Κυριακή, 26 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΣΕΕΠΕΑ Αττικής σε ηγεσία ΥΠΑΙΘ: Να κλείσουν τα σχολεία και τα ΚΕΣΥ Αττικής με κρούσματα κορονοϊού

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΣΕΕΠΕΑ Αττικής σε ηγεσία ΥΠΑΙΘ: Να κλείσουν τα σχολεία και τα ΚΕΣΥ Αττικής με κρούσματα κορονοϊού – Να εξασφαλιστεί καθημερινή απολύμανση και καθαριότητα.

ΣΕΕΠΕΑ Αττικής σε ηγεσία ΥΠΑΙΘ

Επιστολή απέστειλε ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με την οποία ζητά την αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων και των ΚΕΣΥ στους Δήμους της Αττικής που έχουν παρουσιαστεί κρούσματα του ιού, αφού παρουσιάζει την κατάσταση που επικρατεί στην Περιφέρεια Αττικής, σε σχέση με τον κορονοϊό.

Η επιστολή

ΘΕΜΑ: “Επιστολή του ΣΕΕΠΕΑ Αττικής σχετικά με τα μέτρα του ΥΠΑΙΘ για τον κορωνοϊό”

Ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής με την παρούσα επιστολή, συντάσσεται με την ΠΟΣΕΕΠΕΑ και θέλει με τη σειρά του να εκφράσει την ανησυχία του για την κατάσταση που επικρατεί στην Περιφέρεια Αττικής, σε σχέση με τη λήψη μέτρων αναφορικά με τον κορονοϊό SARS-CoV-2.

Η Πολιτεία έχει ανακοινώσει μια σειρά προληπτικών μέτρων με απώτερο σκοπό να αποτραπεί η διασπορά του ιού στο γενικό πληθυσμό, μέρος του οποίου αποτελούν οι λεγόμενες ευπαθείς ομάδες.

Με έκπληξη διαπιστώνεται ότι στη λίστα των σχολείων από τις περιοχές που έχουν παρουσιαστεί κρούσματα του κορονοϊού δεν έχουν περιληφθεί οι ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΣΥ, καθώς και τα σχολεία που φοιτούν μαθητές με προβλήματα υγείας και υποστηρίζονται από συναδέλφους ΕΕΠ-ΕΒΠ. Παρακάτω, παραθέτουμε τα δεδομένα που οδήγησαν το Σύλλογό μας να συντάξει την παρούσα επιστολή με σκοπό να εκφράσει τον προβληματισμό και την ανησυχία του:

  • Πολλοί από τους μαθητές που φοιτούν στα Ειδικά Σχολεία, που εξυπηρετούνται από τις δομές των ΚΕΣΥ ή που υποστηρίζονται από συναδέλφους ΕΕΠ-ΕΒΠ στα γενικά σχολεία, ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες αφού είτε πάσχουν από κάποιο χρόνιο νόσημα, είτε εκδηλώνουν δευτερογενώς συνοδάιατρικά προβλήματα.
  • Ένα ειδικό σχολείο δεν εξυπηρετεί μόνο τους μαθητές του Δήμου του, αλλά και των όμορων με αυτόν Δήμους και σε ορισμένες περιπτώσεις από όλη την Αττική. Το γεγονός αυτό από μόνο του είναι ένας επιβαρυντικός παράγοντας, όσον αφορά τη διασπορά του ιού.Συγκεκριμένα, για παράδειγμα το ΕΕΕΕΚ Αγ. Δημητρίου με 240 φοιτούντες εξυπηρετεί μαθητές από όλη την Αττική (ΠΑΤΗΣΙΑ, ΒΑΡΚΙΖΑ, ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ, ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ,  ΚΑΛΛΙΘΕΑ, ΧΟΛΑΡΓΟΣ, ΤΑΥΡΟΣ, Ν. ΦΑΛΗΡΟ-ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΓΑΛΑΤΣΙ):http://www.eeeek.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=341&Itemid=156. Επίσης, το ΕΕΕΕΚ Πολυαναπήρων εξυπηρετεί όλη την Αττική, όπως και τα  Ειδικά Δημοτικά Σχολεία για παιδιά με κινητική αναπηρία, τα Ειδικά Γυμνάσια-Λύκεια Ηλιούπολης και Ιλίου, κά.
  • Οι μαθητές μετακινούνται με μισθωμένα μέσα μεταφοράς (λεωφορεία, ταξί), πράγμα που αποτελεί επιβάρυνση για την εξάπλωση του ιού, μια και τα παιδιά παραμένουν σε αυτά το λιγότερο 20 λεπτά για τη μεταφορά τους στο σχολείο.
  • Αναφορικά με τα ΚΕΣΥ, τα οποία εξυπηρετούν μαθητές από ευρύτερες περιοχές και πολλούς Δήμους, γνωρίζουμε ότι υπάρχει ελλιπής καθαριότητα. Πρόσφατα, μάλιστα, δημοσιεύθηκε κείμενο καταγγελίας του ΣΕΕΠΕΑ Αττικής για την έλλειψη υπηρεσιών καθαριότητας στα ΚΕΣΥ του Νομού Αττικής (13-2-2020, Αριθμ. Πρωτ.: 706)
  • Ο μαθητικός πληθυσμός των Ειδικών Σχολείων σε πλείστεςτων περιπτώσεων, δεν είναι σε θέση να εφαρμόσει πλήρως τις δοθείσες οδηγίες, προκειμένου να προφυλαχθεί ή να προφυλάξει τους γύρω του από την πιθανή μετάδοση του ιού.
  • Υπάρχουν συνάδελφοι που ανήκουν στο ΕΕΠ-ΕΒΠ με αναπηρία ή χρόνια πάθηση και οι οποίοι εργάζονται σε αυτές τις δομές, όντας οι ίδιοι στις κατηγορίες των ευπαθών ομάδων.
Σύμφωνα με τα παραπάνω διεκδικούμε:
  • Αναστολή της λειτουργίας των σχολικών μονάδων και των ΚΕΣΥ στους Δήμους της Αττικής που έχουν παρουσιαστεί κρούσματα του ιού.
  • Να εξασφαλιστεί καθημερινή απολύμανση και καθαριότητα στα σχολεία και τα ΚΕΣΥ, καθώς και προμήθεια ειδών υγιεινής και καθαριότητας.
  • Να συζητηθεί η ενδεχόμενη μείωση των συνεδριών στα ΚΕΣΥ της Αττικής, με σκοπό την αποφυγή συνωστισμού.
  • Να εξασφαλιστούν πρόσθετες άδειες με πλήρεις αποδοχές και ασφάλιση στους συναδέλφους, μόνιμους και αναπληρωτές, καθώς και στους γονείς των μαθητών. Πιο συγκεκριμένα: α) σε όσους εργαζόμενους αρρωσταίνουν, προκειμένου να αναρρώσουν και για πρόληψη της διασποράς, β) σε ένα μέλος της οικογένειας που έχει άρρωστο παιδί ή ηλικιωμένο ή αν είναι κλειστό το σχολείο ή ο βρεφονηπιακός σταθμός.

Δείτε σχετικά

Κλειστά σχολεία-λίστα: Σε όλη τη χώρα λόγω κορονοϊού: Ανανεώνεται
ΕΝΕΛΕΑ προς Υπουργό Παιδείας: Κλείστε τα Ειδικά σχολεία για να αποφύγουμε δυσάρεστα
ΠΟΣΕΕΠΕΑ-κορονοϊός: Να ληφθούν άμεσα μέτρα για μαθητές-εκπαιδευτικούς-ΕΕΠ & ΕΒΠ ΑμεΑ

Δείτε επίσης

Κρούσματα κορονοϊού 89: 5 νέα επιβεβαιωμένα ανακοίνωσε το Υπουργείο Υγείας
Κρούσματα κορονοϊού: 11 νέα, τα 4 χωρίς ιστορικό, σύνολο 84-Κρίσιμοι οι 2 επόμενοι μήνες
Επιβεβαιωμένο κρούσμα κορονοϊού σε μαθητή Λυκείου στο Γαλάτσι
ΦΕΚ κλειστών σχολείων: Aπό 9/3 έως και 23/3/2020, έναντι του κορωνοϊού
ΦΕΚ νέων μέτρων κορονοϊού: Αναστολή εκδηλώσεων-εκδρομών-λειτουργίας ΚΑΠΗ
Απαγόρευση λειτουργίας σχολικών μονάδων Ηλείας, Αχαΐας και Ζακύνθου: Aπό 9.3.2020 έως και 18.3.2020 | ΦΕΚ

Δείτε ακόμη

Αναστολή εκδρομών και συναθροίσεων: Τα ΦΕΚ
Σχολεία και κορονοϊός: Απεστάλη εγκύκλιος με οδηγίες κατά της διασποράς του ιού

Πριν φύγετε

Εκπαιδευτικοί-σχολεία-κορονοϊός: Οδηγίες από το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ
Κορωνοϊός και σχολεία: Ερωτήσεις και απαντήσεις για εκπαιδευτικές μονάδες
Σχολικοί Νοσηλευτές-κορονοϊός: Μέτρα προφύλαξης στο σχολείο – Εγγραφο ΠΟΣΕΕΠΕΑ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση