Πέμπτη, 24 Απριλίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΣΕΕΠΕΑ Κεντρικής Mακεδονίας: Να συσταθούν νέες οργανικές θέσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΣΕΕΠΕΑ Κεντρικής Mακεδονίας: Να συσταθούν νέες οργανικές θέσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ – Επιστολή στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Να συσταθούν νέες οργανικές θέσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ

Την ανάγκη σύστασης νέων οργανικών θέσεων ΕΕΠΕΒΠ επισημαίνει σε επιστολή του προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ο ΣΕΕΠΕΑ Κεντρικής Μακεδονίας.

Δείτε την επιστολή

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.)

Θεσσαλονίκη, 15/06/2022

Αρ. Πρωτ.: 33

Προς – Την Υπουργό ΥΠΑΙΘ κα. Ν. Κεραμέως – Την Υφυπουργό ΥΠΑΙΘ κα. Ζ. Μακρή – Γενικό Γραμματέα ΥΠΑΙΘ κ. Α. Κόπτση – Διεύθυνση ΕΑΕ, Προϊστάμενο κ. Χ. Παπαϊωάννου

Kοινοποίηση – ΠΟΣΕΕΠΕΑ – Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας – Μέλη ΕΕΠ – ΕΒΠ

Θέμα: Άμεση ανάγκη αύξησης οργανικών θέσεων ΕΕΠ και ΕΒΠ σε Γενική και Ειδική Εκπαίδευση

Αξιότιμη κα Υπουργέ,

Αξιότιμη κα Υφυπουργέ,

Αξιότιμε κε Γ.Γ. και Διευθυντή ΕΑΕ,

O Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού προσωπικού Κεντρικής Μακεδονίας ΣΕΕΠΕΑ ΚΜ  είναι πρωτοβάθμιος συνδικαλιστικός φορέας που εκπροσωπεί τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΕΠ και ΕΒΠ) της Κ. Μακεδονίας, μόνιμους και αναπληρωτές που στελεχώνουν τη Δημόσια Ειδική και Γενική Εκπαίδευση, καθώς και τα ΚΕΔΑΣΥ και τις ΕΔΥ της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας.

Με αφορμή πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζει όλος ο εκπαιδευτικός κόσμος πλέον σε σχολεία της ειδικής και γενικής εκπαίδευσης σε σχέση με ανάγκες υποστήριξης μαθητών σε προβλήματα υγείας ή αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, έξαρση περιστατικών βίας σε σχολεία γενικής εκπαίδευσης, αυτοκτονιών, προβλημάτων συμπεριφοράς κλπ ερχόμαστε όλοι αντιμέτωποι με τις τραγικές συνέπειες της δίχρονης σχεδόν διακοπής της φυσικής λειτουργίας των σχολείων, ενώ οι εκπαιδευτικοί καλούνται, μέσα σε ένα εξαιρετικά ανασφαλές εργασιακό περιβάλλον, να αντιμετωπίσουν μία νέα θλιβερή και δυσχερή κατάσταση. Τα σχολεία χρειάζονται υποστήριξη και ενίσχυση καθώς προέχει η ομαλή και ασφαλής λειτουργία των σχολείων και η σωματική και ψυχική υγεία όλων εκπαιδευτικών και μαθητών.

Η ανάγκη ενίσχυσης των σχολείων με ειδικότητες ΕΕΠ και ΕΒΠ είναι πλέον βασική προϋπόθεση. Από την άλλη οι ανάγκες που υπάρχουν στην ειδική αγωγή είναι διαπιστωμένα πολλές καθώς και το ίδιο το ΥΠΑΙΘ παραδέχεται με βάση την απόφαση με αρ.πρωτ 63968/Ε4 της Υπουργού Παιδείας, δεν εγκρίνεται η αποδέσμευση από την άσκηση των καθηκόντων τους, μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ προκειμένου να  μεταταχθούν σε υπηρεσίες και φορείς του Ελληνικού Δημοσίου μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας, λόγω των μεγάλων αναγκών της ειδικής αγωγής σε απασχόληση μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ .

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν από το Αυτοτελές Τμήμα ΕΕΠ-ΕΒΠ του Υπουργείου Παιδείας, έπειτα από αίτημα της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, διαφαίνεται απόλυτα η ανάγκη σύστασης νέων οργανικών θέσεων  καθώς έχουμε:

  • Σύνολο μόνιμων μελών ΕΕΠ/ΕΒΠ : 1.707
  • Σύνολο αναπληρωτών μελών ΕΕΠ/ΕΒΠ   : 5.773
Από τα λειτουργικά κενά (βάση των προσλήψεων αναπληρωτών) προκύπτουν:
  • 1.402 κενά σε ΣΜΕΑΕ ΕΕΠ/ΕΒΠ  με μόλις 530 κενές οργανικές θέσεις
  • 669 κενά σε ΚΕΔΑΣΥ  με 0 αριθμό μόνιμων διορισμών το 2019
Από τα στοιχεία που έχουμε μετά και τις μεταθέσεις ΕΕΠ/ΕΒΠ το 2022, στην Κεντρική Μακεδονία:
  • ΕΒΠ ΔΕ01: 0 (ΜΗΔΕΝ )  οργανικό κενό σε ΣΜΕΑΕ
  • ΠΕ21: 0  (ΜΗΔΕΝ ) οργανικά κενά  σε ΣΜΕΑΕ
  • ΠΕ 23: 6 οργανικά κενά
  • ΠΕ25: 17 οργανικά κενά
  • ΠΕ 28: 0 (ΜΗΔΕΝ ) οργανικά κενά σε ΣΜΕΑΕ
  • ΠΕ29 : 9 οργανικά κενά
  • ΠΕ 30: 16 οργανικά κενά

Ενδεικτικά για να γίνει ξεκάθαρη η σημαντικότητα σύστασης νέων οργανικών θέσεων και η κάλυψή τους με τους υποκείμενους νέους  μόνιμους διορισμούς αναφέρουμε ότι υπάρχουν:

  • ΜΗΔΕΝ οργανικά κενά στην ειδικότητα ΕΒΠ με 80 προσλήψεις αναπληρωτών σε ΣΜΕΑΕ στην Κεντρική Μακεδονία
  • ΜΗΔΕΝ οργανικά κενά στην ειδικότητα Λογοθεραπευτών με  τουλάχιστον 30 προσλήψεις αναπληρωτών σε ΣΜΕΑΕ
  • ΜΗΔΕΝ οργανικά κενά στην ειδικότητα  Φυσιοθεραπευτών με τουλάχιστον 25 προσλήψεις αναπληρωτών.

Η λύση στις μεγάλες ανάγκες της Ειδικής Αγωγής δεν είναι η απόρριψη  μετάταξης και μετακίνησης μελών ΕΕΠ/ΕΒΠ και ο αποκλεισμός τους από το δικαίωμα αυτό.  Γιατί αφορά ένα προσωπικό που υποστήριξε τα ειδικά σχολεία την περίοδο της πανδημίας ενώ όλα τα γενικά σχολεία ήταν κλειστά, με ελλιπή μέτρα προφύλαξης, με τα κρούσματα να χτυπάνε «κόκκινο», τα δημόσια νοσοκομεία σε κατάσταση «έκτακτης ανάγκης» και υπερπλήρη και την συνεχή καταγραφή θανάτων που πολλοί προήλθαν και μέσα από τα ανοιχτά σχολεία.

Η λύση δεν είναι να αποκλείεται από τις δυνατότητες επιλογής κινητικότητας το ΕΕΠ/ΕΒΠ, που αποτελεί ανάγκη επαγγελματικής εξέλιξης ή αποφόρτισης από τις δυσκολίες που υπάρχουν εν γένει στην ειδική αγωγή,  αλλά η κάλυψη των αναγκών των σχολείων με μόνιμους διορισμούς.

Απαιτούμε:   
  • Δημιουργία οργανικών θέσεων  για Σχολικούς Νοσηλευτές και ΕΒΠ για κάθε σχολείο γενικής εκπαίδευσης για την υποστήριξή των μαθητών με κινητικές, μαθησιακές  ανάγκες  και  προβλημάτα υγείας.
  • Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες  ΕΕΠ  στα ΚΕΔΑΣΥ και άμεση κάλυψη αυτών με μόνιμο προσωπικό καθώς από το 2019 δεν έχει γίνει κανένας μόνιμος διορισμός και στην πλειοψηφία λειτουργούν με αναπληρωτές.
  • Αύξηση οργανικών θέσεων για το ΕΒΠ και το ΕΕΠ στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και κάλυψη αυτών με όλες τις ειδικότητες (έχουμε 1500  πάγιες λειτουργικές ανάγκες με μόλις 530 οργανικά κενά)
  • Σύσταση νέων οργανικών θέσεων (1500  πάγιες λειτουργικές ανάγκες με μόλις 530 οργανικά κενά) στην ειδική εκπαίδευση. Μόνιμοι διορισμοί  με κάλυψη όλων των παλιών και νέων οργανικών κενών.
  • Μόνιμοι διορισμοί και κάλυψη των 1100 οργανικών κενών Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών στις ΕΔΥ στα γενικά σχολεία και σύσταση οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες ΕΕΠ/ΕΒΠ σε αυτά.

Αναμένουμε την στάση του υπουργείου στην διαμόρφωση ενός πλαισίου που να προστατεύει εκπαιδευτικούς  και μαθητές, ενισχύοντας τα σχολεία με εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό που να μπορεί να καλύπτει και υποστηρίζει  τις αυξημένες ανάγκες που υπάρχουν.

Για το Δ.Σ.

Η Πρόεδρος – Εριφύλη Διαμαντοπούλου

Η Γ. Γραμματέας – Ελένη Τσαγρή

Δείτε επίσης

Υπόμνημα ΠΟΣΕΕΠΕΑ για διορισμούς και υποβολή προτάσεων σχετικά με τα θέματα ΕΕΠ-ΕΒΠ 

Ο “χάρτης” του ΕΕΠ-ΕΒΠ στην εκπαίδευση: 4 κρίσιμοι λόγοι για πλήρη κάλυψη των κενών με διορισμούς 

ΣΕΕΠΕΑ Στερεάς Ελλάδας προς Υπουργείο Παιδείας: Να καλυφθούν όλα τα οργανικά κενά ΕΕΠ-ΕΒΠ 

Ανακοίνωση μόνιμων διορισμών από το Υπουργείο Παιδείας: 8.586 σύνολο 

Δείτε ακόμη

Πίνακες ΑΣΕΠ-βεβαιώσεις σπουδών: Ερώτηση στη Βουλή για τη νόμιμη και ισότιμη συμμετοχή όλων των αποφοίτων ΕΑΕ

Ειδική Αγωγή 2022: Το Υπ. Παιδείας για προσλήψεις αναπληρωτών-διορισμούς-νέα Τμήμ. Ενταξης-Υποδομές-Επιμόρφωση 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

3 Σχόλια

  1. Βαγγελης on

    Γεια σας κ.Βουγια. Οι διορισμενοι της Ειδικης το 2020, εχουν δικαιωμα να κανουν αιτηση διορισμου στους φετινους διορισμους της Ειδικης ;

      • Βαγγελης on

        Αφου ομως διοριστηκαν το 2020 στην Ειδικη, δεν εχουν “φυγει” απο τους Κυριους Πινακες της Ειδικης ; Για αυτο υπαρχουν και οι εκκαθαρισμενοι.
        Στην Γενικη, ωστοσο, εχουν την δυνατοτητα αφου βρισκονται σε αλλους πινακες και σε αλλη προκυρυξη.

Leave A Reply