Σάββατο, 17 Μαΐου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΣΕΕΠΕΑ Κεντρικής Μακεδονίας για εισαγωγική επιμόρφωση: Ζητά την τροποποίηση του Προγράμματος

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΣΕΕΠΕΑ Κεντρικής Μακεδονίας για εισαγωγική επιμόρφωση: Ζητά την τροποποίηση του Προγράμματος καταθέτοντας 4 προτάσεις.

ΣΕΕΠΕΑ Κεντρικής Μακεδονίας για εισαγωγική επιμόρφωση

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.)

Θεσσαλονίκη, 21/02/2023

Αρ. Πρωτ: 75

 Πληροφορίες: email: seepeakm@gmail.com         

 Θέμα: Επιμόρφωση

 Αγαπητοί/-ες συνάδελφοι/-ισσες

Για άλλη μία φορά ξεδιπλώνεται η κυβερνητική πολιτική με σκοπό την υποβάθμιση της  δημόσιας και δωρεάν Παιδείας. Η πολιτική του αποπροσανατολισμού συνεχίζεται και επιστημονικές έννοιες διαστρεβλώνονται με στόχο την πρόκληση σύγχυσης, διαίρεσης των εργαζομένων και ανάπτυξης του κοινωνικού αυτοματισμού.

 Κανένας εργαζόμενος στην εκπαίδευση δεν  θα έλεγε όχι στην διαρκή ποιοτική και επιστημονικά τεκμηριωμένη επιμόρφωση! Καθώς αυτό είναι ένα βασικό, σταθερό και πάγιο Αίτημα του κλάδου του ΕΕΠ/ΕΒΠ.  Είναι όμως επιμόρφωση αυτό που καλεί το Υπουργείο για να συμμετέχουν οι νεοδιόριστοι;

Η απάντηση είναι σαφής, ΟΧΙ.

–        Γιατί το ΥΠΑΙΘ  συνδέει την επιμόρφωση με τη μονιμοποίηση;

Ενώ  θα έπρεπε κάθε διαδικασία επιμόρφωσης  να είναι επικεντρωμένη στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις του σχολείου και των εργαζομένων σε αυτά.

–        Γιατί χωρίς κανένα επιστημονικό κριτήριο εκτιμάται ότι για την επιμόρφωση αρκούν 9 εβδομάδες;

–        Πως είναι δυνατόν χωρίς κανένα ακαδημαϊκό κριτήριο να θεωρείται πως η επιμόρφωση είναι κοινή για όλες τις ειδικότητες ΕΕΠ/ΕΒΠ;

–        Πως γίνεται να μην υπάρχει κανένα αξιολογικό κριτήριο στην επιλογή των επιμορφωτών; Πως γίνεται να γίνει επιμόρφωση χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες της κάθε ειδικότητας; (πχ μπορεί να επιμορφώσει ένας δάσκαλος ειδικότητες ΕΕΠ/ΕΒΠ;)

–        Με ποια λογική γίνεται καταπάτηση  του εργασιακού ωραρίου και επιβάλλεται ως υποχρεωτική η επιμόρφωση απογευματινές ώρες και σε αργίες; Εάν ενδιαφερόταν ουσιαστικά  το ΥΠΑΙΘ για την μη παρακώλυση των σχολείων, θα έχτιζε κανονικά «ασφαλή» σχολεία, θα έδινε ουσιαστικά κονδύλια για την ενίσχυση της δωρεάν δημόσιας Παιδείας.

–        Γιατί ακολουθούνται μοντέλα επιμόρφωσης διεθνώς ξεπερασμένα μαζικά, παρωχημένα και αντίπαιδαγωγικά;

Είναι πρόδηλο ότι όλα αυτά γίνονται γιατί  διευκολύνεται η απορρόφηση κονδυλίων και παρέχεται ευκαιριακό μεροκάματο σε «επιμορφωτές» που καλούνται να αναπαράξουν στατικές ξεπερασμένες και μη εφαρμόσιμες τεχνικές. Είναι γεγονός ότι η επιμόρφωση γίνεται για να γίνει και όχι για να διατελέσει μια ουσιαστική συνθήκη που θα ενισχύσει το έργο των επιμορφούμενων. Για να επιβάλει το ΥΠΑΙΘ την αυταρχική, άκαμπτη πολιτική τρομοκρατίας και εκφοβισμού που υπηρετεί.

Οι σύγχρονες επιστημονικές προσεγγίσεις θέτουν ως βασική προϋπόθεση της επιμόρφωσης την διάθεση ανθρώπινων πόρων, τη διάθεση δηλαδή ανθρώπινου δυναμικού με εμπειρία έγκυρη και έγκαιρη, επιστημονική γνώση και  με τη χρήση βιωματικών κυρίως μεθόδων. Στη χώρα μας αυτή η προϋπόθεση θα μπορούσε να είναι άμεσα εφαρμόσιμη  καθώς διαθέτουμε πλούσιο δυναμικό συναδέλφων με πολυετή προϋπηρεσία σε δομές της ειδικής και γενικής εκπαίδευσης αλλά και ακαδημαϊκά προσόντα από όλες τις ειδικότητες ΕΕΠ/ΕΒΠ που μπορούν στο βάθος του προβλεπόμενου χρόνου όχι μόνο να επιμορφώσουν αλλά να εμπνεύσουν και να καθοδηγήσουν επιστημονικά τους νεοδιόριστους συναδέλφους. Αυτό θα αποτελούσε ουσιαστική υποστήριξη  του έργου των συναδέλφων.

Δυστυχώς αυτό που επιβεβαιώνει συνέχεια το ΥΠΑΙΘ μέσω της πολιτικής ηγεσίας που το εκφράζει είναι ότι δεν το ενδιαφέρει η ουσία, αλλά η υποβάθμιση της Παιδείας και μάλιστα με την διαδικασία της επιβολής.  Η επιμόρφωση με την ουσιαστική έννοια, θεωρείται πολυτέλεια για το Δημόσιο και Δωρεάν σχολείο από την κυβέρνηση,  η οποία διαθέτει τα κονδύλια του προϋπολογισμού όχι για τη βελτίωση του αγαθού της  Παιδείας, αλλά για την  ανάπτυξη συστημάτων παρακολούθησης και χειραγώγησης της “κοινής γνώμης”, για την αγορά εξοπλισμών ή για να ενισχύσει την ιδιωτική Παιδεία.

Ζητούμε το πρόγραμμα της εισαγωγικής επιμόρφωσης να τροποποιηθεί και:

  1. Να πραγματοποιηθεί εργάσιμες ημέρες και ώρες (πχ μεταξύ 15 και 21 Ιουνίου) και με ταυτόχρονη απαλλαγή από άλλα καθήκοντα,
  2. Να γίνει  με σωστή κατανομή συμμετεχόντων σε αυτές, ανάλογα με τον κλάδο, την ειδικότητα και τη βαθμίδα εκπαίδευσης που βρίσκεται ο κάθε εκπαιδευτικός, κι όχι αλφαβητικά, με επιμορφωτές αντίστοιχης (ή σχετικής έστω) ειδικότητας και με βάση τις πραγματικές ανάγκες που αντιμετωπίζει η κάθε ειδικότητα!
  3. Να εξαιρεθούν από αυτό εκπαιδευτικοί που το έχουν πραγματοποιήσει ξανά
  4. Να πραγματοποιηθεί δια ζώσης με φυσική παρουσία και με βιωματικό τρόπο

 Το Δ.Σ. του Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. Κεντρικής Μακεδονίας

Δείτε επίσης

Εισαγωγική επιμόρφωση-άρθρο: Το χρονικό μιας προαναγγελθείσας ομηρίας 

ΟΛΜΕ-ΔΟΕ για εισαγωγική επιμόρφωση: Σκοταδιστική με καταπάτηση εργασιακών δικαιωμάτων-Καμία ποινή από τη μη συμμετοχή 

Περί εισαγωγικής επιμόρφωσης: Δεν εξαρτάται μονιμοποίηση και μισθολογική εξέλιξη απ αυτή 

Εισαγωγική επιμόρφωση Καθαρά Δευτέρα, Μεγάλη Παρασκευή και αργίες-Εντονες διαμαρτυρίες 

Πριν φύγετε

 Προκηρύξεις 1ΓΕ και 2ΓΕ/2023: Τα ΦΕΚ με τη διαδικασία αιτήσεων από 7 έως 31 Μαρτίου 2023 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply