Συγχωνεύσεις-Μακρή: 744 είναι από 929 αρχικά γιατί δεν είμαστε δογματικοί-Της εζητήθη να “παραιτήσει” τον ΠΔΕ Αττικής – Τι συζητήθηκε στη Βουλή.
Συγχωνεύσεις-Μακρή
744 συγχωνεύσεις έχουμε αυτή τη στιγμή από τις αρχικές 929, σύμφωνα με όσα είπε στη Βουλή η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Ζέττα Μακρή, κι αυτό γιατί το Υπουργείο, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, δεν είναι δογματικό και αναγνώρισε σε μερικές περιπτώσεις ιδιαιτερότητες και με βάση αυτές έκανε τροποποίηση των αρχικών αποφάσεων.
Ολα αυτά περιέχονται στην απάντηση, εχθές Δευτέρα 23.09.2024 στη Βουλή, της Υφυπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κας Ζέττα Μακρή στα πλαίσια συζήτησης Επίκαιρης Ερώτησης του Προέδρου της Κ.Ο. «ΝΙΚΗ» και Βουλευτή Α΄ Θεσσαλονίκης κου Δημήτριου Νατσιού προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με θέμα: “Συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης”.
Η τοποθέτηση του Βουλευτή κου Νατσιού
Ο κος Νατσιός, ο οποίος μεταξύ άλλων κάλεσε την κα Μακρή να ζητήσει την παραίτηση του Αναπληρωτή Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής κου Νικολόπουλου τοποθετήθηκε επιγραμματικά ως εξής:
– Tις τελευταίες μέρες στον χώρο της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης επικρατεί μεγάλος αναβρασμός που αποκρύπτεται τεχνηέντως από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές έρχονται αντιμέτωποι με την απόφαση του Υπουργού για στοίβαγμα των μαθητών σε τμήματα των 27 και 28 μαθητών. Το Υπουργείο διαμηνύει ότι οι συγχωνεύσεις γίνονται όπως κάθε χρόνο, αλλά οι διαμαρτυρίες που φτάνουν από κάθε γωνιά της Ελλάδας το διαψεύδουν κατηγορηματικώς. Οι γονείς πλέον -και όχι οι μαθητές- καταλαμβάνουν διευθύνσεις εκπαίδευσης και σχολεία. Ο Πρωθυπουργός και οι ψιμυθιολόγοι του πασχίζουν να παρουσιάσουν μια μαγική εικόνα ευρυθμίας και θέλοντας να παίξουν τα επικοινωνιακά τους παιχνίδια αποσιωπούν τα σοβαρά προβλήματα και την ακόμη μεγαλύτερη υποβάθμιση της λειτουργίας των σχολείων.
– Σε τμήματα είκοσι οκτώ παιδιών γίνεται πιο ελκυστικό μάθημα και επιτυγχάνονται καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα ή σε τμήματα δεκαεπτά και δεκαοκτώ μαθητών; Ξέρετε μήπως καμιά νέα παιδαγωγική νέας κοπής την οποία εμείς οι εκπαιδευτικοί ή οι εκπαιδευτικοί συνάδελφοί μου αγνοούμε; Είναι κατάλληλες οι αίθουσες να φιλοξενήσουν πολυπληθή τμήματα;
– Προτίθεστε να ζητήσετε την παραίτηση του διορισμένου από εσάς Αναπληρωτή Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής κ. Νικολόπουλου, γνωστού για τα «εντέλλεσθε» αυθημερόν και βασικού υπεύθυνου για το πρωτοφανές χάος στην Αττική με τις παλινωδίες του όλο το καλοκαίρι, αλλά και ως σήμερα, καθώς με έγγραφο που απέστειλε την ημέρα του Αγιασμού, παρακαλώ, η Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής προς τους διευθυντές εκπαίδευσης ζήτησε να γνωστοποιήσουν πόσο προσωπικό εξοικονομήθηκε -άτομα και ώρες- από τη συγχώνευση των τμημάτων στα σχολεία αρμοδιότητάς τους, αποκαλύπτοντας έτσι ότι οι συγχωνεύσεις έγιναν απροκάλυπτα για να προσληφθούν λιγότεροι αναπληρωτές.
Η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ απάντησε επιγραμματικά ως εξής:
– Aν είναι κατάλληλα τα σχολεία να φιλοξενήσουν τα τμήματα, ξέρετε πολύ καλά μια που είστε εκπαιδευτικός ότι αυτή είναι μια άσκηση που γίνεται κάθε χρόνο. Κάθε χρόνο ο αρμόδιος γραμματέας πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και ειδικής αγωγής μαζί με τους συναδέλφους του διευθυντές πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τους περιφερειακούς διευθυντές κάνει αυτή την άσκηση εξορθολογισμού και πλήρους αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού με βάση και με το μαθητικό δυναμικό το οποίο υπάρχει
– Τα τμήματα στη χώρα μας είναι εβδομήντα ένα χιλιάδες τριακόσια τριάντα έξι. Οι αρχικές συγχωνεύσεις ήταν εννιακόσιες είκοσι εννέα, δηλαδή ποσοστό 1,29%. Τώρα είναι επτακόσιες σαράντα τέσσερις. Και είναι επτακόσιες σαράντα τέσσερις, γιατί απλούστατα ένα Υπουργείο που δεν είναι δογματικό αναγνώρισε σε μερικές περιπτώσεις ιδιαιτερότητες -τις οποίες υποθέτω κι εσείς έτσι υπαινικτικά επισημάνατε- και με βάση αυτές έκανε τροποποίηση των αρχικών αποφάσεων. Κι αν στην πορεία διαπιστωθούν κι άλλες ιδιαιτερότητες που επιβάλλουν να χαρακτηριστούν κι άλλα τμήματα, βεβαίως και θα το κάνουμε, γιατί πάντοτε το κριτήριό μας είναι το συμφέρον των μαθητών, αλλά και των εκπαιδευτικών και δεν γίνεται καθόλου για λόγους οικονομίας και για άλλους λόγους που μπορεί να φαντάζεται κανείς. Ο κύριος λόγος είναι ότι η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έκανε και φέτος μόνιμους διορισμούς δέκα χιλιάδων εκπαιδευτικών.
– Tι ισχύει από το 2017. Ένας μαθητής ανά τμήμα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ο μέγιστος αριθμός των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, δηλαδή δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, πάλι από το 2017 είναι τέσσερις ανά τμήμα. Εάν υπάρχει υπέρβαση αυτών των ορίων, μειώνεται ο μέγιστος αριθμός των μαθητών, εκτός εάν λειτουργεί τμήμα ένταξης στην περίπτωση των μαθησιακών δυσκολιών.
Δείτε επίσης
Απόρριψη αιτήσεων Μετάταξης λόγω μη μονιμοποίησης εξαιτίας μη αξιολόγησης – Τι είπε το Υπ. Παιδείας
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/sighoneyseis-makri-744-einai-apo-929-arhika-giati-den-einai-dogmatiko-to-ypaitha-tis-ezitithi-na-paraitisei-ton-pde-attikis/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.