιδιωτικά Πανεπιστήμια: Ιστορική μεταρρύθμιση-Θα λειτουργούν με αυστηρά κριτήρια 

Παρουσιάστηκε το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπ/ση-Δηλώσεις Πρωθυπουργού και Υπουργού Παιδείας 

Πρωθυπουργός-Παιδεία: Αυξηση δαπανών-Αδιαπραγμάτευτη η αξιολόγηση-ν/σ μη κρατικών Πανεπιστημίων

Ανασκόπηση εβδομάδας Πρωθυπουργού: Παιδότοπος στους Αρκιούς-Σχολή Ξυλοναυπηγικής και ΙΕΚ Αντιγραφέα Μνημείων-Εκθεμάτων 

Το σχέδιο Πιερρακάκη για την παιδεία: “Ανοιχτό σχολείο”-“Στοχευμένη επαγγελματική εκπ/ση”-“Ελεύθερο Πανεπιστήμιο” 

Κατανομή έκτακτης επιχορήγησης ΑΕΙ 16.100.000 ευρώ με βάση κριτήρια της ΕΘΑΑΕ | Απόφαση 

Κατοικίες για εκπαιδευτικούς σε 13 νησιά του Αιγαίου προανήγγειλε ο Υπουργός Εθνικής Αμυνας Ν. Δένδιας 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση