Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σχολικές επιτροπές-Βουλή: Λιβάνιος-“Διοικητικό μόρφωμα/κακοδιοίκηση/απουσία ελέγχου”, Παραστατίδης-“Αδιέξοδο στα σχολεία”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σχολικές επιτροπές-Βουλή: Λιβάνιος-“Διοικητικό μόρφωμα/κακοδιοίκηση/απουσία ελέγχου”, Παραστατίδης-“Αδιέξοδο στα σχολεία” – Συζήτηση στη Βουλή.

Σχολικές επιτροπές-Βουλή

Συζητήθηκε σήμερα στη Βουλή η Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Κιλκίς και Υπεύθυνου ΚΤΕ Παιδείας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ κου Στέφανου Παραστατίδη για την κατάργηση των σχολικών επιτροπών και τα  προβλήματα που αυτή έχει προκαλέσει στη λειτουργία των σχολείων.

Την Επίκαιρη Ερώτηση απάντησε ο Υπουργός Εσωτερικών κος Θεόδωρος Λιβάνιος.

Σύμφωνα με τον κο Παραστατίδη είναι πρωτοφανής η κατάσταση που έχει δημιουργήσει η χωρίς ανάλογη προετοιμασία κατάργηση των επιτροπών, η οποία έχει  οδηγήσει σε γραφειοκρατικό συγκεντρωτισμό και διαχειριστικό αδιέξοδο τους Δήμους και σε οικονομική ασφυξία τα σχολεία.

Με δεδομένο ότι λόγω του ελλείματος προετοιμασίας από τη μεριά της Κυβέρνησης  και της απουσίας ενός νέου πλαισίου χρηματοδότησης των σχολείων δεν έχουν ακόμη γίνει οι ενέργειες για τη διαχείριση των πιστώσεων για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των σχολείων, ο αρμόδιος υπουργός ρωτήθηκε σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει προκειμένου να ομαλοποιηθεί το σημερινό διοικητικό – οικονομικό αδιέξοδο.

Ο Υπουργός Εσωτερικών κύριος Λιβάνιος δικαιολόγησε την κατάργηση των σχολικών επιτροπών λέγοντας ότι ήταν ένα διοικητικό μόρφωμα, το οποίο χαρακτηριζόταν από κακοδιοίκηση και απουσία ελέγχου.

Οι λόγοι της κατάργησή τους, κατά τον κο Λιβάνιο, ήταν μεταξύ άλλων:

  • Ηταν ΝΠΔΔ χωρίς προσωπικό, δεν είχαν τίποτα άλλο εκτός από μια διοίκηση. Είχε μια οικονομική διαχείριση χωρίς Διευθυντή με ανάθεση σε εξωτερικούς λογιστές.
  • Δεν υπήρχε κανονισμός προμηθειών. Δεν υπάγονταν στον 4412 γιατί δεν μπορούσαν να κάνουν παραλαβή προμηθειών. Δεν είχαν οικονομικές καταστάσεις και δεν υπήρχε προετοιμασία για την εφαρμογή του διπλογραφικού συστήματος.
  • Δεν υπήρχαν επιτροπές να παραλάβουν υπηρεσίες και έργα.
  • Δεν αναρτούν τις πράξεις τους στη Διαύγεια
  • Δεν λογοδοτούσαν ουσιαστικά πουθενά

 

Η διαχείριση του δημοσίου χρήματος είναι ότι πιο σοβαρό μπορεί να υπάρξει σε όλα τα επίπεδα από την κεντρική κυβέρνηση μέχρι το τελευταίο νομικό πρόσωπο του Δήμου και οι σχολικές επιτροπές δεν είχαν λόγο ύπαρξης επεσήμανε ο Υπουργός Εσωτερικών και έδωσε ορισμένα παραδείγματα κακοδιαχείρισης, υπενθυμίζοντας και τη δυνατότητα της πάγιας προακαταβολής.

Ο κος Παραστατίδης στη δευτερολογία του επισήμανε με λεπτομέρεια τα προβλήματα της απόφασης κατάργησης των σχολικών επιτροπών:  

  • Υποστελεχωμένοι περιφερειακοί δήμοι με οικονομικές υπηρεσίες που αδυνατούν να τα βγάλουν πέρα ακόμα και με τα ήδη υπάρχοντα καθήκοντά τους. Οι υποσχέσεις για ενίσχυση με προσωπικό παρέμειναν υποσχέσεις.

  • Τεράστια γεωγραφική διασπορά σχολικών μονάδων σε πολλούς δήμους ιδιαίτερα της ελληνικής περιφέρειας, που μετατρέπει μία απλή έλλειψη σε έναν γραφειοκρατικό γολγοθά

  • Εκτόξευση γραφειοκρατικού βάρους.

  • Μεγάλες καθυστερήσεις σε αποστολή υλικών στα σχολεία. Οι ανάγκες των σχολικών μονάδων απαιτούν ευελιξία και ταχύτητα, κάτι που εξασφάλιζαν οι σχολικές επιτροπές οι οποίες ήταν αυτοδιαχειριζόμενες με δική τους χρηματοδότηση.

  • Στην κρατική γραφειοκρατία προστίθεται και η εξωφρενική τραπεζική γραφειοκρατία. Τεράστιες καθυστερήσεις και προβλήματα στο άνοιγμα των σχολικών λογαριασμών.

  • Έχετε μετατρέψει τους διευθυντές σε σοβιετικούς γραφειοκράτες

  • Δήμοι πολλαπλών ταχυτήτων: αυτοί με πάνω από 100 σχολικές μονάδες στους οποίους διατηρούνται οι σχολικές επιτροπές και αυτοί με κάτω από 100 σχολικές μονάδες στους οποίους καταργούνται.

  • Για να θεραπευτούν τα προβλήματα και οι δυσλειτουργίες θα χρειαστούν δεκάδες τροπολογίες με αβέβαια αποτελέσματα.

Τέλος ο κύριος Παραστατίδης ζήτησε την επαναφορά του θεσμού των σχολικών επιτροπών που μπορούσε αποτελεσματικότερα από ότι σήμερα να αντιμετωπίσει   τις ανάγκες συντήρησης και λειτουργίας των σχολικών μονάδων.

Δείτε ολόκληρη τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης

Δείτε επίσης

Τροποποίηση απόφασης για σχολικές επιτροπές: Νέα Απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών Θ. Λιβάνιου 

Διαφάνεια στις Σχολικές Επιτροπές και γενναία αύξηση της χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων ζητά η Ενωση Διευθυντών 

Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης: Τοποθετήθηκαν και αναλαμβάνουν υπηρεσία μέχρι την Τετάρτη 13.11.2024

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply