Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σχεδιασμός ΠΣ «e-schools»: Τη συμμετοχή στις Ομάδες Εργασίας διοικητικών υπαλλήλων ζητά ο ΣΥΠΥΥΠ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σχεδιασμός ΠΣ «e-schools»: Τη συμμετοχή στις Ομάδες Εργασίας διοικητικών υπαλλήλων των Περιφερειακών Υπηρεσιών Εκπαίδευσης ζητά ο ΣΥΠΥΥΠ.

Σχεδιασμός ΠΣ «e-schools»

Να εντάξει άμεσα έμπειρους χρήστες-διοικητικούς υπαλλήλους των Περιφερειακών Υπηρεσιών Εκπαίδευσης στις Ομάδες Εργασίας για τον σχεδιασμό του ΠΣ «e-schools», διασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό, τη συνεργασία και τον συντονισμό μεταξύ Κεντρικής Υπηρεσίας και Περιφερειακών Υπηρεσιών, διαδικασία που αποτελεί το εχέγγυο για την επιτυχή έκβαση του εγχειρήματος, καλεί το ΥΠΑΙΘΑ ο Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφερειακών Υπηρεσιών ΥΠΕΠΘ (ΣΥΠΥΥΠ).

Κατά τον ΣΥΠΥΥΠ η έλλειψη εκπροσώπησης των Περιφερειακών Υπηρεσιών Εκπαίδευσης στον σχεδιασμό του συγκεκριμένου ΠΣ, προκαλεί ιδιαίτερη και έντονη ανησυχία μιας και είναι αδύνατον να επιτευχθεί διαφορετικά η ορθή και ακριβής αποτύπωση των απαιτήσεων και η επιτυχής τους διαμόρφωση ώστε το αποτέλεσμα να είναι προσαρμοσμένο στον τελικό χρήστη, που δεν είναι άλλος από τον διοικητικό υπάλληλο.

Σε διαφορετική περίπτωση, επισημαίνει ο ΣΥΠΥΥΠ, το μεγάλο και σημαντικό εγχείρημα του υπό ανάπτυξη ΠΣ «e-schools» διατρέχει όχι μόνο τον κίνδυνο της παταγώδους αποτυχίας, αλλά ακόμη χειρότερα, της μετεξέλιξής του σε παράγοντα περαιτέρω αύξησης της ψηφιακής γραφειοκρατίας.

Ακολουθεί η επιστολή του ΣΥΠΥΥΠ στο ΥΠΑΙΘΑ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Υ.Π.Ε.Π.Θ. (Σ.Υ.Π.Υ.Υ.Π.)

Δ/νση: Ανδρέα Παπανδρέου 37, T.K. 151 80 – Μαρούσι – Ιστοσελίδα: www.sypyp.gr – Ε-mail: sypyyp@minedu.gov.gr

Αθήνα   13/11/2024       

Αρ. πρωτ.: 246

Προς:

– Υπουργό ΠΑΙΘΑ, κ. Κ. Πιερρακάκη

– Γενικό Γραμματέα ΥΠΑΙΘΑ, κ. Ι. Κατσαρό

Κοιν.:

– Γενικό Διευθυντή Στρατηγ. Σχεδ. Προγραμ. και Ηλεκ. Διακυβέρνησης, κ. Γ. Δασκαλογιάννη

– Υπηρεσιακό Γραμματέα ΥΠΑΙΘΑ, κ. Ι. Βλάσση

– Μέλη μας

Επιτακτική η ανάγκη συμμετοχής υπαλλήλων των Περιφερειακών Υπηρεσιών σε Ομάδα Εργασίας για τον σχεδιασμό και υλοποίηση του ΠΣ «e-schools»

κ. Υπουργέ, κ. Γενικέ,

Η συμβολή των διοικητικών υπαλλήλων των Περιφερειακών Υπηρεσιών Εκπαίδευσης (ΠΔΕ, ΔΔΕ, ΔΠΕ, ΚΕΔΑΣΥ και ΣΑΕΚ) είναι ουσιαστική και καθοριστική για την εύρυθμη λειτουργία και την αναβάθμιση του διοικητικού πυλώνα του εκπαιδευτικού συστήματος. Οι διοικητικοί υπάλληλοι είναι αυτοί που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, σε καθημερινή επικοινωνία με τις Σχολικές Μονάδες, ενώ ταυτόχρονα γνωρίζουν σε βάθος τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες των υπηρεσιών τους. Διαθέτουν τη γνώση και την πείρα που απαιτείται ώστε να παρέχουν τις απαραίτητες και κρίσιμες πληροφορίες για τον ανασχεδιασμό, την απλούστευση, τυποποίηση, βελτιστοποίηση και ψηφιοποίηση των διαδικασιών, αλλά και για τον ορθό (ανα)σχεδιασμό και την επιτυχημένη βελτίωση, επέκταση ή/και υλοποίηση Πληροφοριακών Συστημάτων (ΠΣ), όπως το νέο ΠΣ «e-schools» που βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησης.

Ωστόσο, παρά τις επανειλημμένες και επίμονες παρεμβάσεις του ΣΥΠΥΥΠ (τελευταίο σχετ. έγγραφο 96/05-07-2024), η έλλειψη εκπροσώπησης των Περιφερειακών Υπηρεσιών Εκπαίδευσης στον σχεδιασμό του συγκεκριμένου ΠΣ, προκαλεί ιδιαίτερη και έντονη ανησυχία. Τονίζουμε εκ νέου ότι, για την ουσιαστική συμβολή του εν λόγω ΠΣ στην αύξηση της παραγωγικότητας και της αποδοτικότητας των υπηρεσιών μας, είναι επιβεβλημένη η συμμετοχή έμπειρων διοικητικών υπαλλήλων των Περιφερειακών Υπηρεσιών στον σχεδιασμό του, αλλά και η παροχή συνεχούς ανατροφοδότηση από αυτούς, κατά τη διάρκεια της ανάπτυξής του. Εξάλλου, είναι αδύνατον να επιτευχθεί διαφορετικά, η ορθή και ακριβής αποτύπωση των απαιτήσεων και η επιτυχής τους διαμόρφωση ώστε το αποτέλεσμα να είναι προσαρμοσμένο στον τελικό χρήστη, που δεν είναι άλλος από τον διοικητικό υπάλληλο. Σε διαφορετική περίπτωση, το μεγάλο και σημαντικό εγχείρημα του υπό ανάπτυξη ΠΣ «eschools» διατρέχει όχι μόνο τον κίνδυνο της παταγώδους αποτυχίας, αλλά ακόμη χειρότερα, της μετεξέλιξής του σε παράγοντα περαιτέρω αύξησης της ψηφιακής γραφειοκρατίας, αποτελώντας άλλο ένα από τα πολλά ΠΣ που έχουν υλοποιηθεί, κατά καιρούς, με ευθύνη της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘΑ.

κ. Υπουργέ, κ. Γενικέ,

Ο ΣΥΠΥΥΠ έχει καταθέσει επανειλημμένως προτάσεις για την βελτίωση και αναβάθμιση των ΠΣ του ΥΠΑΙΘΑ. Μάλιστα, όσες φορές υιοθετήθηκαν οι προτάσεις μας, το αποτέλεσμα ήταν η απλούστευση και η αποτελεσματικότερη χρήση των ΠΣ, με πολλαπλά οφέλη για όλους τους εμπλεκόμενους.

Ελπίζουμε να εντάξετε άμεσα, πριν να είναι αργά, έμπειρους χρήστες-διοικητικούς υπαλλήλους των Περιφερειακών Υπηρεσιών Εκπαίδευσης στις Ομάδες Εργασίας για τον σχεδιασμό του ΠΣ «eschools», διασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό, τη συνεργασία και τον συντονισμό μεταξύ Κεντρικής Υπηρεσίας και Περιφερειακών Υπηρεσιών, διαδικασία που αποτελεί το εχέγγυο για την επιτυχή έκβαση του εγχειρήματος.

Για το Δ.Σ του Σ.Υ.Π.Υ.Υ.Π.

Ο Πρόεδρος                                Ο Γ. Γραμματέας

Νώντας Αθανασιάδης             Αντώνης Στεφανογιάννης

Δείτε επίσης

Πιερρακάκης-CEO Initiative Forum: «Ήδη ενσωματώνονται τεχνολογίες στο σύστημα παιδείας» 

Πιλοτικό πρόγραμμα Πρώιμης Παιδικής Παρέμβασης για Παιδιά Ηλικίας 0 έως 6 ετών | ΦΕΚ 

Εθνική Στρατηγική-Δικαιώματα ΑμεΑ: Συμπερίληψη στις βαθμίδες εκπ/σης-Πρώιμη παρέμβαση 

Δράσεις Ενεργού Πολίτη: Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply