Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΣΕΕΠΕΑ Αττικής για περιστατικά βίας στα σχολεία: Να αυξηθούν οι οργανικές θέσεις Κ.Λ, Ψυχολόγων και άλλων ειδικοτήτων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΣΕΕΠΕΑ Αττικής για περιστατικά βίας στα σχολεία: Να αυξηθούν οι οργανικές θέσεις Κ.Λ, Ψυχολόγων και άλλων ειδικοτήτων στις σχολικές μονάδες.

Με αφορμή το τελευταίο περιστατικό βίας σε ΓΕΛ της Αττικής, ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής κοινοποίησε επιστολή με την οποία προτείνει τη θεσμοθέτηση παροχής υπηρεσιών ψυχοκοινωνικής υποστήριξης στα σχολεία  με στόχο την πρόληψη καταστάσεων κρίσης πριν πυροδοτηθούν.

Επίσης θεωρεί απαραίτητο να θεσμοθετηθεί και να αυξηθεί η οργανική κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων με Κοινωνικούς Λειτουργούς, Ψυχολόγους και άλλες, αναγκαίες κατά περίπτωση ειδικότητες, ώστε μαζί με τους εκπαιδευτικούς να συνδράμουν τους μαθητές και τις οικογένειες τους.

Ακολουθεί η επιστολή

Αθήνα, 27-3-2022

Αρ. Πρωτ.: 17

Προς: ΥΠΑΙΘ – ΠΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ – ΜΜΕ – ΣΜΕΑΕ – ΚΕΔΑΣΥ

ΘΕΜΑ: «ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤOY ΣΕΕΠΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΒΙΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ»

Ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής ως πρωτοβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο που εκπροσωπεί τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, μόνιμους και αναπληρωτές που στελεχώνουν τη Δημόσια Ειδική και Γενική Εκπαίδευση, καθώς και τα ΚΕΔΑΣΥ και τις ΕΔΥ της Αττικής, έχει πάρει θέση στην πλειονότητα των σημαντικών ζητημάτων που απασχολούν τις εκπαιδευτικές κοινότητες.

Η διαπίστωση, τόσο μέσω των ΜΜΕ, όσο και μέσω των πλαισίων εργασίας μας, για την αύξηση σε ένταση και συχνότητα των περιστατικών βίας στα σχολεία και γενικότερα στην κοινωνία μας, δεν μπορεί να αφήσει αδιάφορους τους εργαζόμενους που προσφέρουν υποστηρικτικές υπηρεσίες στην εκπαίδευση.

Με αφορμή και την τελευταία περίπτωση μαθητή σε ΓΕΛ της Αττικής, διαπιστώνουμε ότι οι  στρατηγικές παρέμβασης για την αντιμετώπιση του μαθητή-θύτη, αλλά και για τη φροντίδα του μαθητή θύματος στο σχολείο πρέπει να σχεδιαστούν λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη το προφίλ τους.

Με τη σκιαγράφηση των αιτιών των συμπεριφορών μπορούν να χαραχτούν οι κατάλληλες στρατηγικές πρόληψης και παρέμβασης. Συνεπώς, είναι αναγκαία η σταθερή και θεσμοθετημένη παροχή υπηρεσιών ψυχοκοινωνικής υποστήριξης με στόχο την πρόληψη καταστάσεων κρίσης πριν πυροδοτηθούν.

Στη σύγχρονη Ελλάδα, την Ευρωπαϊκή, θεσμικά προγράμματα καίριας και στρατηγικής σημασίας, όπως ο θεσμός των ΕΔΥ, ο ρόλος τους ως γέφυρα σχολείων – ΚΕΔΑΣΥ, καθώς και η επιβεβλημένη συνεργασία με τα ΚΕΔΑΣΥ, βρίσκονται ακόμη σε εμβρυϊκό στάδιο.  Το σύστημα χωλαίνει, παρουσιάζεται μόνο ως λύση πυρόσβεσης και καταστολής, ενώ θα έπρεπε να ξεκινά με  βάση την πρόληψη.

Τα τελευταία δυόμιση χρόνια υπήρξαν σχετικές εξαγγελίες από την Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, εξαγγελίες που γίνονται πάντα σε μία τέτοια κρίση, αλλά δυστυχώς ξεχνιούνται στη συνέχεια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το πρόγραμμα αντιμετώπισης περιστατικών σχολικής βίας από κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους, όχι μόνο μετεξελίχθηκε σε πρόγραμμα αντιμετώπισης συνεπειών της πανδημίας, αλλά και τις δύο χρονιές εφαρμογής του, οι πιστώσεις δόθηκαν μειωμένες και πολύ αργότερα από την εκτιμώμενη ημερομηνία.

Τα γενικά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ναι μεν πλαισιώθηκαν μερικώς με κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους μέσω προγραμμάτων, ωστόσο πολλά έμειναν εκτός κάλυψης, κι έτσι η  υποστήριξη της πλειονότητας, αν αναλογιστούμε το μαθητικό δυναμικό των σχολείων, στην πραγματικότητα υπήρξε ελάχιστη.

Θεωρούμε λοιπόν απαραίτητο να θεσμοθετηθεί και να αυξηθεί η οργανική κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων με το κατάλληλο προσωπικό (κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους, άλλες, αναγκαίες κατά περίπτωση ειδικότητες), ώστε να αποτελέσουν μαζί με το εκπαιδευτικό προσωπικό το “χέρι βοήθειας” προς τους μαθητές και τις οικογένειες τους, που τόσο πολύ το έχουν ανάγκη. Παράλληλα είναι αναγκαία η συνεχής επιμόρφωση, επιστημονική και επαγγελματική ενδυνάμωση των λειτουργών της εκπαίδευσης.

Το αίτημα της Ομοσπονδίας μας – ΠΟΣΕΕΠΕΑ, αλλά και του ΣΕΕΠΕΑ Αττικής για πλήρη και σταθερή στελέχωση όλων των εκπαιδευτικών δομών είναι πλέον κοινωνική επιταγή. Κάντε πράξη τα λόγια σας και διορίστε επιτέλους το αναγκαίο εξειδικευμένο προσωπικό!!!

Ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής ζητά:
  • Πρόσληψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε κάθε σχολείο.
  • Στελέχωση των ΕΔΥ με όλες τις ειδικότητες ΕΕΠ
  • Εκσυγχρονισμό της υφιστάμενης νομοθεσίας προς την κατεύθυνση της θεσμικής προστασίας εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών

 ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                            Η Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΕΥΓΕΝΙΑ ΤΡΑΓΑΚΗ                                                ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΧΑΤΖΗΔΡΟΣΟΥ

Δείτε σχετικά

Μαθητής με αεροβόλο σε σχολείο λόγω bullying: Κοιν. Λειτουργοί και Ψυχολόγοι μετέβησαν στο σχολείο 

Δείτε επίσης

Κοινωνικοί Λειτουργοί-ΕΟΠΠΕΠ: Δεν πιστοποιούνται ως Συμβούλοι Σταδιοδρομίας/Επαγγελματικού Προσανατολισμού μόνο με το πτυχίο 

Κεραμέως για νέους διορισμούς και Πίνακες Ειδικής Αγωγής, νομοσχέδιο ΑΕΙ, Σαϊντού Καμαρά 

Η Ειδική Αγωγή στη Βουλή: Κενά-διορισμοί-ίδρυση ειδικών σχολείων-χρηματοδότηση-κτιριακό-μεταφορές

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση