Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σε τι αξιολογείται το ΕΕΠ στο σχολείο: Πεδία και κριτήρια αξιολόγησης του έργου του

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σε τι αξιολογείται το ΕΕΠ στο σχολείο: Πεδία και κριτήρια αξιολόγησης του έργου σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Σε τι αξιολογείται το ΕΕΠ

Σύμφωνα με την Απόφαση – ΦΕΚ Β 388/27-1-2023 – με τη ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της, τα πεδία και τα κριτήρια της αξιολόγησης του έργου των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) στις σχολικές μονάδες είναι τα ακόλουθα:

Α. Αξιολόγηση σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα 

Το έργοτων μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) αξιολογείται τεκμηριωμένα σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα από τα αρμόδια όργανα αξιολόγησης και όσον αφορά στα αντικείμενα αξιολόγησης που ειδικώς ορίζονται στο άρθρο 66 του ν. 4823/2021 (Α’ 136). Στην εν λόγω κλίμακα το έργο τους διαβαθμίζεται σε εξαιρετικό, πολύ καλό, ικανοποιητικό ή μη ικανοποιητικό.

Με τη χρήση περιγραφικής κλίμακας αξιολόγησης αξιοποιούνται επίθετα ή φράσεις για να περιγραφούν οι προδιαγραφές, ποιότητας και αποτελεσματικότητας, των διαδοχικών βαθμίδων επίδοσης, όσον αφορά στις παραμέτρους του επιτελούμενου παιδαγωγικού, διδακτικού ή υποστηρικτικού έργου.

Οι προβλεπόμενες τέσσερις (4) αλληλοδιάδοχες βαθμίδες δηλώνουν τον διαφορετικό βαθμό ύπαρξης των προδιαγραφών των υπό αξιολόγηση εκπαιδευτικών παραμέτρων.

Η βαθμίδα του μη ικανοποιητικού δηλώνει τη σχετική απουσία των επιθυμητών προδιαγραφών και οι επόμενες βαθμίδες δηλώνουν τη σταδιακή ανάπτυξή τους μέχρι και τον υψηλότερο βαθμό για τον μαθησιακό και τον αναπτυξιακό τομέα ανά συγκεκριμένη μαθητική ηλικία και, λαμβανομένου υπόψη κάθε φορά του υφιστάμενου κοινωνικού και εκπαιδευτικού πλαισίου, καταγράφεται η σταδιακή, ανοδική πορεία, με διαρκή προσπάθεια και κατάλληλη στήριξη, των αξιολογούμενων και η σταδιακή προαγωγή, βελτίωση και τελικά υλοποίηση ενός αξιόλογου, από την άποψη της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας, εκπαιδευτικού ή υποστηρικτικού έργου

Β. Πεδία και κριτήρια αξιολόγησης του έργου των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού των σχολικών μονάδων

 1. Τα πεδία, στα οποία εστιάζει η περιγραφική αξιολόγηση του έργου των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) των σχολικών μονάδων, είναι:

Α. το υποστηρικτικό και παιδαγωγικό έργο του μέλους του Ε.Ε.Π., το οποίο εξειδικεύεται σε: Α1 : ειδικό υποστηρικτικό και παιδαγωγικό έργο και

Α2 : παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση του υποστηρικτικού έργου και Β. η υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια του μέλους του Ε.Ε.Π..

2. Για την αξιολόγηση του κάθε ενός των πεδίων που αναφέρονται στην παρ. 1 λαμβάνονται υπόψη τα εξής κριτήρια :

α) Πεδίο Α1 :

αα) Προετοιμασία και σχεδιασμός προγραμμάτων ατομικής ή μικροομαδικής υποστήριξης μαθητών: Αξιολογούνται ο προγραμματισμός και η οργάνωση του υποστηρικτικού έργου, ο σχεδιασμός, η διαμόρφωση και υλοποίηση εξατομικευμένων ή ομαδικών προγραμμάτων υποστήριξης των μαθητών, η ανάπτυξη κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού, η συμμετοχή στη διεπιστημονική ομάδα για την εξειδίκευση των βασικών αξόνων του Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης (Ε.Π.Ε.) των μαθητών, καθώς και η επαναξιολόγηση των προγραμμάτων.

Το έργο του αξιολογούμενου αξιολογείται ως μη ικανοποιητικό, ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό, ιδίως όταν εξακριβωθούν και τεκμηριωθούν αιτιολογημένα όσα αναφέρονται στον ακόλουθο πίνακα :

αβ) Τήρηση κανόνων δεοντολογίας και διεπιστημονική συνεργασία:

Αξιολογούνται η εφαρμογή κανόνων δεοντολογίας, ο σεβασμός και η διάκριση των υπηρεσιακών ρόλων και αρμοδιοτήτων στο πλαίσιο της διεπιστημονικής συνεργασίας, η υπευθυνότητα για τη συμμετοχική λήψη αποφάσεων και η διαμόρφωση συμμετοχικών τρόπων πρόληψης, παρέμβασης και διαχείρισης εντάσεων και συγκρούσεων.

H επίδοση του αξιολογουμένου ως προς το εν λόγω κριτήριο αξιολογείται σε βαθμό μη ικανοποιητικό, ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό, ιδίως όταν εξακριβωθούν και τεκμηριωθούν αιτιολογημένα όσα αναφέρονται στον ακόλουθο πίνακα :

αγ) Διαχείριση ατομικού ή μικροομαδικού υποστηρικτικού έργου:

Αξιολογούνται η εφαρμογή συνεργατικών πρακτικών για την ενεργό και ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών, η οργάνωση των εξατομικευμένων ή ομαδικών παρεμβάσεων, η χρήση κατάλληλων υλικών και μέσων, η διαχείριση συγκεκριμένων αναγκών ή δυσκολιών κατά την παροχή του υποστηρικτικού έργου.

Το έργο του αξιολογούμενου αξιολογείται ως μη ικανοποιητικό, ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό, ιδίως όταν εξακριβωθούν και τεκμηριωθούν αιτιολογημένα όσα αναφέρονται στον ακόλουθο πίνακα :

αδ) Μεθοδολογία και σύγχρονες πρακτικές:

Αξιολογούνται η χρήση σύγχρονων μεθόδων διερεύνησης αναγκών, αξιολόγησης, και διατύπωσης εισηγήσεων με άξονα την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και τους περιορισμούς αυτών των μεθόδων, καθώς και η εφαρμογή εξειδικευμένων διαδικασιών και εργαλείων μέτρησης για την τυπική – άτυπη αξιολόγηση των πάσης φύσεως αιτημάτων (αξιολογικών και συμβουλευτικών).

Το έργο του αξιολογούμενου αξιολογείται ως μη ικανοποιητικό, ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό, ιδίως όταν εξακριβωθούν και τεκμηριωθούν αιτιολογημένα όσα αναφέρονται στον ακόλουθο πίνακα :

αε) Αναστοχασμός – Αυτοαξιολόγηση:

Αξιολογούνται η ικανότητα αναστοχασμού για τη βελτίωση των πρακτικών διερεύνησης και αξιολόγησης εκπαιδευτικών και άλλων αναγκών των μαθητών, η ικανότητα επαναπροσδιορισμού του σχεδιασμού των υποστηρικτικών προγραμμάτων, η αποτίμηση του βαθμού επίτευξης των στόχων, ο εντοπισμός των δυσκολιών και των προβλημάτων και ο τρόπος αντιμετώπισής τους.

H επίδοση του αξιολογουμένου ως προς το εν λόγω κριτήριο αξιολογείται σε βαθμό μη ικανοποιητικό, ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό, ιδίως όταν εξακριβωθούν και τεκμηριωθούν αιτιολογημένα όσα αναφέρονται στον ακόλουθο πίνακα :

β) Πεδίο Α2 :

βα) Παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση του υποστηρικτικού έργου:

Αξιολογείται η συμβολή του μέλους του Ε.Ε.Π. στη δημιουργία κλίματος μάθησης κατά το υποστηρικτικό έργο του, στην προώθηση πνεύματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού μεταξύ του ιδίου και των μαθητών στην ενεργή συμμετοχή τους στη μαθησιακή και υποστηρικτική διαδικασία, στην πρόληψη προβλημάτων πειθαρχίας, στην επίλυση διαφορών και στη διαχείριση συγκρούσεων, στην αποδοχή της διαφορετικότητας, στην ανάπτυξη συνεργατικών πρακτικών, στην υπευθυνότητα για τη συμμετοχική λήψη αποφάσεων, στον προσδιορισμό κοινών στόχων και στον βαθμό επίτευξης συνεργασίας.

Το έργο του αξιολογούμενου αξιολογείται ως μη ικανοποιητικό, ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό, ιδίως όταν εξακριβωθούν και τεκμηριωθούν αιτιολογημένα όσα αναφέρονται στον ακόλουθο πίνακα :

ββ) Αναστοχασμός – Αυτοαξιολόγηση:

Αξιολογείται η ικανότητα αναστοχασμού του μέλους του Ε.Ε.Π. ως προς τη διαχείριση του παιδαγωγικού κλίματος στο υποστηρικτικό έργο του, την κριτική επανεξέταση των πρακτικών του, τον εντοπισμό των προβληματικών σημείων και την εξεύρεση λύσεων για την αντιμετώπισή των προβλημάτων διαχείρισης του παιδαγωγικού κλίματος .

Το έργο του αξιολογούμενου αξιολογείται ως μη ικανοποιητικό, ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό, ιδίως όταν εξακριβωθούν και τεκμηριωθούν αιτιολογημένα όσα αναφέρονται στον ακόλουθο πίνακα :

γ) Πεδίο Β :

γα) Συνέπεια και ενδιαφέρον ή αφοσίωση κατά την εκτέλεση των υπαλληλικών υποχρεώσεών του: Αξιολογούνται η συνέπεια και η ανταπόκρισή του στο θεσμοθετημένο πλαίσιο λειτουργίας της σχολικής μονάδας, όπως η τήρηση του ωραρίου και η έγκαιρη προσέλευση, η ενεργός συμμετοχή στις συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων, η αποτελεσματική διεκπεραίωση εργασιών που του αναθέτουν η διεύθυνση και ο σύλλογος διδασκόντων της σχολικής μονάδας, όπως εργασίες γραφείου σχετικές με υποστηρικτικό έργο, η ενεργός συμμετοχή στις εκδηλώσεις του σχολείου και η ανάληψη ευθύνης στην οργάνωση και πραγματοποίησή τους και η συμβολή στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, ως υποστηρικτικής δομής.

Η επίδοση του αξιολογούμενο ως προς το εν λόγω κριτήριο αξιολογείται σε βαθμό μη ικανοποιητικό, ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό, ιδίως όταν εξακριβωθούν και τεκμηριωθούν αιτιολογημένα όσα αναφέρονται στον ακόλουθο πίνακα :

γβ) Ενεργός συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της : Αξιολογούνται η ανάληψη πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της λειτουργίας της σχολικής μονάδας, το ενδιαφέρον για τα ζητήματα του σχολείου, η ενεργός συμμετοχή στην καθημερινότητα της σχολικής ζωής, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, η ενεργός συμμετοχή στην οργάνωση της σχολικής μονάδας και στις διαδικασίες συλλογικού προγραμματισμού και εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του προσφερόμενου εκπαιδευτικού έργου, καθώς και στην υλοποίηση των δράσεων βελτίωσής της. Το έργο του αξιολογούμενου αξιολογείται ως μη ικανοποιητικό, ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό, ιδίως όταν εξακριβωθούν και τεκμηριωθούν αιτιολογημένα όσα αναφέρονται στον ακόλουθο πίνακα :

γγ) Συνεργασία με τους συναδέλφους:

Αξιολογείται η συνεργασία με τον Διευθυντή και τους συναδέλφους για τον προγραμματισμό των δράσεων του σχολείου, τον σχεδιασμό του υποστηρικτικού έργου και τη λειτουργία της σχολικής μονάδας γενικότερα.

H συνεργασία του αξιολογούμενου με τους συναδέλφους του αξιολογείται σε βαθμό μη ικανοποιητικό, ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό, ιδίως όταν εξακριβωθούν και τεκμηριωθούν αιτιολογημένα όσα αναφέρονται στον ακόλουθο πίνακα :

γδ) Επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς:

Αξιολογούνται ιδίως, η συνεργασία του με τους γονείς και την κοινότητα προς όφελος των μαθητών, η έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων για την πρόοδο των μαθητών.

Η επικοινωνία και συνεργασία του αξιολογουμένου με γονείς και φορείς αξιολογείται σε βαθμό μη ικανοποιητικό, ικανοποιητικό, πολύ καλό, και εξαιρετικό, ιδίως όταν εξακριβωθούν και τεκμηριωθούν αιτιολογημένα όσα αναφέρονται στον ακόλουθο πίνακα :

Δείτε σχετικά

Απόφαση αξιολόγησης: Η διαδικασία διενέργειας-Ρυθμίσεις ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων 

Ποιοι αξιολογούν εκπαιδευτικούς και ΕΕΠ-ΕΒΠ στα σχολεία, στα ΚΕΔΑΣΥ, στις ΕΔΥ, στα ΚΕΠΕΑ 

Σε τι αξιολογείται ο εκπαιδευτικός: Tα πεδία και τα κριτήρια της αξιολόγησης του έργου του στο σχολείο 

Σε τι αξιολογείται το ΕΒΠ στο σχολείο: Πεδία και κριτήρια αξιολόγησης του έργου του

Αξιολόγηση-ΚΕΔΑΣΥ και ΕΔΥ: Σε τι αξιολογούνται εκπαιδευτικοί και μέλη ΕΕΠ 

Φάκελος εκπαιδευτικού στην αξιολόγηση: Τι μπορεί να καταχωρίζει σε ειδική ψηφιακή πλατφόρμα 

Εναρξη αξιολόγησης: Ποιοι και σε ποιες περιοχές θα προηγηθούν-Σε ποιες θα ξεκινήσει μέσα Μαρτίου 

Πλατφόρμα αξιολόγησης-Ηλεκτρονικός φάκελος-Τι θα αξιολογηθεί από το έργο εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ 

Ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Ξεκινά την ερχόμενη εβδομάδα μετά 41 χρόνια-7 ερωτήσεις/απαντήσεις 

Νόμος 5014/2023 με τις διατάξεις για έναρξη αξιολόγησης-Συμβούλους Εκπ/σης και Συντονιστές Ε.Ε-Πρότυπα σχολεία 

Περί αξιολόγησης: 63 Πεδία και Κριτήρια για το έργο των εκπ/κών ! – Επιστολές της “Ομάδας Πειραματόζωων-Εκπαιδευτικών”

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση