Παρασκευή, 8 Νοεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σχετικά με το ΕΕΕΕΚ Αθηνών: Υπάρχει μόνο στα χαρτιά – Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σχετικά με το ΕΕΕΕΚ Αθηνών: Υπάρχει μόνο στα χαρτιά – Ερώτηση στη Βουλή από τον ΣΥΡΙΖΑ με πρωτοβουλία της κας Ράνιας Θρασκιά, Βουλευτή Α Θεσσαλονίκης και Αν. Τομεάρχη Παιδείας.

Σχετικά με το ΕΕΕΕΚ Αθηνών

Με πρωτοβουλία της κας Ράνιας Θρασκιά, Βουλευτή Α Θεσσαλονίκης και Αν. Τομεάρχη Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ-αρμόδιας για την Ειδική Αγωγή, κατατέθηκε στη Βουλή Ερώτηση που συνυπογράφουν 20 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με θέμα τη λειτουργία ΕΕΕΕΚ Αθηνών.

Όπως αναφέρεται στο κείμενο της Ερώτησης, αναγνωρίζοντας τη σημαντική έλλειψη επαγγελματικού σχολείου για άτομα με αναπηρία στον μεγαλύτερο Δήμο της χώρας, τον Δήμο Αθηναίων, προβλέφθηκε ήδη από τον Ιούλιο του 2019 (ΦΕΚ Β 2702/02.07.2019) η ίδρυση από το σχολικό έτος 2019-2020 Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α Αθήνας. Προς αυτήν την κατεύθυνση είχε προηγουμένως κινηθεί η υπ’ αριθμ. 1977/06.12.2018 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αθήνας, με την οποία εγκρίθηκε η ανέγερση διδακτηρίου για τη λειτουργία του ΕΕΕΕΚ Αθηνών σε οικόπεδο μεταξύ των περιοχών Άνω Αμπελοκήπων και Νέας Φιλοθέης, ενώ, με την ίδια πράξη, είχε αποφασιστεί, μέχρι την ολοκλήρωση της ανέγερσης κτιρίου, η προσωρινή στέγασή του σε υφιστάμενο κτίριο.

Εκτοτε, όμως, το ΕΕΕΕΚ Αθηνών παραμένει ένα σχολείο στα χαρτιά. Οι μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με αναπηρία που κατοικούν στον Δήμο Αθηναίων εξαναγκάζονται σε πολύωρες μετακινήσεις προκειμένου να φοιτήσουν σε δομές άλλων Δήμων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται πρωτίστως για την υγεία τους και την ήδη βεβαρημένη καθημερινότητά τους κι ακολούθως για την εκπαιδευτική διαδικασία και τη λειτουργία των σχολικών μονάδων των άλλων Δήμων που υποδέχονται επιπλέον μαθητές κι έχουν πλέον καταστεί υπερκορεσμένες.

Επειδή ξεκίνησε άλλη μια νέα σχολική χρονιά, με εκατοντάδες μαθητές με αναπηρία και τις οικογένειές τους να ταλαιπωρούνται καθημερινά και να βρίσκονται σε στάση αναμονής και ελπίδας για την εξεύρεση λύσης, ερωτώνται οι συναρμόδιοι Υπουργοί ποια είναι η σημερινή κατάσταση σε σχέση με τη λειτουργία του ΕΕΕΕΚ στον Δήμο Αθηναίων και πού οφείλεται η τεράστια αυτή καθυστέρηση. Καθώς επίσης και σε ποιες κατεπείγουσες ενέργειες, και με ποιο ακριβές χρονοδιάγραμμα, προτίθενται να προβούν προκειμένου να καταστεί εφικτή η κτιριακή κάλυψη, προσωρινή και μόνιμη, για τη στέγαση του ΕΕΕΕΚ.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

 ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς

 Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών

 ΘΕΜΑ: «Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Αθηνών: ένα σχολείο για μαθητές με αναπηρία που υπάρχει μόνο στα χαρτιά»

 Αναγνωρίζοντας τη σημαντική έλλειψη επαγγελματικού σχολείου για άτομα με αναπηρία στον μεγαλύτερο Δήμο της χώρας, τον Δήμο Αθηναίων, προβλέφθηκε ήδη από τον Ιούλιο του 2019 (ΦΕΚ Β 2702/02.07.2019) η ίδρυση από το σχολικό έτος 2019-2020 Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α Αθήνας. Προς αυτήν την κατεύθυνση είχε προηγουμένως κινηθεί η υπ’ αριθ. 1977/06.12.2018 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αθήνας, με την οποία εγκρίθηκε η ανέγερση διδακτηρίου για τη λειτουργία του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Αθηνών σε οικόπεδο επί της οδού Λάμψα (Ο.Τ. 85 περ. 82), μεταξύ των περιοχών Άνω Αμπελοκήπων και Νέας Φιλοθέης (της 7ης Κοινότητας του Δήμου Αθηναίων). Επιπλέον, με την ίδια πράξη, είχε αποφασιστεί, μέχρι την ολοκλήρωση της ανέγερσης κτιρίου, η προσωρινή στέγαση του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Αθηνών σε υφιστάμενο κτίριο (επί της οδού Λιοσίων 42, στο οποίο στεγαζόταν το 42ο ΓΕΛ).

Έκτοτε, όμως, το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Αθηνών παραμένει ένα σχολείο στα χαρτιά. Οι μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με αναπηρία που κατοικούν στον Δήμο Αθηναίων εξαναγκάζονται σε πολύωρες μετακινήσεις προκειμένου να φοιτήσουν σε δομές άλλων Δήμων που λειτουργούν Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. (όπως λόγου χάρη του Αγίου Δημητρίου, του Αιγάλεω, του Νέου Ηρακλείου Αττικής, του Πειραιά, κ.ά.), με ό,τι αυτό συνεπάγεται πρωτίστως για την υγεία τους και την ήδη βεβαρημένη καθημερινότητά τους κι ακολούθως για την εκπαιδευτική διαδικασία και τη λειτουργία των σχολικών μονάδων των άλλων Δήμων που υποδέχονται επιπλέον μαθητές κι έχουν πλέον καταστεί υπερκορεσμένες. Και, προφανώς, είναι κατανοητό πώς η πολύωρη μετακίνηση των μαθητών με αναπηρία, ατόμων με πολύ σοβαρές νευρολογικές κι αναπτυξιακές διαταραχές που πρέπει στη συνέχεια να ανταπεξέλθουν στο πρόγραμμά τους, συνεπάγεται επίταση των εμποδίων στην πρόσβαση στην εκπαίδευση. Ο Συνήγορος του Πολίτη έχει χαρακτηριστικά αναφερθεί σε αυτό το κρίσιμο ζήτημα αλλά και στην με καθ’ οιονδήποτε τρόπο παρεμπόδιση της μεταφοράς των μαθητών με αναπηρία από και προς τις σχολικές μονάδες που «δεν είναι εκ του νόμου αποδεκτή, παραβιάζει τα δικαιώματα των παιδιών με αναπηρίες στην ισότητα και τη μη διάκριση σε σχέση με τους συνομηλίκους τους καθώς και στο δικαίωμα στην εκπαίδευση, τα οποία είναι κατοχυρωμένα με διατάξεις ειδικής νομοθεσίας και διατάξεις υπερνομοθετικής ισχύος και πρέπει να εξασφαλίζονται για κάθε παιδί».

Επειδή η συνεχιζόμενη έλλειψη Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. στον Δήμο της Αθήνας, του μόνου μεγάλου Δήμου που στερείται ειδικού σχολείου για άτομα με αναπηρία, είναι απαράδεκτη.

Επειδή έχουν παρέλθει πέντε και πλέον χρόνια από την ίδρυση του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Αθηνών και δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαιτούμενες διαδικασίες κι οι διοικητικές ενέργειες για τη μόνιμη κτιριακή κάλυψή του, αλλά ούτε και υλοποιήθηκε η λύση που προέβλεπε την προσωρινή στέγασή του ώστε να λειτουργήσει το σχολείο.

Επειδή ξεκίνησε άλλη μια νέα σχολική χρονιά και το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Αθηνών παραμένει ένα σχολείο στα χαρτιά, με εκατοντάδες μαθητές με αναπηρία και τις οικογένειές τους να ταλαιπωρούνται καθημερινά και να βρίσκονται σε στάση αναμονής και ελπίδας για την εξεύρεση λύσης.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

  1. Ποια είναι η σημερινή κατάσταση σε σχέση με τη λειτουργία του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. στον Δήμο Αθηναίων; Που οφείλεται η τεράστια αυτή καθυστέρηση;
  2. Σε ποιες κατεπείγουσες ενέργειες προτίθενται να προβούν προκειμένου να καταστεί εφικτή η κτιριακή κάλυψη, προσωρινή και μόνιμη, για τη στέγαση του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.; Ποιος είναι ο σχεδιασμός και ποιο το ακριβές χρονοδιάγραμμα;

Δείτε σχετικά

Στέγαση ΕΕΕΕΚ Αθηνών: Συνάντηση για εύρεση άμεσης λύσης με τον Αντιδήμαρχο Παιδείας 

Λειτουργία ΕΕΕΕΚ Αθήνας: Τι απάντησε το Υπουργείο Παιδείας για το ζήτημα της στέγασής του 

Δείτε επίσης

ΕΚΕΚ ΑμεΑ Θεσσαλονίκης ΔΥΠΑ: Στη Βουλή η διαδικασία προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών 

Εκπαιδευτικοί ΔΥΠΑ: Ζητούν εξηγήσεις για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν με τις αιτήσεις 

Επίδομα μητρότητας στις αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς ζητούν με Ερώτηση στη Βουλή 22 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση