Κυριακή, 13 Ιουλίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σχετικά με τα Κέντρα Μελέτης: Στα σκαριά νομοθετικό πλαίσιο-Απάντηση Καλλιάνου στις καταγγελίες της ΟΙΕΛΕ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σχετικά με τα Κέντρα Μελέτης: Στα σκαριά νομοθετικό πλαίσιο-Απάντηση Καλλιάνου στις καταγγελίες της ΟΙΕΛΕ – Συνάντηση της Ομοσπονδίας με την Υφ. Παιδείας Ι. Λυτρίβη.

Σχετικά με τα Κέντρα Μελέτης

“Το Υπουργείο Παιδείας εδώ και αρκετές εβδομάδες επεξεργάζεται το σχετικό σχέδιο ρύθμισης των Κέντρων Μελέτης, αναφέρει μεταξύ άλλων ο Βουλευτής της Ν.Δ. κος Ιωάννης Καλλιάνος, στην απάντηση που κοινοποίησε σχετικά με την καταγγελία της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ), σύμφωνα με την οποία Βουλευτής της ΝΔ είναι ιδιοκτήτης και διαφημίζει παράνομο Κέντρο Μελέτης, όχι μόνο για Δημοτικό, αλλά και για Γυμνάσιο-Λύκειο, ώστε να αποφύγει την υπαγωγή στη νομοθεσία περί Φροντιστηρίων.

Πάντα, σύμφωνα με την ΟΙΕΛΕ, εκπαιδευτικοί αλλά και ιδιοκτήτες Φροντιστηρίων κατήγγειλαν στην Ομοσπονδία το γεγονός ότι Βουλευτής του ελληνικού Κοινοβουλίου, ο κος Καλλιάνος, που εκλέγεται στο Νότιο Τομέα της Β’ Αθήνας με τη Ν.Δ., έχει στην ιδιοκτησία του και διαφημίζει ένα Κέντρο Μελέτης που αποτελεί παράνομη εκπαιδευτική δομή.

Αναφορικά με την απάντηση του κου Καλλιάνου η ΟΙΕΛΕ επισημαίνει ότι είναι θετικό ότι στην απάντηση αυτή τονίζεται η ανάγκη για την ψήφιση νομοθετικού πλαισίου, για την διασφάλιση των βέλτιστων συνθηκών υγείας και ασφάλειας για μαθητές και εργαζόμενους, για καλές αμοιβές για τους εκπαιδευτικούς, πάνω ακόμη και από το παρόν πλαίσιο για τους συναδέλφους σε Φροντιστήρια και σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών.

Η απάντηση του Βουλευτή:

“Σε όσα αναφέρει η ΟΙΕΛΕ στην ανακοίνωσή της, απαντώ τα ακόλουθα:

  • Ως Βουλευτής και ως εκπρόσωπος της ΝΔ στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, έχω κάνει μεγάλη προσπάθεια να υπάρξει ρύθμιση για το χώρο των Κέντρων Μελέτης. Εδώ, λοιπόν, είμαστε σύμφωνοι με την Ομοσπονδία και πιστεύω ότι όλοι εμείς που αγαπούμε την εκπαίδευση και θέλουμε να παρέχονται καλές, ποιοτικές εκπαιδευτικές υπηρεσίες, ευνοούμαστε από την ύπαρξη πλαισίου που θα απομακρύνει και όσους κακούς επαγγελματίες νοθεύουν τον υγιή ανταγωνισμό.
  • Ο χώρος που έχουμε φτιάξει με τους συνεργάτες μου είναι σύμφωνος (και με το παραπάνω) με τις προδιαγραφές που θέτει το νομοθετικό πλαίσιο για τις ιδιωτικές μονάδες εκπαίδευσης. Οι αίθουσες είναι άνετες με επαρκή αερισμό και φωτισμό, υπάρχει χώρος προαυλισμού, στατική επάρκεια, πυροσβεστική ασφάλεια. Επομένως, είμαστε έτοιμοι για έλεγχο από τον ΕΟΠΠΕΠ ή οποιαδήποτε αρμόδια αρχή.
  • Οι αμοιβές των εκπαιδευτικών είναι υψηλότερες από αυτές που θέτει το πλαίσιο για τους εκπαιδευτικούς σε Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών. Επομένως, δεν στέκει η κατηγορία ότι είχα την πρόθεση να πληρώσω τους εκπαιδευτικούς χαμηλότερα από όσο προβλέπει ο νόμος για τους συναδέλφους της μη τυπικής εκπαίδευσης. Ως εκπαιδευτικός και ο ίδιος έχω ιδιαίτερη ευαισθησία για το έργο των συναδέλφων μου και γνωρίζω ότι πρέπει να αμείβονται ικανοποιητικά για να παρέχουν ποιοτικές υπηρεσίες.
  • Η σημερινή ατυχής αντιπαράθεση με την ΟΙΕΛΕ ας αποτελέσει εφαλτήριο για την επίλυση του ζητήματος. Η συνάντηση της Ομοσπονδίας με την Υφυπουργό Παιδείας κ. Λυτρίβη και τη συμμετοχή του Συνηγόρου του Πολίτη θα είναι η απαρχή για την νομοθετική επίλυση του ζητήματος και σε αυτό δεσμεύομαι ότι θα έχω τη μέγιστη δυνατή συνεισφορά με την εμπειρία και την τεχνογνωσία μου.

Συνεχίζουμε με αγάπη για την Εκπαίδευση και για τους μικρούς μας μαθητές που είναι το μέλλον της χώρας μας!

Και με χαρά σας ενημερώνω ότι ήδη το Υπουργείο Παιδείας εδώ και αρκετές εβδομάδες επεξεργάζεται το σχετικό σχέδιο ρύθμισης των Κέντρων Μελέτης.”
Συνάντηση Υφ. Παιδείας Ι. Λυτρίβη με ΟΙΕΛΕ
Εν τω μεταξύ όπως ενημερώνει η ΟΙΕΛΕ, η οποία θεωρεί σημαντική την άμεση ανταπόκριση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου μετά την ανάδειξη του ζητήματος με αφορμή το Κέντρο Μελέτης του Βουλευτή της ΝΔ κου Καλλιάνου, η  Υφυπουργός Παιδείας κα Λυτρίβη ζήτησε η αναβληθείσα συνάντηση με την ΟΙΕΛΕ για τα Κέντρα Μελέτης να πραγματοποιηθεί την Τρίτη, 27.08 με τη συμμετοχή εκπροσώπου του Συνηγόρου του Πολίτη.
Δείτε επίσης
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply