Τετάρτη, 9 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σεμινάριο Supporting Multilingual Classrooms: Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σεμινάριο Supporting Multilingual Classrooms: Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στις 15 και 16 Δεκεμβρίου 2022, στο Ηράκλειο Κρήτης.

Σεμινάριο Supporting Multilingual Classrooms

Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία το διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο που διοργάνωσε η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ευρωπαϊκών και Διεθνών Θεμάτων – Τμήμα Διεθνών Σχέσεων, του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Σύγχρονων Γλωσσών (ΕΚΣΓ/ECML), του Συμβουλίου της Ευρώπης με θέμα: «Supporting Multilingual Classrooms».

Σύμφωνα με σχετική ενημέρωση

Το εθνικής αυτό εμβέλειας χρηματοδοτούμενο επιμορφωτικό σεμινάριο διεξήχθη στις 15 και 16 Δεκεμβρίου 2022, στο Ηράκλειο Κρήτης, στην συνεδριακή αίθουσα του Ibis Styles Central Hotel από 9.00 – 17.00, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές, από δύο εμπειρογνώμονες του Ευρωπαϊκού Κέντρου Σύγχρονων Γλωσσών, την κ. Catherine Carré-Karlinger από την Αυστρία και την κ. Katja Schnitzer από την Ελβετία.

Το σεμινάριο παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί από όλη την Κρήτη και τη Δυτική Μακεδονία και περιελάμβανε επιμέρους βιωματικές δράσεις και εργαστήρια.

Αναγνώστηκε χαιρετισμός της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Ζέττας Μακρή, ενώ ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας,  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, κ. Αλέξανδρος Κόπτσης, απηύθυνε χαιρετισμό σε ζωντανή σύνδεση.

Χαιρετισμούς επίσης απηύθυναν στους συμμετέχοντες ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης, κ. Μανώλης Καρτσωνάκης και η κ. Susanna Slivensky, Διευθύντρια Προγραμμάτων του ECML.

Τις εργασίες παρακολούθησαν η κ. Αικ. Μπομπέτση, από το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων, ως εκπρόσωπος του Υ.ΠΑΙ.Θ., και ο κ. Ιωάννης Βεντούρης, από το Τμήμα Γ΄-Επιμόρφωσης και Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Έργου και Εκπαιδευτικών, Ευρωπαϊκής και Διεθνούς Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Ι.Ε.Π.

Στόχος του σεμιναρίου

Στόχος του σεμιναρίου ήταν η υποστήριξη και ενδυνάμωση όλων των εκπαιδευτικών για τη βελτίωση της διδασκαλίας της γλώσσας και την ανάπτυξη πολυγλωσσικών και διαπολιτισμικών ικανοτήτων για όλους τους μαθητές. Επιπρόσθετα, το σεμινάριο στόχευε στην ενίσχυση της επίγνωσης των εκπαιδευτικών για την αξία της πολυγλωσσίας και της  ανάπτυξης πολιτικών, στρατηγικών και πρακτικών για ολόκληρο το σχολείο, προκειμένου να καλλιεργηθούν θετικές στάσεις για τη γλωσσική/πολιτιστική πολυμορφία με σκοπό να διευκολύνουν τη συμπερίληψη μαθητών από μεταναστευτικό υπόβαθρο, δημιουργώντας μια μάθηση χωρίς αποκλεισμούς.

Στο σεμινάριο παρουσιάστηκαν προγράμματα και καλές πρακτικές διαχείρισης της πολυγλωσσίας, καθώς και εργαλεία σημαντικά για την υποστήριξη και ενδυνάμωση μαθητών από διαφορετικά γλωσσικά περιβάλλοντα.

Η  Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης αξιοποιώντας αυτή την εμπειρία και εμπλουτίζοντάς την με τα αποτελέσματα από σχετικά ερευνητικά κι ευρωπαϊκά προγράμματα στα οποία συμμετέχει (Immerse-Horizon 2020, Safer-Erasmus KA3), θα προτείνει δράσεις δικτύωσης για εκπαιδευτικούς που ασχολούνται με θέματα συμπερίληψης, πολυγλωσσίας και διαπολιτισμικότητας. Η χάραξη μιας στοχευμένης εκπαιδευτικής πολιτικής και η ανάπτυξη δικτύων σε τοπικό, περιφερειακό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο αποτελεί μια πρόκληση, καθώς είναι γνωστό ότι η ανταλλαγή εμπειριών, πρακτικών ή στρατηγικών δίνει ευκαιρίες να διευρύνει τον ορίζοντα και να θέσει τις βάσεις για τη δημιουργία ενός παγκόσμιου αποθετηρίου που θα εμπλουτιστεί με κοινή χρήση.

Δείτε επίσης

Κεραμέως: Προτεραιότητα να επιτραπεί η ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων-Τι απάντησε στο αν θα παραμείνει Υπ. Παιδείας 

Εισαγωγική επιμόρφωση-νέα Απόφαση: Χρόνος υποβολής αιτήσεων, διάρκεια, υπόχρεοι παρακολούθησης 

Πρωθυπουργός στη Βουλή: Κάλυψη του 10% των αγορών τροφίμων-Τι είπε για την Τροπολογία ΣΥΡΙΖΑ για 600 € σε εκπ/κούς

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση