Δευτέρα, 13 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σε τι αξιολογείται το ΕΒΠ στο σχολείο: Πεδία και κριτήρια αξιολόγησης του έργου του

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σε τι αξιολογείται το ΕΒΠ στο σχολείο: Πεδία και κριτήρια αξιολόγησης του έργου σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Σε τι αξιολογείται το ΕΒΠ

Σύμφωνα με την Απόφαση – ΦΕΚ Β 388/27-1-2023 – με τη ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της, τα πεδία και τα κριτήρια της αξιολόγησης του έργου των μελών Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) στις σχολικές μονάδες είναι τα ακόλουθα:

Α. Αξιολόγηση σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα 

Το έργο των μελών του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) αξιολογείται τεκμηριωμένα σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα από τα αρμόδια όργανα αξιολόγησης και όσον αφορά στα αντικείμενα αξιολόγησης που ειδικώς ορίζονται στο άρθρο 66 του ν. 4823/2021 (Α’ 136). Στην εν λόγω κλίμακα το έργο τους διαβαθμίζεται σε εξαιρετικό, πολύ καλό, ικανοποιητικό ή μη ικανοποιητικό.

Με τη χρήση περιγραφικής κλίμακας αξιολόγησης αξιοποιούνται επίθετα ή φράσεις για να περιγραφούν οι προδιαγραφές, ποιότητας και αποτελεσματικότητας, των διαδοχικών βαθμίδων επίδοσης, όσον αφορά στις παραμέτρους του επιτελούμενου παιδαγωγικού, διδακτικού ή υποστηρικτικού έργου.

Οι προβλεπόμενες τέσσερις (4) αλληλοδιάδοχες βαθμίδες δηλώνουν τον διαφορετικό βαθμό ύπαρξης των προδιαγραφών των υπό αξιολόγηση εκπαιδευτικών παραμέτρων.

Η βαθμίδα του μη ικανοποιητικού δηλώνει τη σχετική απουσία των επιθυμητών προδιαγραφών και οι επόμενες βαθμίδες δηλώνουν τη σταδιακή ανάπτυξή τους μέχρι και τον υψηλότερο βαθμό για τον μαθησιακό και τον αναπτυξιακό τομέα ανά συγκεκριμένη μαθητική ηλικία και, λαμβανομένου υπόψη κάθε φορά του υφιστάμενου κοινωνικού και εκπαιδευτικού πλαισίου, καταγράφεται η σταδιακή, ανοδική πορεία, με διαρκή προσπάθεια και κατάλληλη στήριξη, των αξιολογούμενων και η σταδιακή προαγωγή, βελτίωση και τελικά υλοποίηση ενός αξιόλογου, από την άποψη της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας, εκπαιδευτικού ή υποστηρικτικού έργου

Β. Πεδία και κριτήρια αξιολόγησης του έργου των μελών του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού των σχολικών μονάδων

1. Τα πεδία, στα οποία εστιάζει η περιγραφική αξιολόγηση του έργου των μελών του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) των σχολικών μονάδων, είναι:

Α. το υποστηρικτικό έργο του μέλους του Ε.Β.Π. και

Β. η υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια του μέλους του Ε.Β.Π.

2. Για την αξιολόγηση του κάθε ενός των πεδίων που αναφέρονται στην παρ. 1 λαμβάνονται υπόψη τα εξής κριτήρια :

α) Πεδίο Α :

αα) Προετοιμασία και σχεδιασμός προγραμμάτων ατομικής ή μικροομαδικής υποστήριξης μαθητών: Αξιολογούνται ο σχεδιασμός και η υλοποίηση εξατομικευμένων ή ομαδικών δραστηριοτήτων υποστήριξης των μαθητών, η εφαρμογή υποστηρικτικών τεχνικών για την ενίσχυση των καθημερινών δεξιοτήτων των μαθητών, η ανάπτυξη κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού, η συμμετοχή στη διεπιστημονική ομάδα για την εξειδίκευση των βασικών αξόνων των Εξατομικευμένων Προγραμμάτων Εκπαίδευσης (Ε.Π.Ε.) των μαθητών.

Το έργο του αξιολογούμενου αξιολογείται ως μη ικανοποιητικό, ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό, ιδίως όταν εξακριβωθούν και τεκμηριωθούν αιτιολογημένα όσα αναφέρονται στον ακόλουθο πίνακα :

αβ) Τήρηση κανόνων δεοντολογίας και διεπιστημονική συνεργασία:

Αξιολογούνται ο σεβασμός και η διάκριση των υπηρεσιακών ρόλων και αρμοδιοτήτων, η διαμόρφωση κλίματος αλληλοσεβασμού και αμοιβαίας εμπιστοσύνης, η υπευθυνότητα για τη συμμετοχική λήψη αποφάσεων και τη διαμόρφωση κοινών στόχων.

H επίδοση του αξιολογουμένου ως προς το εν λόγω κριτήριο αξιολογείται σε βαθμό μη ικανοποιητικό, ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό, ιδίως όταν εξακριβωθούν και τεκμηριωθούν αιτιολογημένα όσα αναφέρονται στον ακόλουθο πίνακα :

αγ) Διαχείριση ατομικού ή μικροομαδικού υποστηρικτικού έργου:

Αξιολογούνται η εφαρμογή συνεργατικών και διεπιστημονικών πρακτικών για την ενεργό και ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών, η προώθηση της διεπιστημονικής συνεργασίας, η υποστήριξη δράσεων ενημέρωσης και συνεργασίας με τους γονείς ή κηδεμόνες.

Το έργο του αξιολογούμενου αξιολογείται ως μη ικανοποιητικό, ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό, ιδίως όταν εξακριβωθούν και τεκμηριωθούν αιτιολογημένα όσα αναφέρονται στον ακόλουθο πίνακα :

αδ) Αναστοχασμός – Αυτοαξιολόγηση:

Αξιολογούνται η ικανότητα αναστοχασμού για τον σχεδιασμό των υποστηρικτικών προγραμμάτων των μαθητών, η ικανότητα επανεξέτασης του υποστηρικτικού έργου, η αποτίμηση του βαθμού επίτευξης των στόχων, ο εντοπισμός των δυσκολιών και των προβλημάτων και ο τρόπος αντιμετώπισής τους στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης.

Το έργο του αξιολογούμενου αξιολογείται ως μη ικανοποιητικό, ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό, ιδίως όταν εξακριβωθούν και τεκμηριωθούν αιτιολογημένα όσα αναφέρονται στον ακόλουθο πίνακα :

β) Πεδίο Β :

βα) Συνέπεια και ενδιαφέρον ή αφοσίωση κατά την εκτέλεση των υπαλληλικών υποχρεώσεών του: Αξιολογούνται η συνέπεια κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του και η ανταπόκρισή του στο θεσμοθετημένο πλαίσιο λειτουργίας της σχολικής μονάδας, όπως η τήρηση του ωραρίου και η έγκαιρη προσέλευση, η ενεργός συμμετοχή στις συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων, η αποτελεσματική διεκπεραίωση εργασιών που του αναθέτουν η διεύθυνση και ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου, όπως οι εργασίες γραφείου, η ενεργός συμμετοχή στις εκδηλώσεις του σχολείου και η ανάληψη ευθύνης στην οργάνωση και πραγματοποίησή τους και στην εν γένει εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

Η επίδοση του αξιολογούμενο ως προς το εν λόγω κριτήριο αξιολογείται σε βαθμό μη ικανοποιητικό, ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό, ιδίως όταν εξακριβωθούν και τεκμηριωθούν αιτιολογημένα όσα αναφέρονται στον ακόλουθο πίνακα :

ββ) Ενεργός συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της: Αξιολογούνται η ανάληψη πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της λειτουργίας της σχολικής μονάδας, το ενδιαφέρον για τα ζητήματα του σχολείου, η ενεργός συμμετοχή στην καθημερινότητα της σχολικής ζωής, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων που ανακύπτουν στο σχολείο, η ενεργός συμμετοχή στην οργάνωση της σχολικής μονάδας και στις διαδικασίες συλλογικού προγραμματισμού και εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του προσφερόμενου εκπαιδευτικού έργου, καθώς και η συμβολή στην υλοποίηση των δράσεων βελτίωσής της σχολικής μονάδας, ως υποστηρικτικής δομής.

Το έργο του αξιολογούμενου αξιολογείται ως μη ικανοποιητικό, ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό, ιδίως όταν εξακριβωθούν και τεκμηριωθούν αιτιολογημένα όσα αναφέρονται στον ακόλουθο πίνακα :

βγ) Συνεργασία με τους συναδέλφους:

Αξιολογείται η συνεργασία με τον Διευθυντή και τους συναδέλφους, για τον προγραμματισμό των δράσεων του σχολείου, για τον σχεδιασμό του υποστηρικτικού έργου, για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας γενικότερα.

H συνεργασία του αξιολογούμενου με τους συναδέλφους του αξιολογείται σε βαθμό μη ικανοποιητικό, ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό, ιδίως όταν εξακριβωθούν και τεκμηριωθούν αιτιολογημένα όσα αναφέρονται στον ακόλουθο πίνακα :

βδ) Επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς:

Αξιολογούνται η συνεργασία του με τους γονείς ή κηδεμόνες και την κοινότητα προς όφελος των μαθητών, η έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση των γονέων ή κηδεμόνων.

Η επικοινωνία και συνεργασία του αξιολογουμένου με γονείς και φορείς αξιολογείται σε βαθμό μη ικανοποιητικό, ικανοποιητικό, πολύ καλό, και εξαιρετικό, ιδίως όταν εξακριβωθούν και τεκμηριωθούν αιτιολογημένα όσα αναφέρονται στον ακόλουθο πίνακα :

Δείτε σχετικά

Απόφαση αξιολόγησης: Η διαδικασία διενέργειας-Ρυθμίσεις ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων 

Ποιοι αξιολογούν εκπαιδευτικούς και ΕΕΠ-ΕΒΠ στα σχολεία, στα ΚΕΔΑΣΥ, στις ΕΔΥ, στα ΚΕΠΕΑ 

Σε τι αξιολογείται ο εκπαιδευτικός: Tα πεδία και τα κριτήρια της αξιολόγησης του έργου του στο σχολείο 

Σε τι αξιολογείται το ΕΕΠ στο σχολείο: Πεδία και κριτήρια αξιολόγησης του έργου του 

Αξιολόγηση-ΚΕΔΑΣΥ και ΕΔΥ: Σε τι αξιολογούνται εκπαιδευτικοί και μέλη ΕΕΠ 

Φάκελος εκπαιδευτικού στην αξιολόγηση: Τι μπορεί να καταχωρίζει σε ειδική ψηφιακή πλατφόρμα 

Εναρξη αξιολόγησης: Ποιοι και σε ποιες περιοχές θα προηγηθούν-Σε ποιες θα ξεκινήσει μέσα Μαρτίου 

Ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Ξεκινά την ερχόμενη εβδομάδα μετά 41 χρόνια-7 ερωτήσεις/απαντήσεις 

Νόμος 5014/2023 με τις διατάξεις για έναρξη αξιολόγησης-Συμβούλους Εκπ/σης και Συντονιστές Ε.Ε-Πρότυπα σχολεία 

Περί αξιολόγησης: 63 Πεδία και Κριτήρια για το έργο των εκπ/κών ! – Επιστολές της “Ομάδας Πειραματόζωων-Εκπαιδευτικών”

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση